fbpx

Više snage – češće nesreće, kaže istraživanje

Više snage – češće nesreće, kaže istraživanje koje otkriva da snažni motori čine automobile podložnije nesrećama

Više snage – češće nesreće

Više snage – češće nesreće, kaže istraživanje koje otkriva da snažni motori čine automobile podložnije nesrećama. Novim vozačima obično se savetuje da kupe jeftin automobil sa malim motorom kako bi stekli iskustvo na putu i izbegli nesreće. Međutim, snažni automobili imaju naprednije sisteme kočenja i bolje upravljanje, što ih čini lakšim za vožnju.
CarVertical, kompanija za automobilske podatke, sprovela je istraživanje zasnovano na podacima o proveri istorije polovnih automobila kako bi saznala da li postoji veza između prosečne snage motora vozila i stope nesreća.
Direktna veza između snage motora i stope oštećenja
Istraživanje kompanije carVertical obuhvatilo je izveštaje o istoriji vozila od 43 proizvođača automobila. U svim slučajevima, automobili sa jačim motorima bili su podložniji nesrećama. Čak 46,4% Audi vozila proverenih na carVertical-u sa snagom motora do 100 kW imala su zapise o oštećenju, dok je stopa oštećenja kod modela sa snagom preko 400 kW bila veća – 55,6%. Slične tendencije primećene su kod automobila marke Volkswagen, gde je 42,6% modela sa snagom do 100 kW bilo oštećeno, u poređenju sa 48,9% kod modela sa motorima od 300-400 kW. Statistika pokazuje da je 45% vozila marke Ford sa motorima do 100 kW imala su zapise o oštećenju, dok je 55% onih sa motorima preko 400 kW.
1 od 3 Renault automobila (36,3%) sa najslabijim motorima pretrpeo je manju ili veću nesreću.
Brojke o oštećenju bile su veće kod automobila sa motorima od 200-300 kW – 39,7%.
Toyota pokazuje blage oscilacije u stopama oštećenja: 36% modela s najslabijim motorima je imalo oštećenja, dok je kod vozila s motorima od 200-300 kW taj procenat bio nešto veći, tačnije 39,5%. Međutim, Toyota, kao i neki drugi proizvođači, ne proizvodi modele s motorima koji imaju snagu preko 400 kW, što može uticati na povećane stope oštećenja. BMW se istakao među svim analiziranim markama: 60,3% automobila sa motorima do 100 kW bilo je oštećeno, u poređenju sa izuzetnih 68,6% vozila sa snagom preko 400 kW.
“Uprkos tome što sva vozila moraju poštovati saobraćajne propise, čini se da automobili sa većom snagom zanemaruju ograničenja brzine, a njihovi vozači preuzimaju veće rizike. Nema nijednog brenda gde bi vozila sa manjom snagom mogla biti podložnija nesrećama“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i direktor komunikacija u carVertical kompaniji.
Neki automobili imaju i do 7 puta jače motore od drugih
Od svih brendova vozila proverenih na carVertical platformi, Bentley ima najvišu prosečnu snagu motora – 415 kW ili 564 konjskih snaga. Ovog luksuznog proizvođača automobila prate Maserati (268 kW/364 ks), Cadillac (264 kW/359 ks), Tesla (263 kW/358 ks) i Porsche (257 kW/349 ks). Iako istraživanje ukazuje na to da se kupci polovnih vozila često opredeljuju za proveru istorije automobila sa snažnijim motorima, takođe se prate i manji automobili sa slabijim motorima na platformi carVertical. Najmanja prosečna snaga motora primećena je kod Smart automobila – 59 kW ili 80 ks. Dacia (72 kW/98 ks), Lancia (77 kW/105 ks), Fiat (83 kW/113 ks) i Suzuki (87 kW/118 ks) nisu mnogo iza.
Prema Buzelisu, istorija ozbiljnih nesreća može biti znak upozorenja za kupce. Stoga je važno konsultovati profesionalnog mehaničara i saznati da li oštećenja koja je automobil pretrpeo mogu uticati na njegov dugoročni rad.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – VN Amerike Verstappenu

 Formula 1 – VN Amerike vožena je na stazi Circuit of the Americas, u ...

Demon iz pakla za drag strip i ulicu

MUSCLE CAR scena je dobila dosad najbrutalnije izdanje, automobil pred kojim posustaju najbrži supersportisti ...

Honda uz Driver Coaching aplikaciju do bezbednosti za mlade vozače

Honda veruje da uz Driver Coaching aplikaciju može pomoći mladim vozačima u unapređivanju veštine ...

Tim Alpine se preselio u Hiper klasu za Leman

Tim Alpine dobro znamo iz takmičenja izdržljivosti u LMP2 klasi, a sada se prebacio ...

Kako se pravilno sedi za upravljačem?

Na žalost, ulice su nam prepune „Šumahera“ koji svojim sedenjem od automobila prave Formulu ...