fbpx

Audi Sport planira RS modele na zasebnoj platformi

Audi Sport planira RS modele na zasebnoj platformi, a posebna platforma za električne RS modele tek stiže

Audi RS6 Avant

Audi Sport planira RS modele na zasebnoj platformi, a posebna platforma za električne RS modele tek stiže. Iako je još uvek dosta onih koji nisu oduševljeni činjenicom da Audi, kao i cela Volkswagen Grupa, prelazi na elektro pogon, postoje dobre vesti, barem kratkoročno – za Audi motor sa unutrašnjim sagorevanjem još nije mrtav. Audi još uvek planira da lansira modele sa SUS motorima, a još bolja vest je da će neki od tih modela dobiti i potpuni RS tretman.
Proslavljajući 40 godina postojanja Audi Sport GmbH, koji se do 2016. zvao Quattro GmbH, sportsko odeljenje marke sa četiri prstena radi na novim modelima. To je zvanično otkrio CEO Audija Marc Lichte u podužem intervjuu za oficijelni Audi media sajt. Pojanio je da će svi budući Audi RS modeli koristiti dve platforme, Premium Platform Electric (PPE) za električna vozila visokih performansi i Premium Platform Combustion (PPC), za modele sa SUS motorima. Iako Lichte, razumljivo, nije sve otkrivao, logika kaže da će novu platformu dobiti veći RS modeli koji trenutno koriste MLB platformu.
Iako TT RS i R8 definitivno odlaze u penziju bez direktnih naslednika, biće još jedan “krug” klasičnih RS modela. Špijunske “oči” odavno su uočile novi RS6 Avant koji je u razvoju, kojem će se priklučiti i novi RS4 Avant, koji će biti “prekršten” u RS5 Avant. Trebalo bi se da se pojave i novi RS5 Sportback kao i veći RS 7 Sportback.

Audi Q8

Nedavno su osveženi Q8 i SQ8 i samo je pitanje dana kad će ima se priključiti i RS Q8. Sledeća generacija Q5 bi konačno trebala dobiti RS Q5 verziju koja dobrano kasni. Svi pomenuti modeli koriste MLB platformu VW Grupe još od 2012. godine, a na kojoj se nalaze i VW Touareg, Lamborghini Urus, Porsche Cayenne i Bentley Bentayga.
Sebastian Grams, šef Audi Sporta već je nagovestio da bi dobro poznati petocilindraš u penziju mogao otići uz “veliki prasak” uz još jaču verziju RS3. Poznati 2.5 Turbo trenutno ima 400 KS, a još više bi mogao dobiti u restilizovanom RS3. Samo je pitanje da li će i hatchback i limuzina dobiti više “konja”. Za sada još su živi Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback, koji dele platformu upravo sa RS3.
Koliko god delovala zanimljiva bliska budućnost Audi RS modela, ipak je samo kratkoročna. Iz Ingolštada je najavljeno da lansiranje poslednjeg modela sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem stiže tokom 2025. godine, a svi novi modeli od 2026. godine biće električni. Do 2033. Audi želi da potpuno obustavi proizvodnju modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i potpuno pređe na električna vozila.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Genesis, Hyundai i Kia imaju najmanje problema?

Prema poslednjem istraživanju J.D. Power-a, Genesis, Hyundai i Kia imaju najmanje problema među novim ...

Da li Evropska Komisija definitivno gasi SUS motore?

Prema predlogu Evropske Komisije, do 2035 nivo dozvoljene emisije CO2 biće nula – da ...

Audi E-Tron Sportback – benzinu je odzvonilo

Audi je na salonu u Šangaju predstvio koncept E-Tron Sportback, koji kreće z serijsku ...

Mercedes-Benz EQA debitovao kao kompaktni električni SUV

Mercedes-Benz je proširio svoju EQ liniju električnih automobila sa modelom EQA Mercedes-Benz EQA predstavlja ...

FIA predstavila novu kategoriju električnih trkača

FIA, rukovodeće telo globalnog auto sporta predstavila je novu kategoriju za električna trkačka vozila ...

Mercedes-AMG SL63 S E Performance je najjači

Mercedes-AMG SL63 S E Performance je najjači, najbrži i najskuplji SL sa svojih 816 ...