fbpx

Da li je počeo kraj saradnje F1 tima McLaren i Honde, nakon najnovijeg kvara samo dva kruga pre kraja trke? Čini se jeste, a dugo je i trajalo. Šef tima Eric Boullier je posle trke u Montrealu hondinim šefovima rezignirano rekao…”ovo nije dovoljno dobro”.

Verovatno je nekoliko puta izbrojao do 100 i nazad da bi smirio bes u sebi koji je izazvao još jedan fijasko zbog pogonske grupe koja niti ima dovoljno snage, niti sa to malo snage može da izdrži do kraja trke. Već uzdrmanim odnosima koji su neplodni već treću godinu za redom, trebao je jedan dobar rezulatat. Alonso je uspeo, ali zamalo, da dođe do prvog poena ove godine. Ali zamalo, dok nije procurela hidraulika. A zamalo je završio i Indy 500, a zamalo bi možda čak i pobedio da Honda nije ispustila dim.

Foto: McLaren

Boullier je više za sebe dodao: …”usudili smo se da se ponadamo prvom poenu ove godine, samo smo se usudili, kada je Alonso već skoro video cilj. Ponadali smo se jednom poenu za deseto mesto, ne tituli šampiona. Ponadali smo se jednom poenu od Alonsa, koji je vrhunski odvezao trku, kao što odveze svakog trkačkog vikenda protekle dve i po godine”…
Iz ovih reči sve je jasno, a nisu ni potrebne reči. Zapravo, razlaz McLarena i Honde sve je izvesniji, a Englezi više ni ne kriju da su “izdaleka” razgovarali sa Laudom i Wolfom o isporuci mercedesovih motora. Samo, nije baš tako jednostavno. Za početak, razvod bi bio skup, oko 78 milona funti, koliko donosi Honda. Ne samo to, morali bi da plaćaju motore, a izgubili bi i podršku koju Honda daje za plate vozača. E sad, još očajnih rezultata, i odlazak i to malo sponzora koji nisu otišli, bez nade da će, obzirom na rezultate, doći novi, šta je tu skupo. A Mercedes sigurno neće isporučiti motor sa kojim se može do titule, barem dok sa sopstvenim timom juri titule.
Nezvanično, očekuje se da će novi ugovor o snabdevanju motorima biti objavljen pre letnje pauze. A objavljeno je da će od sledeće godine tim Sauber dobiti Honda pogonske grupe. Da li će se usrećiti kao i McLaren ili su napravili posao veka – a možda se iza tog ugovora nazire mogućnost da Honda kupi Sauber i ponovo ima sopstveni F1 tim. A možda u nekom drugom životu napravi šampionski motor i Sauber postane pobednički tim. Po svemu sudeći, neki odgovori stižu brzo, mnogo brže nego zglavna Honda F1 pogonska grupa. Što se ovogodišnjeg pogona tiče, jasno je kao dan, japanski inženjeri su se pogubili i više ne znaju odakle da krenu. Sa svakim novim rešenjem sve su gori, a odbili su ponuđenu saradnju sa više strana. A imaju i para i resursa, samo sve više liče na doba kada su imali svoj tim a ništa sa njim nisu postigli.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Tata kupi mi tim, Formule 1…

Po svemu sudeći, pred današnju trku u Mađarskoj, Formula 1 polako ali neizbežno počinje ...

El Diablo ponovo najbrži u Moto GP kvalifikacijama

Fabio Quartararo na privatnoj Yamahi osvojio je pol poziciju u dramatičnim kvalifikacijama za Veliku ...

Marchionne je izjavio da se razmatra…

Prvi čovek Grupe Fiat Sergio Marchionne i zvanično je potvrdio da se ozbiljno razmatra ...

Ford F-150 Lightning koncept ide na aukciju uskoro

Retka prilika za kolekcionare – Ford F-150 Lightning koncept iz 2001. godine uskoro ide ...

Kriza sa čipovima je nekim proizvođačima donela napredak

Kriza sa nedostatkom čipova u auto industriji koja je obeležila 2021. godinu nekima je ...

Tjunirani EV: Nissan Note e-Power Nismo S

Nissanov odsek za vozila visokih performansi, Nismo, predstavio je snažniju verziju modela Note e-Power ...