Lotus odustao od elektrifikacije, barem potpune, a pogon svojih modela potražiće u super-hibridu visokih performansi
Lotus odustao od elektrifikacije, barem potpune, a pogon svojih modela potražiće u super-hibridu visokih performansi. Još 2021. Lotus je potvrdio da će njegov sportski automobil Emira biti poslednje vozilo sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u modelnoj ponudi, a da će brend biti potpuno električni do 2028. U osvežavajućem preokretu, britanski proizvođač u kineskom vlasništvu zvanično saopštava da je sada odbačen da plan, i da se okreće hibridnom izvoru snage za buduće modele.
Do ove, starteški ogromne, promene dolazi pošto kupci luksuznih automobila nastavljaju da pokazuju nevoljnost da kupuju EV, čak i na, za električna vozila, popularnim tržištima poput Kine. Izvršni direktor Lotus Cars Feng Qingfeng rekao je novinarima na sajmu automobila u Guangzuu da Lotus planira da razvije “super hibridnu” tehnologiju koja kombinuje brzo punjenje i motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa turbo punjenjem, obećavajući 1.000 kilometara ukupnog dometa, navodi Autocar.
„U Lotusu smo uvek birali najbolju dostupnu tehnologiju napajanja, bilo da se radi o čistom benzinu, čistoj elektrici, hibridu ili [EV] sa produženim dometom“, rekao je Feng za Vall Street Journal. Ovo je velika promena u odnosu na originalni Lotusov stav, gde je prethodno odbio upotrebu plug-in hibrida zahvaljujući njihovim kompromitovanom voznim osobinama, posebno sa ispražnjenom baterijom, kada elektrosistem postaje samo balast u vozilu. Feng kaže da će kompanija rešiti ovaj problem arhitekturom od 900 V koja će puniti bateriju velikom brzinom čak i brže od zamene baterija. Za sada, nejasno je koje modele Lotus namerava da opremi svojom novom hibridnom tehnologijom.
Osvežene verzije SUV-a Eletre i limuzine Emeya svakako bi mogle da iskoriste dodatnu svestranost, jer bi automobile otvorile daleko široj bazi kupaca. Iako će nova pogonska jedinica sigurno dodati masu, ovi modeli, iako su Lotus, ni do sada nisu bili lagani.
Oni koji žude za „tradicionalnijim“ (malim i laganim) modelom novog Lotusa sa hibridnom tehnologijom ne bi trebalo previše da se nadaju. Sve sugeriše da je ovaj (super hibridni) pogon namenjen za velike i luksizne limizine sa četvoro vrata ili SUV modele, umesto da u životu održava male, lake sportske automobile u životu. Od njih Lotus očigledno ne može da živi. Ali, za utehu, bar će Emira biti još u prodaji još nekoliko godina, a to je pravi tradicionalni Lotus u duhu koji je postavio Colin Chapman.
Show Comments