Mercedes-Benz najavljuje novu MMA platformu za električna vozila, ali će se na njoj nalaziti i SUS motori
Mercedes-Benz je zvanično podelio zanimljivu informaciju, koja potvrđuje da sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem još nije završeno, ali da će im primena biti malo drugačija. Naime, notorna je činjenica da opšta elektrifikacija automobila donosi nekoliko negativnih efekta – nedovoljnu ili ograničenu autonomiju, nedostupnost stanica i dugo punjenje baterija i iznad svega znatno višu cenu od pandana sa SUS motorima. Isto tako, evidentno je da elektrifikacija mobilnosti enormno košta i tek će koštati, što je neprihvatljivo za finansijski slabija tržišta. Pojednostavljeno, države sa nižim standardom još uvek nisu ni blizu spremne da oberučke prihvate elektrifikaciju vožnje.
Auto industrija to dobro zna, a prema informaciji koju je podelio Mercedes-Benz, počinje i da mari, samo će rešenje ići “obrnutim” putem. Početkom elektrifikacije prisustvovali smo modifikacije vozila sa SUS pogonom u električna vozila, a u bliskoj budućnosti, električna vozila će biti modifikovana da prihvate pogon od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Već za 2024. godinu Mercedes-Benz najavljuje svoju novu MMA platformu za električna vozila, koja će nositi novu generaciju modela A-Klase i B-Klase. Međutim, ovi popularni nemački modeli neće biti isključivo električni. MMA će biti modularna platforma spremna da prhvati klasičan pogon sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem kompletan prenosni sistem. Christoph Starzynski potpredsednik razvoja električnih platformi u Mercedes-Benzu je pojasnio da će MMA biti primarno elektrčna platforma, ali ne i isključivo električna. To znaći da će se u novu A i B-Klasu, a potom u CLA, GLA i GLB modele ugrađivati benzinski i dizel motori, a ovi modeli će biti ponuđeni tržištima kojima su električne verzije preskupe ili logistički nedovoljno prihvatljive. Markus Schäfer šef tehnologija u Mercedes-Benzu priznaje da se cene električnih i modela sa SUS motorima neće izjednačiti u skorijoj budućnosti, iako je to vrlo glasno najavljivano. “Moramo se suočiti sa većom cenom električnog pogona i narednim godinama, a kroz modele moramo naći kompenzaciju”, kaže Schäfer.
Mercedes-Benz smanjivanje troškova električnih vozila traži kroz razvoj softvera i proizvodnju baterija. Sledeća generacija MB infotejment sistema zvaće se MB.OS, biće razvijena “u kući” u novom ESH odeljenju u Sindelfingenu, gde radi 750 zaposlenih, a gde se radi i na razvoju baterijskih sistema i električnih pogona. I ako za sada Mercedes-Benz koristi komapanije NVIDA i Bosch kao dobavljače infotejment i pogonskih sistema, razvoj i proizvodnja unutar same kompanije umnogome smanjuje troškove. MB.OS će debitovati uporedo sa novom MMA platformom za kompaktna vozila u naredne dve godine, a očekuje se da modeli na istoj platformi, ali sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u salone stignu godinu dana kasnije, odnosno 2025. godine.
Show Comments