fbpx

Red Bull ima plan B ako ne uspe sa Hondom?

Red Bull odavno nije zadovoljan saradnjom sa Renaultom. Dobavljača motora zamenio je Hondom, a ako ni sada ne uspe, postoji plan B

Foto Red Bull content pool

Red Bull, koji je sa Vettelom osvojio četiri uzastopne titule šampona Formule 1 odavno je nezadovoljan saradnjom sa Renaultom. Od ulaska u turbo eru, francuske pogonske jedinice nemaju ni dovoljno snage ni pouzdanosti. Uz to, Renault ponovo ima sopstveni fabrički tim, a tim Red Bull postao je klasičan kupac, odnosno, korisnik Renault motora. Međusobna prepucavanja i otrovne strelice između Renaulta i Red Bulla lete već godinama, a za to vreme rezultati se svode na sporadične podijume i poneku pobedu, čime Red Bull nije zadovoljan.

Foto: Getty images/Red Bull Content Pool

Na prvoj trci naredne sezone Red Bull, koji po mnogima ima najbolji bolid, startovaće se pogonskim jedinicama iz Honde, koja je već četiri godine u Formuli 1. Nakon bruke sa timom McLaren, protekle sezone Honda formu je tražila u bolidima Toro Rosso. Iako, za sada, između Red Bulla i Honde teku komplimenti o uspešnom početku saradnje, i sjajnim rezultatima postignutim u Toro Rosso bolidima, stvarnost ne deluje tako ružičasto.

Foto: Red Bull content pool/Getty Images

Sa samo 33 osvojena poena u konkurenciji konstruktora, Toro Rosso je praktično pobedio samo očajni Williams, a to što se u generalnom plasmanu našao iznad Force Indije, posledica je bankrota nekadašnjeg indijskog tima i oduzimanja dobrog dela već osvojenih poena. U stvarnosti, Torro Rosso ima samo jedan rezultat vredan pažnje i to Pierrea Gaslya sa početka sezone, i podosta odustajanja iz raznoraznih razloga. Iz tog ugla, Honda teško da je bila brilijantna u 2018. pa samim tim, preterani optimizam za 2019. i nema ozbiljnih osnova, osim da je sezona tima Toro Rosso žrtvovana za potrebe razvija pogonskih jedinica.

Foto: Red Bull content pool/Getty Images

Naravno, treba dati priliku novoj kombinaciji Honda – Red Bull da pokaže šta ume i kolko može da izdrži.
Međutim, Red Bull, koji zanima smo promotivni efekat i opravdanost učešća u Formuli 1 ima svoj plan B. Dr Helmut Marko, specijalni savetnik u timu Red Bull izjavio je da do isteka važećeg Concord ugovora, odnosno do 2020. tim mora u F1, a da je nakon toga sve otvoreno, kako po pitanju analize rezultata, tako i novih „revolucionarnih“ pravila koja se u F1 očekuju za 2021. U slučaju da tim ne bude zadovoljan jednim ili drugim, ili kombinacijom oba, plan B je da se okrene sasvim drugom šampionatu. Prema Marku, Red Bull bi se mogao naći u WEC, odnosno šampionatu sveta izdržljivosti, koji za 2021. takođe sprema nova pravila.

Foto: Aston Martin

Ako bi se to ostvarilo, Red Bull bi već imao spremnog partnera, čiji znak se i sada nalazi na bolidima ovog tima – Aston Martin. Hiper automobil Aston Martin Valkyrie, u čijem razvoju je aktivno učestvovao Adrian Newey, već je rasprodat, ali se, isto tako, uporedo priprema i trkačka verzija, koja bi se mogla uklopiti u nova WEC pravila. Šta više, Marko je izjavio i da je Red Bull spreman da prihvati sporednu ulogu, obzirom da po WEC pravilima bodove i lovorike uzima proizvođač a ne sponzor. Objašnjenje za ovaj scenario sasvim je jednostavno – Aston Martin bi na sebe preuzeo najveći deo troškova, a Red Bull bi spram uloženog dobio velike efekte, recimo, pobedom na Lemanu.

Foto: Aston Martin

Naravno, plan B će se možda aktivirati, a možda i neće. Ne treba isključiti ni mogućnost da Red Bull ostane u oba šampionata, pa ni da se povuče iz oba. Sve će zavisiti od mnogo faktora, a iznda svega, ne sportskih nego čisto poslovnih i odnosa „dobijeno za uloženo“.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Carlosa Sainza brine pouzdanost Minija

Carlos Sainz brani titulu prošlogodišnjeg pobednika Dakara, ali u drugom automobilu Dakar reli 2019. ...

Test Toyota bZ4X AWD

Test Toyota bZ4X AWD nam je je doneo jednu iznenađujuću, prvu ikada potpuno električnu ...

Kad GM-u na struju ne ide kao podmazano

General Motors je mao velike planove sa električnim vozilima u Kini, ali stvari baš ...

Volvo od 2022. počinje da ugrađuje lidar senzore

Volvo je saopštio da od 2022. počinje da u svoja vozila ugrađuje lidar senzore, ...

Formula 1 – Da li će Lawrence Stroll trpeti?

Formula 1 – Da li će Lawrence Stroll, vlasnik tima Aston Martin F1 trpeti ...

Formula 1 – Honda nije zatvorila vrata?

Formula 1 je za Hondu završena priča – tako je to zvučalo prošle godine, ...