Kada se pojavo, Nissan Juke je podelio mišljenja, a nova generacija, devet godina kasnije, donosi „mekšu“ originalnost i više prostora

Nissan Juke po mnogo čemu je rodonačelnik kompaktnog gradskog corssovera. Kada se pojavio, ultra hrabrim dizajnom karoserije podelio je mišljenja, ali je ipak bilo mnogo više onih kojima se dopao nego onih drugih. I to čitavih devet godina, što je za automobil jako mnogo.
Nissan je, nakon odlaganja, konačno predstavio novi model, i verovatno će ponovo polarizovati ukuse. Mada, deluje da je, barem dizajnom karoserije, Nissan odigrao na sigurnu kartu. Iako i dalje originalnog “bumbarastog” oblika prednjeg dela, sada su prepoznatljive “crte lica” aktuelnih modela Nissana. Ono što će obradovati one kojima se i do sada sviđao je, manje-više, zadržana originalna forma karoserije, koja bi trebala doneti nešto više funkcionalnosti.

Juke je porastao na 4.21 metar, i prem navodima fabrike, na zadnjim sedištima ima 5.8 cm više prostora za noge, i 1.1 više za glave putnika. Uz to, stiže i prtljažnik sa solidnih 422 l zapremine. U fabričkom saopštenju dodaje se i da je, iako veći, novi Juke bio na dijeti, pa je u odnosu na odlazeći model lakši 23 kilograma.

Jukeova transformacija je ozbiljna i u enterijeru. Dobio je plivajući “tablet” od 8” postavljen visoko na armaturu, a NissanConnect infotejment nudi i Apple CarPlay i Android Auto. Kao i drugi proizvođač, vlasnik će moći da kontroliše neke od funkcija automobila preko svog telefona, kao što je zaključavanje i otključavanje, paljenje svetala, pa i slanje planirane rute u navigacioni sistem.

Po pitanju vožnje, pogon stiže od samo jednog benzinca zapremine 1.0, koji uz pomoć turbokompresora ima ne previše velikih 117 KS. Kupci će moći da biraju između šestostepenog manuelnog ili semostepenog DCT menjača, ali i između pogona samo na prednjim ili na svim točkovima. Do prodajnih salona novi Nissan Juke bi trebao da stigne do kraja novembra ove godine.
Show Comments