Mercedes AMG One će se blokirati ako šest puta uzastopno ugasite motor pre nego što dostigne radnu temperaturu
Mercedes AMG One će se blokirati ako šest puta uzastopno ugasite motor pre nego što V6 dostigne radnu temperaturu. Ugradnja stvarnog F1 pogonskog agregata u ulični hiperautomobil nije bio lak zadatak za Mercedes-AMG, ali su to konačno uradili. Hiperautomobil AMG One je predstavljen u septembru 2017. godine, a nakon mnogih inženjerskih prepreka, proizvodnja je počela tek u avgustu 2022. F1 šampion Nico Rosberg je naručio svoj AMG One 2018. godine, ali je morao da čeka šest godina da preuzme automobil.
Verovatno ste čuli priču o tome kako 1,6-litarski V-6 sa turbo punjenjem mora da se rekonstruiše svakih 50.000 kilometara. Ali, ima mnogo više od toga, pošto se procedura pokretanja AMG One mora poštovati do kraja i uvek. Nico Rosberg je napravio grešku što je prerano ugasio automobil pre nego što je motor dostigao optimalnu temperaturu. Da je ovo uradio šest puta zaredom, Mercedes bi automatski blokirao automobil, sprečavajući ga da ga ponovo koristi. Šta onda? Vlasnik One bi morao da pozove Mercedes i zamoli nekoga iz AMG-a da dođe sa laptopom i odmrzne auto, nakon čega bi mu bio isporučen pozamašan tačun.
Potrebno je 5-8 minuta da motor sa unutrašnjim sagorevanjem dostigne optimalnu temperaturu ako automobil miruje. Lagana vožnja unaokolo smanjuje vreme čekanja na 2-5 minuta. Vredi napomenuti da se ovaj hiperautomobil uvek pokreće u potpuno električnom režimu. SUS motor se startuje sve dok katalizator ne dostigne 500°C, proces koji traje od 60 do 90 sekundi. Za to vreme, AMG One se efikasno ponaša kao EV. Kada motor sa unutrašnjim sagorevanjem oživi, najbrži serijski automobil oko Nirburgringa postaje impresivno glasan. Toliko da Mercedes-AMG isporučuje hiperautomobil sa slušalicama za poništavanje buke, jer bi nekima 120 decibela moglo biti previše. Bio je AMG One još glasniji tokom procesa razvoja, ali su inženjeri na kraju uspeli da ga učine malo civilizovanijim. Nema lažnog zvuka motora koji se pumpa kroz zvučnike. Sve je mehanički. Tehnički direktor Mercedes-AMG-a Jochen Hermann rekao je Rosbergu da je adekvatan softver bio najizazovniji deo dugotrajnog procesa razvoja.
Iz prethodnih izjava predstavnika kompanije saznali smo da je smanjenje broja obrtaja motora u praznom hodu sa (za Formulu 1 normalnih) 5.000 obrtaja u minuti na 1.250 obrtaja u minuti takođe bio ogroman poduhvat. Herman je priznao da je AMG One bio najkomplikovaniji automobil za razvoj u istoriji Mercedesa i veruje da se nikada neće ponoviti. Nemački brend je već isključio mogućnost da ikada ponovo napravi još jedan drumski automobil sa pogonom F1 zbog strožih propisa o emisiji izduvnih gasova. Samo 275 jedinica AMG One će se ručno napravti, a Nico Rosberg nije jedini vozač Formule 1 koji je svoj potpis stavio na kupoprodajni ugovor. Na listi je i David Coulthard.
Show Comments