fbpx

BMW i4 cilja Model 3 iz Tesla pravo „u čelo“, a umesto uživo na salonu u Ženevi, predstavljen je virtuelno

Foto: BMW

BMW i4 umesto uživo na salonu u Ženevi, predstavljen je vituelno, ali ambicije Bavaraca nisu ni malo virtuelne – treba pobediti teslin Model 3. Tesla „eliminator“ bi trebao postati prva velikoserijska električna limuzina iz BMW-a model i4. Prvi čovek BMW-a Oliver Zipse otvoreno je izjavio da DNK i4 treba tražiti u Seriji 3 GT i Seriji 4 GT. „Sastavili smo ova dva modela i dobili nešto što ni jednan drugi model ne nudi kupcima, tipčne BMW gene“, rekao je Zipse i dodao da kupac serijskog i4, koji je za sada koncept blizak serijskom modelu, neće morati da pravi niakakve kompromise između užitka u vožnji i održive mobilnosti.

Foto: BMW

BMW i4 je gran coupe sa četvora vrata, sa pogonom od 530 KS koji do 100 km/h ubrzava za 4 sekunde, dohvata preko 200 km/h, a uz sve to imaće autonomiju od 600 kilometara sa jednim punjenjem baterije od 80 kWh. Baterija je teška 550 kilograma, i deo je pete generacije BMW eDrive tehnologije. Adrian van Hooydonk, šef dizajna BMW Grupe kaže da je specifična konstrukcija baterije i njena mala visina omogućila da i4 ima malu visinu krova tipičnu za kupe automobile.

Foto: BMW

A na i4 su se pojavli i čuveni novi veliki „bubrezi“ o kojima se mnogo pričalo još kada su se pojavili po prvi put pre godinu dana. Činjenica je da oni više nisu uvodnici vazduha do hladnjaka motora i klima uređaja, nego nosač raznih senzora koji su do sistema inteligentne vožnje.

Foto: BMW

U enterijeru se nalazi potpuno nova generacija kokpita čiji najupadljiviji deo je zakrivljeni ekran osetljiv na dodir, koji legendarnu BMW orijentaciju ka vozaču dovodi u vreme digitalizacije.

Foto: BMW

Iako je BMW i4 baziran na platformi aktuelne Serije 3, i proizvodiće se u Minhenu, kompanija je u proizvodni pogon morala da uloži oko 200 miliona evra, kako bi ga prilagodila za montažu vozila sa visokonaponskim baterijama. Preciznije, kompletan novi sistem koji služi da ugradnju baterije u pod vozila i to odole.

Foto: BMW

Isporuke i4 počeće sledeće godine, a BMW planira da ove godine proizvede oko 140.000 vozila koja će biti elektrifikovana, od čega 40.000 čisto električna, sa planom da emisiju CO2 u 2020 smanji za 20%, i time ispuni svoje ekološke obaveze i za 2021. godinu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota predstavila Proace City namenjen i Evropi

Proace City će biti najmanje komercijalno vozilo iz Toyote, a proizvodiće se u saradnji ...

Renault 5 se vraća kao mali pristupačan EV

Renault je potvrdio da će lansirati novu verziju svoj popularnog modela R5, ali ovog ...

Delage (možda) oživi uz D12 hiperautomobil

Delage francuska marka koja je nekada pripadala velikima pa nestala, danas je na putu ...

Na prodaju (obe) polovine Renaulta 11 tajnog Agenta 007

Novi vlasnik se sigurno neće mnogo voziti ako kupi Renault 11 TXE kojim je ...

Kimiju pol pozicija uz rekord Monze

  Kimi Raikkonen je konačno došao do pol pozicije i to u Monzi, domaćoj ...

Aston Martin DBR22 – samo za bogate

Aston Martin DBR22 koncept biće predstavljen na ovogodišnjem Monterey Car Week i pokazuje šta ...