fbpx

Vratio se Ford Capri, ali to više nije nekada vrlo popularni kupe koji je bio gotovo pa statusni simbol

Vratio se Ford Capri

Vratio se Ford Capri, ali to više nije nekada vrlo popularni kupe koji je bio gotovo pa statusni simbol. Nakon što je ime Puma iskoristio za krosover, Ford je to ponovo uradio sa još jednim legendarnim imenom iz svoje evropske ponude. Pozdravite novi Capri, koji predstavlja upečatljivu promenu u odnosu na fastback kupe koji se prodavao između kasnih 1960-ih i sredine 1980-ih godina. Dok je originalni model bio na tržištu kao Euro Mustang, njegov savremeni ekvivalent je samo još jedan električni SUV.

Vratio se Ford Capri

U suštini, Capri je derivat potpuno električnog Ford Explorera u stilu kupea koji se prodaje u Evropi. Oba se nalaze na MEB platformi Volkswagen grupe, tako da možete zamisliti Capri kao Fordov ekvivalent ID.5, dok je Explorer prepravljeni VW ID.4. To je potpuno odstupanje od originalnog Caprija – pravog Forda koji je mehanički bio povezan sa Cortinom. Možda smo preterali rekavši da ima uticaja na kupe pošto je linija krova skoro ravna, toliko da automobil izgleda kao podignuta limuzina kada se gleda iz profilasa. Podseća donekle na Mercedes-Maybach-ovu čudnu kombinaciju SUV-limuzina iz 2018, ali bolje izvedenu.

Vratio se Ford Capri

Novi Capri je dug 4.63 m, širok 1.87 m i visok 1.62 m, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.76 m. Nije iznenađujuće da se njegove proporcije skoro poklapaju sa onim VW ID.5. Ford namerava da prodaje električni SUV sa standardnim točkovima od 19 inča, ali će biti dostupni i veći kompleti od 20 i 21 inča. Osnovna verzija će imati pogon na zadnje točkove sa jednim elektromotorom od 282 KS i obrtnim momentom od 545 Nm. Ima dovoljno mišića za sprint od 0 do 100 km/h za 6,4 sekunde i elektronski regulisanu najveću brzinu od samo 190 km/h. Ford je nekada prodavao brži Capri.

Dmotion.rs preporučuje: Test Volkswagen ID.7 Pro

Plavi oval ugrađuje litijum-jonsku nikl-mangan-kobalt (Li-NMC) bateriju sa sadržajem korisne energije od 77 kWh, što je dobro za domet od 627 kilometara u WLTP ciklusu merenja. Kada vam nestane energije, potrebno je oko 28 minuta da se baterija “napuni” sa 10 do 80 procenata na stanici za punjenje jednosmernom strujom koja koristi 135 kW. Pređite na varijantu sa dva motora i Capri dobija motor postavljen napred.

Vratio se Ford Capri

Ovaj model sa pogonom na sve točkove isporučuje kombinovanu snagu od 335 KS i 680 Nm, što odgovara modelu VW ID.5 GTX. Isto važi i za Ford Capri sa jednim motorom jer je ekvivalent ne-GTX ID.5. To nije iznenađenje pošto su dva automobila na identičnim platformama. Zahvaljujući dodatnoj snazi, vreme sprinta do 100 km/h pada na 5,3 sekunde, što ga čini za 1,1 sekundu bržim od modela sa pogonom samo na zadnje točkove. Ne samo da dobijate dodatnu snagu sa Ford Capri sa dva motora, već i malo veću bateriju i brže punjenje. Paket od 79 kWh može se napuniti od 10 do 80 procenata za 26 minuta kada se koristi maksimalna dozvoljena snaga punjenja od 185 kW. Potpuno napunjen, pruža domet od 590 kilometara. To je manje za 35 kilometara u poređenju sa modelom sa pogonom na zadnje točkove.

Vratio se Ford Capri

Dok je Capri iz starih dana težio od nešto više od 1.000 kilograma do skoro 1.800 kilograma u zavisnosti od generacije, električni SUV je mnogo teži. Blagi šok, zar ne? Osnovni model teži oko 2.100 kilograma, dok verzija koja je vrhunska sa AWD pogonom teži 2.189 kg. U Vivid Yellow boji, koja je znak za Ford Capri RS, električni SUV ima uglavnom istu kabinu kao i konvencionalno oblikovan Explorer.

Vratio se Ford Capri

Pozajmljuje vertikalno orijentisan ekran osetljiv na dodir od 14,6 inča koji se pomera gore-dole da bi otkrio „tajni” odeljak za odlaganje koji se nalazi iza ekrana. Ne žrtvujete praktičnost tako što ćete nabaviti Ford Capri jer iza sedišta ima 570 litara prtljažnog prostora. Preklopite naslone sedišta i kapacitet prtljažnika skoči na 1.510 litara. Ovi brojevi zapravo nadmašuju Explorerove. Iznenađujuća razlika verovatno potiče od činjenice da je Capri oko 17 cm duži uprkos tome što ima identično međuosovinsko rastojanje. Slično kao i Explorer, oživljeni Ford Capri će biti proizvođen u Kelnu u Nemačkoj.

Vratio se Ford Capri

Lokalne cene ( u Nemačkoj) počinju od 51.950 evra za model sa pogonom na zadnje točkove. To ga čini 2.450 evra skupljim od osnovnog Explorera. Puma i Capri nisu jedina Fordova imena od istorijskog značaja koje je zarazila SUV moda. Mustang Mach-E se takođe oslanja na moć brendiranja onoga što je verovatno najpoželjniji naziv kompanije. Od ova tri, samo Puma nije EV. Međutim, to će se uskoro promeniti jer će električna verzija izlaziti kasnije ove godine kada će se pridružiti modelu na benzin.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audijev najbrži kabrio ikada

Audi je predstavio svoj najbrži kabriolet ikada. R8 Spyder V10 Plus. Iza podugačkog imena ...

Porodica Steve McQueena tuži Ferrari zbog specijalnog izdanja

Porodica Steve McQueena je podnela tužbu protiv Ferrarija zbog specijalnog izdanja povodom 70. godišnjice ...

Lancia je započela renesansu marke

Lancia je započela svoju renesansu danom dizajna na kojem je predstavljen novi logo i ...

Pagani Huayra R i atmosferski V12 najavljeni u kratkom videu

Sledeća i najverovatnije poslednja verzija Pagani Huayre jeste automobil sa fokusom na trkačku stazu ...

Leclercu u Ferrariju pol pozicija u Monaku

Uz rizik da smo već videli najzanimljivije, kvalifkacije za Veliku nagradu Formule 1 Monte ...

Citroen pod znakom pitanja u WRC-u

Budućnost učešća Citroena u WRC je pod velikim znakom pitanja, čak se govori da ...