fbpx

Dacia Manifesto pokazala da mašta nema granice

Dacia Manifesto ne samo da je prikazala marku Dacia u novom, inovativnom i hrabrom svetlu, nego je i pomerila granice mašte

Dacia Manifesto koja je zvanično prikazana pre javne premijere na sajmu automobila u Parizu, predstavila je rumunsku marku u vlasništvu Renaulta u jednom sasvim novom, hrabrom i nekonvencionalnom svetlu. Iako je potpuno jasno da je ovaj koncept dizajnerska studija i da nikada neće ići u serijsku proizvodnju, više je nego interesantan rešenjima koja se pojavljuju. Šta više, ovo potpuno “divlje” razmišljanje Dacije ne odstupa od osnovnog postulata marke – da bude dostupna.
Za početak, Dacia Manifesto je potpuno električni terenac, karoserije izrađene od plastike. Ovaj nekonvecionalni, u osnovi, bagi ima pogon na svim točkovima, ali to je njegov verovatno i najkonveconalniji deo.
Dacia Manifesto je u praksi sprovedena u delo postavka – manje je više nema vrata, nema nijedno staklo, a umesto dva fara ima samo jedan. Nema ni infotejment bez kojega se danas ne može živeti. U tu svrhu koristi se sopstveni “pametni” telefon.
Da je u potpunosti osmišljen kao “istraživačko” vozilo potvrđuje i jedno više nego originalno rešenje. Presvlake sedišta su ujedno i vreće za spavanje. Od recklirane pastike je izražena ne samo karoserija nego i najveći deo enterijera, koji je potpuno periv. Krov vozila je modularan, i po želji se može koristiti sa dosta mašte kao zdržljiv krovni nosač.
Pored toga i baterija je potpuno mobilna. Kada ne služi za pogon vozila, može se izvaditi i koristiti kao izvore električne energije u divljini. Jedno se mora paziti da u njoj ostane dovoljno struje kako bi se ipak vratilo u civilizaciju. U prevodu, Dacia Manifesto ima bidirekcionalni elektrosistem. Pomenuto jedno glavno svetlo, može se izvaditi iz svog kućišta i koristiti kao ručna baterijska lampa.
I enterijer je više nego nekonvencionalno osmišljen, a za armaturu instrument table korišćena je pluta, a “manje je više” ideja vodilja je uspešno sprovedena i u nečemu što bi se prema uobičajenim shvatanjima moglo nazvati kabinom.
Na kraju, Dacia Manifesto nema ni točkove na kakve se čitav vek oslanja autoindustrija. Tačnije, nema pneumatike – gume sa vazduhom u sebi. Podebele gume svojom konstrukcijom eliminišu potrebu za vazduhom koji će im obezbediti funkciju i oblik, što u osnovi jeste ideja kojom se gumarska industrija već duže vreme bavi. U funkciji Dacije Manifesto, točkovi su poveliki, vozilu donose ozbiljan klirens od tla, i svakako mogu se koristiti bez bojazni da će doći do bušenja i na vrlo negostoljubivom terenu.
Dacia Manifesto je pokazala mnogo mašte i slobode u razmišljanju pa se ne možemo oteti utisku da bi moglo biti zanimljivo kada bi se pod markom Dacia pojavilo nešto makar i izdaleka nalik konceptu Manifesto. Za sada i prema onome što znamo, Dacia ostaje ono što jeste – proizvođač relativno dostupnih automobila pa Manifesto teško može naći svoje mesto u ponudi ove marke, ali nikad se ne zna, možda reakcije publike donesu neki neočekivani obrt…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mini Countryman – između stila i funkcionalnosti

Druga generacija Mini Countrymana predstavljena je prošle godine i napravila je korak u drugom ...

Formula 1 budućnosti – Renault R.S. 2027 Vision

Renault je svojih 40 iskustva u Formuli 1 stavio u službu stvaranja koncepta bolida ...

Akcijske cene za vozila Seat

Za završetak godine, Porsche SCG, uvoznik marke Seat je obezbedio specijalne cene i pakete ...

Honda HR-V nabildovana za 2019.

Za 2019. Honda će pomalo osvežavati svoje modele, a u sklopu te aktivnosti, dobroćudni ...

Lotus Emeya je električna limuzina

Lotus Emeya je električna limuzina sa mnogo snage i aktivnom aerodinamikom i upravo je ...

Formula 1 – Mercedes-AMG nije završio sa žalbama

Šampionat Formule 1 2021. završen je kontroverzom kao što je bio prožet kontroverzama tokom ...