Test Peugeot 3008 HY GT je od puke modifikacije hatchbacka pre skoro 20 godina stigao do jedno od najelegentnijih u klasi
Test Peugeot 3008 HY GT je od puke modifikacije hatchbacka pre skoro 20 godina stigao do jednog od najelegentnijih u klasi. Samo, da li je dovoljno biti lep da bi se bio dobar? Vreme brzo prolazi, to barem znamo. Kada je 2007. godine debitovao, Peugeot 3008 je u svojoj prvoj generaciji bio, manje više, povećani hatchback, bez previše originalnosti i stila. Već u drugoj generaciji, ovaj model je dobio jasnije definisan stil urbanog SUV-a, klase koja ne gubi popularnost. A promena koncepta se isplatila. Peugeot je prodao preko 1.320.000 komada 3008.
Danas, u svojoj trećoj generaciji deluje kao da je došao na svoje i da se koncepcijski potpuno iskristalisao. Razumljivo, ostao je crossover, ali se sada priklonio kupe – SUV formi karoserije sa C stubovima pod oštrijim uglom. Tačnije, ovo je najpreciznije „fast back“ forma karoserije. Naravno, da je na dimenzije prethodnika dobio ovako zakošen zadnji deo, danak bi platila funkcionalnost, odnosno ponuda prostora u kabini u svom zadnjem delu.
Novi Peugeot 3008 je porastao u dužinu za 95 mm, uz povećan međuosovinski razmak od 64 mm. Možda će nekom zvučati da je ovo malo ili simbolično, ali u autoindustriji ovo su i te kako nove dimenzije. I zaista, vizuelno, uz nove proporcije i uglove, novi Peugeot 3008 deluje potpuno drugačije, dinamičnije i elegantnije, što se svakako i očekuje od novog modela.
Svoj novi imidž Peugeot 3008 svakako duguje i novodostupnim tehnologijama, pa prednji deo definišu uske trake Pixel LED svetlosnih grupa, ali i tri „očnjaka“ svetala za dnevnu vožnju, umesto dosadašnjeg jednog.
Naravno, novom Peugeot logotipu se pridružio i novi gril hladnjaka, sa zanimljivom teksturom, koja je u boji karoserije, a koja pored estetike, donosi i aerodinamičke koristi. I pozadi je svetlosni „imidž“ promenjen kako niko ne bi došao u dilemu da li se radi o potpuno novom modelu.
Kada se na to doda i novi dizajn naplataka, ali i činjenica da je test vozilo do nas došlo u visokom i sportskom GT paketu opreme, mi kažemo da novi Peugeot 3008 izgleda odlično, naravno uz ogradu da svako treba da izgled sudi po svom ukusu.
Enterijer Peugeota 3008 može da uđe u udžbenike po dve osnove. Prva je kako se uspešno radi evolucija prethodnog, a druga je kako se do najsitnijeg detalja razrađuje dizajn kabine automobila. U ovom enterijeru svaki milimetar je pažljivo razrađen i stilski obrađen.
Zapravo, nije Peugeot slučajno u leto 2023. najavio novu generaciju svojih enterijera, još i pre nego što je otkrio novi 3008 kao model u kojem će debitovati. A svoje mesto u premijum SUV segmentu Peugeot 3008 zaslužuje i odličnim izborom materijala u kabini, koji je popriličnoj meri čini štof.
Osnova novog stila enterijera svakako je potpuno novi veliki i zakrivljeni ekran dijagonale od 21“ postavljen u tablet stilu visoko na armaturu, koji proizvođač naziva Panoramic i-Cockpit. Ovakvo rešenje imaju i drugi, kao što je, na primer, novi BMW X2, samo je Peugeot to uradio elegantnije. Da, i dalje Peugeot koristi svoj i-Cockpit, sa malenim četvorougaonim upravljačem i činjenicom da vozač instrument tablu gleda preko upravljača čija optimalna pozicija u odnosu na vozača je dosta niska. Međutim, sada, sa povišenim ekranom ceo koncept i-Cockpita funkcioniše bolje i funkcionalnije.
Iako je kompletna armatura sa centralnom konzolom neobičnog i egzotičnog oblika, Peugeot je mudro rasporedio najčešće korišćene komande, kako na centralnu konzolu, tako i na poseban ekran, i vozaču i suvozaču je sve na dohvat ruke, jednostavno i pregledno, što je svakako i zahvaljujući činjenici da je povelika ručica menjača sa centrajne konzole, u formu prekidača premeštena na armaturu. Šta više, dosta toga se na novom digitalnom sistemu Peugeota može prilagoditi po sopstvenom ukusu.
Neuobičajeno dugo se bavimo enterijerom, ali Peugeot 3008 to zaslužuje. Prednja sedišta su potpuno nova, u GT opremi presvučena napom i elektropomična, i omogućavaju savršen položaj sedenja.
I zadnja klupa je udobna, sa vrlo dobrom ponudom prostora za kolena i glave, uprkos kupe formi karoserije, a uz opciju preklapanja naslona u tri dela 40:20:40, povećava se i nivo funkcionalnosti.
Prtljažni prostor je svojim zapreminom od čak 520 više nego dovoljan za svakodnevne potrebe, sa sa maksimalnih 1.480 litara već spada u rekordere u klasi.
Uveliko smo zagazili u tranziciju sa pogona sa unutrašnjim sagorevanjem ne elektro pogon. Peugeot je modelu 3008 čak dodelio status modela koji obeležava ulazak marke u novu eru po pitanju pogona i postavljen je na novu STLA Medium platformu. Iako su po pitanju karoserije električne i verzije sa hibridnim pogonom gotovo identične, njihove platforme su poprilično različite. Kupci mogu da biraju između čak tri električna pogona sa 210 KS, 230 KS sa povećanim dometom i 320 KS sa dva motora i pogonom na svim točkovima. Za pristalice tradicionalnog pogona izbor je spao na samo jedan elektrifikovani sa blagim hibridom. Čini ga kombinacija 1.2 PureTech trocilindarskog turbo benzinca od 136 KS sa 230 Nm maksimalnog obrtnog momenta i elektromotora ugrađenog u menjač od 21 KS sa 51 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Hibridni sistem ima radni napon od 48 V, a napaja se iz male litijum jonske baterije neto kapaciteta od 0,43 kWh i osnovni mu je zadatak da bude pogon pri manevrima pri malim brzinama, kao i da pomogne u situacijama kada je najveća potrošnja, odnosno pri polasku iz mesta i pri maksimalnim opterećenjima. Prenos snage je preko novog šestostepenog e-DCS menjača sa dvostrukom spojnicom, a donji postroj je kombinacija MacPherson opružnih nogu napred i torzione osovine pozadi.
Po onome što nam je pokazao na testu, Peugeot 3008 HY GT je, uprkos svojoj bogatoj i vrlo sveobuhvatnoj opremi, verzija za one koji brzinu i temperament stavljaju u drugi plan. Mogli bi ga nazvati i udobnom i funkcionalnom porodičnom opcijom. Uz svoj pogon koji je nominalno 136 KS (koliko fabrika deklariše), mada efektivno nešto više, Peugeot 3008 P6 HY GT 136 je postao pre svega živahniji i osetno tiši sa uglađenijim radom pogona u odnosu na prethodnika. Evidentno je da hibridni sistem svoju najvažniju ulogu igra u gradskoj vožnji, gde je Peugeot 3008, uz svoj snažno pojačani upravljač veoma okretan i prijatan za vožnju.
Na otvorenom putu ne treba očekivati spektakularna ubrzanja od raspoložive snage. Deluje nam da je taj zadatak Peugeot dodelio električnim verzijama koje imaju bolje performnse. Ubrzanje do 100 km/h traje preko 10 sekundi, mada su međuubrzanja sasvim zadovoljavajuća. Trim ogibljenja Peugeot 3008 P6 HY GT 136 je zlatna sredina između tvrdog i mekog. Dovoljno je tvrd da obezbedi precizno upravljanje i dovoljno mek da apsorbuje neravnine. U krivinama i pri kočenjima postoji blago naginjanje karoserije, ali je daleko od nivoa neprijatnog.
Peugeot 3008 P6 HY GT 136 je vrlo tih i pri visokim putnim brzinama i može se uživati u tradicionalno kvalitetnom audio sistemu koji francuska marka ugrađuje u svoje modele. GT paket opreme podrazumeva i vrlo bogat spisak vozačkih asistencija, od adaptivnog tempomata, preko automatskog kočenja u slučaju opasnosti, pa nadalje, a sa spiska dodatne opreme koja se našla u testiranom vozilu svakako izdvajamo odličnu 360 kameru i sistem za asistenciju pozicioniranja vozila u kolovoznoj traci.
Hibridni pogonski sistemi su mahom deklarisani kao način da se vozilu obezbedi ekonomičnost i elastična isporuka snage kakva je karakteristična za dizel motore, ali uz manju emisiju otrovnih izduvnih gasova. Isporukom snage koju ovaj model nudi sasvim smo zadovoljni. Međutim, iako fabrički podaci deklarišu prosečne potrošnje od malo preko 5 l/100 km, mi tokom testa nismo uspeli da vozimo tako ekonomično. Oslanjajući se na podatak putnog računara, prosečna potrošnja u kombinovanim uslovima vožnje grad i regionalni put, sa umerenom dinamikom vožnje, Peugeot 3008 u proseku troši 7.4 l/100 km, što je iznad onoga što smo očekivali od hibridnog pogona. Ni u gradskoj vožnji, gde bi hibrid ponajviše trebao da dođe do izražaja, potrošnja nije silazila ispod 7 l/100 km, mada je i to potpuno prihvatljivo.
Testirani Peugeot 3008 P6 HY GT 136 je sjajno dizajniran, odlično opremljen porodični crossover, za one koji pred mehanike cene i vrednuju stil automobila. Ovaj model ga definitivno ima, isto kao što ga imaju i njegove verzije sa elektro pogonom. Po pitanju cene, postalo je teško razgraničiti šta je skupo a šta nije. U trenutku pisanja teksta Peugeot 3008 sa blagim hibridom u Allure paketu opreme može se kupiti za 34.590 evra, dok testirani model u GT paketu opreme sa dodatim opcionalima košta 41.990 evra.
Model | Peugeot 3008 HY GT 136 |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.542/ 1.895/ 1.641 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2739 |
Masa vozila praznog (kg.) | 1648 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 2080 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg | / |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 520/1.480 |
Pogon | Blagi hibrid |
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem | Benzinac/Turbo |
Gorivo | Benzin |
Broj cilindara/ ventila | 3 / 12 |
Radna zapremina (ccm) | 1199 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 136 pri 5.500 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) | 230 / pri 1750 o/min |
Elektromotor | |
Snaga KS | 21 |
Maksimalni obrtni moment | 51 Nm |
Baterija netto | 0.43 |
Menjač | 6 DCT |
Ubrzanje 0-100 km/h | 10,2 |
Maksimalna brzina km/h | 201 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km | 7,3 |
Zapremina rezervoara | 55 |
Cena testiranog modela | 41.990 evra |
Show Comments