Jaguar je zvanično objavio da razvija sopstvenu Panthera platformu za električne automobile, ali i da se seli u još višu klasu
Marka automobila Jaguar je poslednjih godina imala uspona i padova u brojkama prodaje, a ni elektrifikacija koja je zahvatila auto industriju nije mnogo olakšala poslovanje britanskog proizvođača. Međutim, kao i kod većine drugih, planovi i strategije dolaze polako na svoje mesto. CFO Jaguara Adrain Mardell saopštio je da kompanija razviti sopstvenu električnu platformu koja već ima svoje ime – Panthera. Pored plana da se osloni na sopstveno znanje, iz kompanije stiže i informacija da će se modeli Jaguar preseliti u klasu više i konkurisati modelima kakve trenutno imaju marke Bentley i Aston Martin. Upravo zbog toga, Jaguar smatra da mora imati potpunu kontrolu nad platformom koja će nositi buduće modele, iako je kompanjija među prvima razvila električnu platformu za svoj dobro prodavani SUV I-Pace.
Za modele koji tek dolaze, CEO Jaguara Thierry Bellore kaće da je biti potpuno jedinstveni, bez “preklapanja” sa bilo čime postojećim i bez kopiranja bilo čijeg aktuelnog dizajna. Razumljivo, ceo proces od razvoja sopstvene EV platforme pa do prelaska u luksuzniji razred neće biti ni jednostavan, ni brz, a pogotovo ne jeftin. Kao što je ranije najavljeno, Jaguar od 2025. godine postaje električna marka, a samo u ovu pogonsku tranziciju uložiće skoro tri milijarde evra. Šta više, prema nezvaničnim informacijama, iz Jaguara neće više stići ni jedan novi model sve do početka uvođenja potpuno nove modelne porodice 2025., što je iz ugla troškova logično i opravdano, ali sigurno neće naići na oduševljenje tradicionalnih kupaca i ljubitelja marke Jaguar.
Show Comments