fbpx

Toyota očekuje pobedu na Dakaru 2019.

Toyota Gazoo Racing South Africa očekuje da bi ovogodišnji Dakar reli mogao biti pobednički

Foto: Toyota

Ovogodišnji Dakar će biti drugačiji od svih dosadašnjih. Skraćen je, pa traje 10 dana, vozi se samo u jednoj državi, Peruu, a od oko 3.000 kilometara specijalnih ispita, čak 70% voziće se po pesku i dinama. Kako sami vozači ocenjuju i priznaju, dine su nepredvidivi i najteži brzinski ispiti, a prednost od 15 minuta na početku brzinca lako može da se istopi u 45 minuta zaostatka.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Iako je prošle godine pobedu odneo Carlos Sainz u Peugeotovom fabričkom bagiju, drugo i treće mesto zauzeli su vozači tima Toyota Gazoo Racing South Africa, Nasser Al-Attiyah i Giniel de Villiers i pokazali da je Hilux veoma konkurentan. Uz činjenicu da se Peugeot povukao iz takmičenja, a da fabrički Mini bagi nema mnogo pređenih trkačkih kilometara, Glyn Hall, tim menadžer Toyota Gazoo Racing South Africa sa dosta optimizma očekuje sutrašnji start i veruje da bi Toyota mogla doći do istorijske pobede. Al-Attiyah, koji iza sebe ima dve pobede na Dakaru, je čak zadovoljan što će se većina brzinaca voziti po dinama, i da Toyota Hilux upravo u takvim uslovima isma svoju šansu da dođe do pobede. Šta više, Al-Attiyah je i prošle godine imao priliku za pobedu, ali je kvar diferencijala sprečio da dođe do najvišeg stepenika postolja.

Foto: Toyota

Šef tima Hall kaže: “Ovogodišnje vozilo je malo menjano u odnosu na prošlogodišnje, koje je bilo veoma konkurentno. Smanjili smo sistem hlađenja koji je bio previše efikasan prošle godine. Dosta smo radili na ogibljenju i amortizerima, pa je Hilux udobniji po vozače, koji sede dosta visoko. Restiktor na usisniku vazduha motora je sužen za 1 mm, što znači oko 5% manje snage, ali smo malo izmenili karakteristiku motora”.
Pored Nassera Al-Attiyaha i Giniela de Villiersa, treći vozač za tim Toyota Gazoo Racing South Africa je Bernhard ten Brinke, koji je prošle godine zabeležio jedn etapnu pobedu.
Start relija je sutra iz glavnog grada Perua, Limi, a završetak ponovo u Limi 17. januara uz samo jedan planirani dan odmora koji će biti 12. januara.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Fabrika Tesla kasni zbog zmija, vode i birokratije

Za nekoliko dana trebala je biti otvorena “giga fabrika” Tesla u blizini Berlina, ali ...

Porsche obustavio prodaju nekih od modela

Porsche je obustavio prodaju nekih od modela, i to bez informacija zbog čega i ...

VW i Ford u alijansi – sve bliže realnosti

Počelo je saradnjom u komercijalnim vozilima, pa je preraslo u spekuacije o nečem mnogo ...

Skrivena blaga – tajne Renaultovih gluvih komora

U Renaultovim tajanstvenim komorama, izolovanim od zvučnih i elektromagnetnih talasa, opsežno se testiraju prototipovi ...

Nemačka predviđa pad prodaje električnih vozila

Nemačka predviđa pad prodaje električnih vozilaza 14% u 2024. godine zbog visokih cena i ...

Formula 1 – kvalifikacije za VN Azerbejdžana Leclercu

Formula 1 – kvalifikacije, vožene prema novom, probnom formatu za Veliku nagradu Azerbejdžana pripale ...