fbpx

Polestar 5 se puni za 10 minuta od 10 do 80%

Polestar 5 se puni za 10 minuta od 10 do 80% nakon čega njegovih 890 KS dobija novih 320 kilometara vožnje

Polestar 5

Polestar 5 se puni za 10 minuta od 10 do 80% nakon čega njegovih 890 KS dobija novih 320 kilometara vožnje. Tek da podsetimo, Polestar 5 je švedski (u kineskom vlasništvu) pandan i rival Porsche Taycanu, što znači električna sportska limuzina visokih performansi. Podatak da se za samo 10 minuta njegova baterija dopunjava od 10 do 80% treba uzeti sa rezervom i za sada je na nivou teoretski mogućeg.

Polestar 5

Polestar je upravo završio test ranog prototipa modela 5, na kojem je, barem u testnom okruženju, njegova baterija od 77 kWh od 10 do 80% napunjena za 10 minuta, što bi prema fabričkim podacima o potrošnji energije trebalo biti dovoljno za 320 kilometara vožnje. Za sada, ne znamo o kojoj potrošnji energije Polestar govori, kao ni o kojoj dinamici vožnje. Ono što je za sada poznato, Polestar 5 se brže puni od konurenta Porsche Taycana, kojem je za istu „operaciju“, potrebno 18 minuta, doduše za znatno veću bateriju od 105 kWh
Obzirom da se radi o prototipu Polestar 5, treba napomenuti i da je opremljen specijalnom baterijom koja nije u serijskoj proizvodnji, a koji je konstruisao i napravio StoreDot. Ista baterija se lako može povećati i do kapaciteta od 100 kWh, ukoliko je to potrebno.

Polestar 5

Na testu je brzi punjač sa istosmernom strujom bio zastrašujuće snažan. Pri početku punjenja, kada je baterija bila na 10% punio je sa 320 kW, da bi se do kraja punjenja pojačao na 370 kW.
Jens Groot, glavni inženjer za baterijske sisteme u Polestaru, kaže da je postignut rezltat dokaz da se takvim ili sličnim brzinama mogu puniti i serijski automobili i dodaje: „Nismo dodali ništa van osnovnog baterijskog paketa. Imao je standardno hlađenje i ventilator“.
Polestar za sada ne otkriva da li planira sa baterije koje proizvodi StoreDot ugrađuje u svoje buduće modele, ali poručuje da je izvedeni test najava sledeće generacije baterija, a da su prvi rezultati obećavajući. Test sa protoipom Polestar 5 je zapravo bio prva ugradnja potpuno funkcionalne StoreDot baterije u jedno električno vozilo, tako da još uvek ima mnogo prostora za razvoj, ali i nepoznanica kao što je trajnost takve baterije.

Polestar 5

Čak i ako StoreDot baterije ne budu spremne na vreme da bbi se ugrađivale u Polestar 5, postoji šansa da ih vidimo u sledećim modelima. Limuzina Polestar 5 će debitovati sa elektrositemom koji radi na 800 volti i sa baterijom od 103 kWh koja bi trebala da obezbedi 600 kilometara vožnje. Početak proizvodnje Polestar 5 bi trebao biti predstavljen u serijskoj formi tokom 2025. a prodaja bi trebala početi ili do kraja 2025. ili početkom 2026. godine, sa cenom koja bi trebala počinjati od oko 100.000 evra.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi izaziva skicom i video serijalom Q8

Audi je objavio novu skicu zadnjeg dela svog novog SUV-a, i najavio da će ...

Nasser Al-Attiyah i Toyota pobednici Dakara 2019.

Nasser Al-Attiyah došao je do svoje druge pobede na Dakaru i istorijske za Toyotu ...

FCA prodaje Magneti Marelli za 7.1 milijardu dolara

Fiat Chrysler Automobili zvanično ima kupca za svoj Magneti Marelli odsek, a to je ...

Audi sprema superkompjuter za nove modele

Audijevi modeli naredne generacije dobiće mnogo pametniji i brži “mozak” u službi centralne kontrolne ...

Formula 1 – koja su nova pravila za sezonu 2022?

Formula 1 će nam uskoro otkriti kako stvarno izgledaju bolidi po novim pravilima, ali ...

Dizajner Bugatti Chirona postao šef dizajna Koenigsegga

Koenigsegg je zaposlio talentovanog automobilskog dizajnera, Sašu Selipanova, kao svog novog šefa dizajna Koenigsegg ...