fbpx

Novi Audi A8 predstavljen je u Barceloni prema najavi, a da li će ispuniti i sve ostale najave u smislu naj, naj, vreme će pokazati, a kupci oceniti.

Foto: Audi

Za početak, duži je za 37 mm od odlazećeg modela, i to u običnoj i u L verziji sa povećanim međuosovinskim razmakom. I međuosovinski razmak je malo veći, ali zanimljivo je da je novi A8 uži od prethodnika, doduše vrlo malo uži. Mada ne deluje uže uz nešto oštrije linije i prednji deo sa brojnim poprečnim linijama i detaljima koji da vizualno čine širim.

Foto: Audi

Enterijer je krupan korak unapred u odnosu na odlazeći model, sa čistijim i jednostavnijim dizajnom, koji je dobrim delom omogućio i centralni ekran od 10,1” potpuno integrisan u armaturu, uz dodatni ekran odmah ispod od 8, inča sa kontrilama klimatizacije i provetravanja. Putnici pozadi su dobili dodatne centimetre prostora za noge, uz opciju da se stražnje levo sedište može pretvoriti u sedište za relaksaciju, uz koje stiže grejač i masažer stopala u osloncu za noge.

Foto: Audi

Dizel dominira
Uprkos svim dramama koje i Audi proživljava zbog skandala sa izduvnim gasovima, duzel pogon je dominantan, mada isto taki svaka verzija ima i izvestan nivo elektrifikacije. Osnovni motor je 3.0 V6 TDI sa 282 KS, uz alternativu u V8 dizelu a 429KS. Benzinska verzija je V6 3.0 turbo sa 335 KS. Sve pogonske opcije imaće i blagi hibrid koji radi na 48 volti i omogućava da se automobil vozi kontinuiranom brzinom i do 40 sekundi bez iakave pomoći motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Hibridni pogon takođe pmaže pri sartu i početnom ubrzavanju, a Audi tvrdi sa ovaj sistem donosi značajne uštede u potrošnji. Ipak u ponudi ostaje i vrhunski W12 model u verziji sa produženim međuosovinskim razmakom, čiji 6.0 tvin turbo stiže do 540KS. Za sve motore standardan je osmostepeni automatik, dok se među sportskim opcijama nalaze i aktivni diferencijal i upravljanje na svim točkovima.

Foto: Audi

Odmah nakon zvanične premijere za publiku u Frankfurtu stići će i A8 L e-tron quattro, koji kombinuje 3.0 V6 turbo benzinac i elektro motor, koji zajednički ovoj limuzini nude 443KS i 700 Nm maksimalnog obrtnog momenta. U osnovi, ovo je plug in hibrid koji se na struju može voziti do 50 km, ali Audi je za njega pripremio sistem bežičnog punjenja, koji se postavlja na pod garaže, a preko njega se vozilo precizno naveze uz pomoć dijagrama na centralnom ekranu. Vozilo je opremljeno i sa 12 ultrazvučnih senzora koji pomažu u orijentaciji u prostoru, ukupno četiri 360º kamere, radarima kratkog dometa na sva četiri ugla i glavnim radarom sa dugim dometom. Opcioni Audi AI daljinski parking pilot omogućava parkiranje čak i bez vozača u vozilu. Rzumljivo, uz celu pomenutu opremi, nije ni čudno to što Audi tvdi da je novi A8 sperman za Nivo 3 autonomne vožnje, što znači samostalno snalaženje na bilo kojoj saobraćajnici do brzine od 50 km/h uz uslov da saobraćajnica ima razdelno ostrvo.
Prodaja novog A8 počinje u septembru, a prve isporuke krajem ove godine.

Dynamic photo
Colour: Volcano Red
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault Scenic E-Tech Electric Automobil godine 2024. u Evropi

Renault Scenic E-Tech Electric je Automobil godine 2024. u Evropi, objavljeno je na Salonu ...

Moćni Bentley 6.75 V8 motor odlazi u penziju

Moćni 6.75 litarski V8 motor L Serije koji je decenijama pokretao luksuzne Bentley modele ...

Ferrarijevi motori u Maseratiju ne još zadugo

Jedan od glavnih razloga za kupovinu modernog Maseratija je agregat napravljen u Ferrariju. Međutim, ...

Honda i Sony će zajednički da prave automobile

Sony je poprilično iznenadio 2020. kada je prestavio svoje automobile – ispostavlja se da ...

McLaren Speedtail je svemirski hiper automobil sa 1,050 KS

McLaren je konačno skinuo „čaršaf“ sa dugo očekivanog modela pod nazivom Speedtail McLaren je ...

Ford Mustang Mach-E je unapređen za 2024.

Ford Mustang Mach-E je unapređen za 2024. sa više snage i većom autonomijom nego ...