Red Bull odavno nije zadovoljan saradnjom sa Renaultom. Dobavljača motora zamenio je Hondom, a ako ni sada ne uspe, postoji plan B
Red Bull, koji je sa Vettelom osvojio četiri uzastopne titule šampona Formule 1 odavno je nezadovoljan saradnjom sa Renaultom. Od ulaska u turbo eru, francuske pogonske jedinice nemaju ni dovoljno snage ni pouzdanosti. Uz to, Renault ponovo ima sopstveni fabrički tim, a tim Red Bull postao je klasičan kupac, odnosno, korisnik Renault motora. Međusobna prepucavanja i otrovne strelice između Renaulta i Red Bulla lete već godinama, a za to vreme rezultati se svode na sporadične podijume i poneku pobedu, čime Red Bull nije zadovoljan.
Na prvoj trci naredne sezone Red Bull, koji po mnogima ima najbolji bolid, startovaće se pogonskim jedinicama iz Honde, koja je već četiri godine u Formuli 1. Nakon bruke sa timom McLaren, protekle sezone Honda formu je tražila u bolidima Toro Rosso. Iako, za sada, između Red Bulla i Honde teku komplimenti o uspešnom početku saradnje, i sjajnim rezultatima postignutim u Toro Rosso bolidima, stvarnost ne deluje tako ružičasto.
Sa samo 33 osvojena poena u konkurenciji konstruktora, Toro Rosso je praktično pobedio samo očajni Williams, a to što se u generalnom plasmanu našao iznad Force Indije, posledica je bankrota nekadašnjeg indijskog tima i oduzimanja dobrog dela već osvojenih poena. U stvarnosti, Torro Rosso ima samo jedan rezultat vredan pažnje i to Pierrea Gaslya sa početka sezone, i podosta odustajanja iz raznoraznih razloga. Iz tog ugla, Honda teško da je bila brilijantna u 2018. pa samim tim, preterani optimizam za 2019. i nema ozbiljnih osnova, osim da je sezona tima Toro Rosso žrtvovana za potrebe razvija pogonskih jedinica.
Naravno, treba dati priliku novoj kombinaciji Honda – Red Bull da pokaže šta ume i kolko može da izdrži.
Međutim, Red Bull, koji zanima smo promotivni efekat i opravdanost učešća u Formuli 1 ima svoj plan B. Dr Helmut Marko, specijalni savetnik u timu Red Bull izjavio je da do isteka važećeg Concord ugovora, odnosno do 2020. tim mora u F1, a da je nakon toga sve otvoreno, kako po pitanju analize rezultata, tako i novih „revolucionarnih“ pravila koja se u F1 očekuju za 2021. U slučaju da tim ne bude zadovoljan jednim ili drugim, ili kombinacijom oba, plan B je da se okrene sasvim drugom šampionatu. Prema Marku, Red Bull bi se mogao naći u WEC, odnosno šampionatu sveta izdržljivosti, koji za 2021. takođe sprema nova pravila.
Ako bi se to ostvarilo, Red Bull bi već imao spremnog partnera, čiji znak se i sada nalazi na bolidima ovog tima – Aston Martin. Hiper automobil Aston Martin Valkyrie, u čijem razvoju je aktivno učestvovao Adrian Newey, već je rasprodat, ali se, isto tako, uporedo priprema i trkačka verzija, koja bi se mogla uklopiti u nova WEC pravila. Šta više, Marko je izjavio i da je Red Bull spreman da prihvati sporednu ulogu, obzirom da po WEC pravilima bodove i lovorike uzima proizvođač a ne sponzor. Objašnjenje za ovaj scenario sasvim je jednostavno – Aston Martin bi na sebe preuzeo najveći deo troškova, a Red Bull bi spram uloženog dobio velike efekte, recimo, pobedom na Lemanu.
Naravno, plan B će se možda aktivirati, a možda i neće. Ne treba isključiti ni mogućnost da Red Bull ostane u oba šampionata, pa ni da se povuče iz oba. Sve će zavisiti od mnogo faktora, a iznda svega, ne sportskih nego čisto poslovnih i odnosa „dobijeno za uloženo“.
Show Comments