fbpx

VW želi da kvantni računari upravljaju saobraćajem

Volkswagen vidi budućnost u kojoj kvantni računari pomažu pri stvaranju efikasnih sistema menadžmenta saobraćaja

Foto: Volkswagen

Volkswagen vidi budućnost u kojoj kvantni računari pomažu pri stvaranju efikasnih sistema menadžmenta saobraćaja, koje je već spreman da testira. Nemački proizvođač tvrdi da su njegovi inženjeri i naučnici već uspešno upotrebili algoritam kvantnog računara, koji zamenjuje današnje, jednostavne, prognozirane obime prometa. Kvantni računar kalkuliše stvaranje saobraćaja i broj ljudi na “zahtevnim tačkama”. Volkswagen je trenutno usmeren ka taksijima, gradskim autobusima, i drugim javnim vidovima transporta. Nakon analiziranja podataka o protoku saobraćaja, algoritam može da preusmeri tačan broj vozila koja su potrebna na određenom mestu. Umesto da vozač autobusa kruži linijom sa svega nekoliko putnika, ili da vozač taksija traži stranku, kvantni računar može da pokaže gde je potreba za transportom najveća. Ovo ujedno može skratiti vreme čekanja za putnike, a dispečeri mogu staviti dodatne stanice kako bi zadovoljili potražnju u određenim delovima mesta u određeno vreme dana. VW planira da započne testiranja naprednog sistema menadžmenta saobraćaja u Barseloni u Španiji. Iz Volkswagena navode da Barselona ima odlične baze podataka za ovaj projekat, kao i da će sarađivati sa mrežnim provajderom Orange i specijalistom za analizu podataka, firmom Teralytics, kako bi implementovao sistem. Kada se dokaže da funkcioniše, VW bi mogao da ponudi svoj kvantni sistem menadžmenta saobraćaja, u vidu komercijalnog servisa, kompanijama sa taksi flotama i javnim prevoznicima. Pored toga, VW vidi korišćenje servisa za saobraćajnu infrastrukturu i autonomna vozila. Volkswagenov cilj je da prozivodi tehnologije autonomnih i električnih vozila kvantnim računarima koji su u stanju da obavljaju mnogo kompleksnije zadatke od super računara. VW je nedavno objavio da je koristio kvantne računare kako bi razvio baterije “po meri” za svoja električna vozila. Drugim rečima, računar je u stanju da simulira punu bateriju, maksimalnu gustinu snage, ili sklop ćelije, što mu omogućava da dostavi nacrt spreman za proizvodnju, bez potrebe za probom i graškama, koji su inače deo procesa razvoja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

14 BMW-a M1 ponovo na okupu

40 godina od početka čuvene Procar serije, BMW će na Norisringu okupiti čak 14 ...

Točkovi ostaju okrugli, ali…

Kada tačno je čovek izmislio točak ne zna se, ali ako patent koji je ...

Daimler radi na novoj strukturi kompanije

Daimler je započeo proces stvaranja odvojenih pravnih lica za Mercedes-Benz automobile i Daimler komercijalna ...

Mercedes Vision EQXX oborio sopstveni rekord

Mercedes Vision EQXX je uspeo da obori sopstveni rekord u autonomiji sa jednim punjenjem ...

Tata nudi JLR BMW-u i Geelyju

Grupa Tata traži partnera za Jaguar Land Rover, i već je sa ponudom prišla ...

FIA nema problema da se bruka – Verstappenu pobeda

FIA zaista nema problema da se sramoti dvostrukim standardima, a ispostavlja se da Ferrari ...