Da li je počeo kraj saradnje F1 tima McLaren i Honde, nakon najnovijeg kvara samo dva kruga pre kraja trke? Čini se jeste, a dugo je i trajalo. Šef tima Eric Boullier je posle trke u Montrealu hondinim šefovima rezignirano rekao…”ovo nije dovoljno dobro”.

Verovatno je nekoliko puta izbrojao do 100 i nazad da bi smirio bes u sebi koji je izazvao još jedan fijasko zbog pogonske grupe koja niti ima dovoljno snage, niti sa to malo snage može da izdrži do kraja trke. Već uzdrmanim odnosima koji su neplodni već treću godinu za redom, trebao je jedan dobar rezulatat. Alonso je uspeo, ali zamalo, da dođe do prvog poena ove godine. Ali zamalo, dok nije procurela hidraulika. A zamalo je završio i Indy 500, a zamalo bi možda čak i pobedio da Honda nije ispustila dim.

Foto: McLaren

Boullier je više za sebe dodao: …”usudili smo se da se ponadamo prvom poenu ove godine, samo smo se usudili, kada je Alonso već skoro video cilj. Ponadali smo se jednom poenu za deseto mesto, ne tituli šampiona. Ponadali smo se jednom poenu od Alonsa, koji je vrhunski odvezao trku, kao što odveze svakog trkačkog vikenda protekle dve i po godine”…
Iz ovih reči sve je jasno, a nisu ni potrebne reči. Zapravo, razlaz McLarena i Honde sve je izvesniji, a Englezi više ni ne kriju da su “izdaleka” razgovarali sa Laudom i Wolfom o isporuci mercedesovih motora. Samo, nije baš tako jednostavno. Za početak, razvod bi bio skup, oko 78 milona funti, koliko donosi Honda. Ne samo to, morali bi da plaćaju motore, a izgubili bi i podršku koju Honda daje za plate vozača. E sad, još očajnih rezultata, i odlazak i to malo sponzora koji nisu otišli, bez nade da će, obzirom na rezultate, doći novi, šta je tu skupo. A Mercedes sigurno neće isporučiti motor sa kojim se može do titule, barem dok sa sopstvenim timom juri titule.
Nezvanično, očekuje se da će novi ugovor o snabdevanju motorima biti objavljen pre letnje pauze. A objavljeno je da će od sledeće godine tim Sauber dobiti Honda pogonske grupe. Da li će se usrećiti kao i McLaren ili su napravili posao veka – a možda se iza tog ugovora nazire mogućnost da Honda kupi Sauber i ponovo ima sopstveni F1 tim. A možda u nekom drugom životu napravi šampionski motor i Sauber postane pobednički tim. Po svemu sudeći, neki odgovori stižu brzo, mnogo brže nego zglavna Honda F1 pogonska grupa. Što se ovogodišnjeg pogona tiče, jasno je kao dan, japanski inženjeri su se pogubili i više ne znaju odakle da krenu. Sa svakim novim rešenjem sve su gori, a odbili su ponuđenu saradnju sa više strana. A imaju i para i resursa, samo sve više liče na doba kada su imali svoj tim a ništa sa njim nisu postigli.

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Proslava uspeha uz Evoque Landmark edition

Land Rover slavi uspeh njihovog najviše nagrađivanog modela Evoque, sa novom edicijom pod imenom ...

Pretpremijera: doleteo novi Chevrolet Silverado

Tokom “Chevy Truck Centennial“ događaja, tačnije proslave povodom 100 godina Chevrolet kamioneta, Chevrolet je ...

Marchionne: Sledeći MiTo bio mogao biti crossover

Šef FCA, Sergio Marchionne, je nagovestio da će model MiTo prestati da postoji u ...

Predstavljen novi Audi A7 Sportback

Novi Audi A7 preuzima mnogo toga od takođe ovogodišnjeg noviteta A8, pre svega dizajn ...

Šta se najviše traži preko interneta?

Znamo da su Internet i online pretrage postale neizostavan deo života. A šta se ...

Autonomni Chevrolet Bolt učestvovao u udesu sa motocilkistom

 Autonomni Chevrolet Bolt je učestvovao u sudaru sa motociklistom u San Francisku Chevrolet Bolt, ...