fbpx

Električna budućnost drag trkanja – eCOPO Camaro

Chevrolet je rešio da dokaže da sporstki automobili kao što je Camaro imaju svetlu budućnost i u svetu elektrifikacije

Foto: Chevrolet

Chevrolet je rešio da dokaže da sportski automobili kao što je Camaro imaju svetlu budućnost u svetu elektrifikacije. Američki proizvođač je predstavio koncept električne verzije COPO Camara, pod imenom eCOPO Camaro. eCOPO pokreće potpuno električni pogon u vidu elektro motora koji proizvodi preko 700 KS i 810 Nm obrtnog momenta, a u isto vreme i najavljuje nove tehnologije koje će se verovatno naći u serijskim verzijama Chevrolet modela. Stvoren u saradnji sa pionirskim električnim drag timom Hancock and Lane Racing, eCOPO Camaro ujedno predstavlja prvu aplikaciju 800-Voltne baterije i električnog sistema koji je razvio General Motors.

Foto: Chevrolet

Sa 800 Volti punjenje se odvija mnogo brže, što je vrlo bitno za vrlo ograničeno vreme između rundi eliminacije u trkama ubrzanja. Iako se testiranja još uvek obavljaju, Chevrolet je uveren da eCOPO prelazi četvrt milje u okviru od 9.0 sekundi. Elektro motor eCOPO Camara je baziran na dva BorgWarner HVH 250-150 sklopa, od kojih svaki proizvodi oko 400 Nm. Ova postavka se nalazi na istom mestu gde je inače i SUS motor i povezana je za običnim automatskim menjačem koji snagu prenosi kroz krutu osovinu koja se koristi u ostalim COPO Camaro trkačima.

Foto: Chevrolet

Baterija je sačinjena od četiri 200 Voltna modula, težine od oko 80 kg, koji su optimalno raspodeljeni radi boljeg balansa. Dva takva modula se nalaze u predelu gde se u serijskom modelu nalaze zadnja sedišta, treći je smešten u otvor rezervnog točka, dok se četvrti nalazi iznad zadnje osovine. Radi veće sigurnosti, zaštitni kavez je produžen da štiti i baterije. Cela postavka omogućava raspodelu mase u odnosu 44-56 % napred prema nazad.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Većina budžeta Koenigsegga odlazi na homologacije

Ako brinemo da samo kod nas homologacija mnogo košta, Christian Von Koenigsegg tvrdi da ...

Dan kada Enzo Ferrari nije hteo da priđe Maseratiju

Istorija je zanimljiva društvena nauka, a istorija automobilizma često donosi bizarne događaje, kakav beleži ...

Opel Crossland X- dizel za mnogo više dinamike

Opel Crossland X bio je Dmotion testu sa baznim benzinskim pogonom i srednjim paketom ...

Dakar Reli 2023. – sezona auto-moto sporta je počela

Dakar Reli 2023. je počeo prvom etapom voženom 1. januara, čime je zvanično otpočela ...

Loeb pobeđuje, hoće li ugroziti fabričke gigante?

Devetostruki šampion sveta u reliju stigao je do svoje treće pobede na ovogodišnjem Dakaru ...

KTM X-Bow GTX spreman da se takmiči u SRO GT2 klasi

Austrijski KTM je otkrio svoj trkački automobil koji će se takmičiti u nedavno oživljenom ...