fbpx

Ford Mustang GTD ima vrhunsku aerodinamiku

Ford Mustang GTD ima vrhunsku aerodinamiku na kojoj mu mogu pozavideti i trkački automobili GT3 klase

Ford Mustang GTD

Ford Mustang GTD ima vrhunsku aerodinamiku na kojoj mu mogu pozavideti i trkački automobili GT3 klase i ni slučajno nije dizel. Kada prvi Mustang GTD krene na 73 krivine Nirburgringa, ciljaće na vreme ispod 7 minuta zahvaljujući aktivnoj aerodinamičkoj tehnologiji koja nikada ranije nije korišćena na nekom Ford automobilu namenjenom uličnoj vožnji i nije dozvoljena u trkačkim automobilima GT3 klase.

Ford Mustang GTD (Animation courtesy Multimatic)

Srce aerodinamičkih performansi Mustanga GTD je njegov sistem za smanjenje otpora, koji koristi hidraulički mehanizam sposoban da menja ugao zadnjeg krila i aktivira zakrilca ispod prednjeg dela automobila kako bi se našao najbolji balans između protoka vazduha za povećanje brzine i sile pritiska za prianjanje, zavisno od uslova vožnje.

Ford Mustang GTD (Animation courtesy Multimatic)

„Svaka površina, otvor karoserije i ventilacija na i ispod karoserije Mustanga GTD su funkcionalni,” rekao je Greg Goodall, glavni programski inženjer Mustanga GTD. „Deo vazduha je usmeren za hlađenje, a drugi deo za aerodinamiku i potisnu silu. Sve to pomaže GTD-u da ide brže ili se čvrsto drži podloge bez obzira na uslove.”

Ford Mustang GTD (Animation courtesy Multimatic)

Kada se Mustang GTD uhvati u koštac sa oštrim zaokretima prianjanje postaje važnije od brzine, a DRS zatvara glavni krilni element i zakrilce da bi proizveo integrisani aeroprofil za stvaranje dodatne sile pritiska na zadnjem delu vozila, kako bi pomogao GTD-u da brže prolazi kroz zavoje bez gubitka prianjanja. U isto vreme, prednji deo podvožja je oblikovan kao kobilica koja pomaže evakuaciji nadolazećeg vazduha kroz otvore prednjih točkova i velike otvore na blatobranima da bi se stvorila oblast nižeg pritiska koja deluje kao usis i pomaže da prednji kraj bude stabilan tokom okreta.

Ford Mustang GTD (Animation courtesy Multimatic)

„Aktivno upravljamo time gde je centar vazdušnog pritiska na vozilu, tako da prednji i zadnji deo mogu da ostanu izbalansirani“, rekao je Goodall. „Mogućnost da se ovo radi nije dozvoljena u trkama, gde pravila zabranjuju aktivno upravljanje protokom vazduha.“
U normalnim uslovima ulične vožnje visina karoserije omogućava savladavanje svakodnevnih prepreka, kao što su ležeći policajci. Kada su potrebne maksimalne performanse na stazi, vešanje Mustanga GTD može da spusti karoseriju za 40 mm, što dodatno pomaže u poboljšanju protoka vazduha preko i oko karoserije.

Ford Mustang GTD

Tim Mustanga GTD nastavlja da usavršava aerodinamiku superautomobila kroz hiljade sati virtuelne simulacije protoka vazduha u moćnim računarima i testiranje vremena na zahtevnim rutama, od puta Atlanta do staze Spa u Belgiji.
„Naši vozači u Le Manu bi voleli da imaju tehnologiju kakvu Mustang GTD ima za pistu i ulicu“, rekao je Goodall.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Al-Attiyah – pravila za Dakar Reli nisu bila fer

Dakar Reli je završen, Sainz i njegov tim uživaju u zasluženoj pobedi, ali drugoplasirani ...

Auto-Čačak podržava naše odbojkaše

Kompanija “Auto Čačak” postala je sponzor OSS u naredne dve godine. Ugovor su potpisali ...

Koenigsegg objavio skicu naslednika Agere RS

Sve dobre stvari moraju da se završe. Koenigsegg Agera postaje super automobil za knjige ...

Spektakl u poslednja četiri kruga Formule 1 u Bakuu

Verstappen već video cilj, ali izgubio pobedu zbog pneumatika četiri kruga pre kraja trke ...

Renault Zoe unapređen i sa većom autonomijom

Renaultov električni mališan je u prodaji još od 2012. doživeo evoluciju 2016. a sada ...

Toyota – oprezno do autonomne vožnje

Japanski gigant Toyota ima oprezan pristup prema autonomnoj vožnji, i umesto jurnjave za prvim ...