fbpx

Formula 1 – Lance Stroll košta papreno svoj tim

Formula 1 – Lance Stroll košta papreno svoj tim, procene kažu čak 18 miliona dolara u dosadašnjem delu sezone

Foto // Aston Martin F1 Team Media Portal

Formula 1 – Lance Stroll košta papreno svoj tim Aston Martin, procene kažu čak 18 miliona dolara u dosadašnjem delu sezone. Šta više, u tu cigru nisu uračunate njegova plata i oštećenja na bolidima, što znači da je čak i mnogo veća. O čemu se radi? O rezultatima koje postiže na stazi i raspodeli novca u Formuli 1.

Foto // Aston Martin F1 Team Media Portal

U dosadašnjih 14 trka sezone Formule 1 2023. Lance Stroll osvojio je samo 47 poena, do je u identičnom, Aston Martin bilidu Fernando Alonso osvojio 170. Još lošije po Strolla zvuči podatak da je od trke u Španiji osvojio samo 12 poena, dok je Alonso u svoj bodovni saldo upisao 71 poen. Aston Martin Formula 1 timu Alonso je doneo 78% procenata poena ove godine, a Stroll 22%, što je najbolja ilustracija koj je slaba karika u tom timu koji je veći deo početka sezone proveo na drugom mestu u generalnom plasmanu konstruktora. Nakon trke u Monci Aston Martin Formula 1 tim je pao na četvrto mesto iza Ferrarija, sa zaostatkom od 56 poena iza drugoplasiranom timamMercedes-AMG i 11 iza Ferrarija. U plasmanu vozača Alonso je na trećem mestu, dok je Stroll na devetom.

Foto // Aston Martin F1 Team Media Portal

Gde bi bio Aston Martin da je Stroll rezultatima bliži Alonsu? Sam Stroll kaže da ove sezone nema sreće, što je delimično tačno, ali ne i opravdanje. Šef Formula 1 tima Mike Krack brani svog vozača (ujedno i gazdinog sina) i kaže da poeni govore jedno, ali da rezultati i vremena na stazi govore drugo i da je razlika između Alonsa i Strolla mnogo manja.
Međutim, u poslovnom svetu kakav je Formula 1 računa se plasman na tabeli, a tu izgovori Strolla više ne važe. Njegovi slabi rezultati u bolidu koji je evidentno konkurentan, trenutno Aston Martin Formula 1 tim koštaju 18 miliona dolara, obzirom na pad u generalnom plasmanu konstruktora. Prema do 2025. godine važećem Concorde sporazumu, dokumentu koji uređuje Formulu 1 uključujući i raspodelu novca, prvoplasirani tim u šampionatu na kraju sezone dobija 14%, a poslednji na tabeli šest procenata. Ukupan fond koji se deli među timovima je oko 900 miliona dolara, a obzirom na rastuću popularnost Formule 1 možda bude i veći.

Foto // Aston Martin F1 Team Media Portal

Ako se uzme da je fond 900 miliona, Red Bull (koji je praktično već obezbedio titulu) će inkasirati 126 miliona dolara, drugoplasirani 117 miliona, trećeplasirani 108, a ako ostane na četvrtom mestu, Aston Martin će dobiti samo 99 miliona. Na pomenute iznose, dolazi i dodatni bonus za timove koji su završili među prva tri u poslednjih 10 godina, a to su trenutno Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren i Williams. Ni taj deo kolača nije zanemarljiv obzirom da se deli 20 % zarade Formule 1, što je oko 650 miliona dolara, obzirom da se računa da će Formula 1 ove sezone inkasirati oko dve milijarde dolara.
Kada se podvuče crta, iako blagonakloni tvrde da je Lance Stroll najbolji plaćeni vozač do sada, činjenica da Stroll svom timu (a i sebi) ne donosi dovoljno poena papreno košta. Pored trenutno sagledivih 18 miliona, dodatnih oko 11 miliona (nije poznato tačko kako se deli budžet koji je 20% zarade Formule 1 koja će ove godine biti oko dvbe milijarde dolara) koje dobijaju tri prvoplasirana tima, a i to u narednih 10 godina.
Svi oni koji smatraju da će tatu Lawrencea Strolla investitori zapitati da li je Lance vredan 29 miliona dolara (ne računajući njegovu platu i štetu na bolidima) su definitivno u pravu. Aston Martin Formula 1 tim definitivno nema dovoljno jakog i konstantnog drugog vozača, bez obzira na povrede i lošu sreću. Novac je novac, a Stroll junior ga ne donosi svom timu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – glumci investiraju u tim Alpine

Formula 1 – glumci investiraju u tim Alpine koji je postao bogatiji za 180 ...

Mercedes (ponovo) investira u SUS motore

Mercedes (ponovo) investira u SUS motore i to ogromne količine novca nakon prihvatanja stvarnosti ...

Kratka radost za Toyota WEC tim na Silverstoneu

Radost nakon dva podijuma za tim Toyota nakon WEC trke Šest časova Silverstonea kratko ...

Al-Attiyah uzvratio udarac na 8. etapi Dakar Relija

Najveći problem 8. etape Dakar relija je što vozačima nisu bili na raspolaganju servisni ...

Diler klasičnih automobila, JD Classics, na ivici bankrota

Klasični automobili su u protekloj deceniji možda postali popularniji nego ikad, što ne znači ...

Ferrari je konačno predstavio svoj F1 bolid SF21

Ferrari je konačno predstavio svoj SF21 bolid Formule 1 uz nadu da je bolji ...