BMW i4 cilja Model 3 iz Tesla pravo „u čelo“, a umesto uživo na salonu u Ženevi, predstavljen je virtuelno
BMW i4 umesto uživo na salonu u Ženevi, predstavljen je vituelno, ali ambicije Bavaraca nisu ni malo virtuelne – treba pobediti teslin Model 3. Tesla „eliminator“ bi trebao postati prva velikoserijska električna limuzina iz BMW-a model i4. Prvi čovek BMW-a Oliver Zipse otvoreno je izjavio da DNK i4 treba tražiti u Seriji 3 GT i Seriji 4 GT. „Sastavili smo ova dva modela i dobili nešto što ni jednan drugi model ne nudi kupcima, tipčne BMW gene“, rekao je Zipse i dodao da kupac serijskog i4, koji je za sada koncept blizak serijskom modelu, neće morati da pravi niakakve kompromise između užitka u vožnji i održive mobilnosti.
BMW i4 je gran coupe sa četvora vrata, sa pogonom od 530 KS koji do 100 km/h ubrzava za 4 sekunde, dohvata preko 200 km/h, a uz sve to imaće autonomiju od 600 kilometara sa jednim punjenjem baterije od 80 kWh. Baterija je teška 550 kilograma, i deo je pete generacije BMW eDrive tehnologije. Adrian van Hooydonk, šef dizajna BMW Grupe kaže da je specifična konstrukcija baterije i njena mala visina omogućila da i4 ima malu visinu krova tipičnu za kupe automobile.
A na i4 su se pojavli i čuveni novi veliki „bubrezi“ o kojima se mnogo pričalo još kada su se pojavili po prvi put pre godinu dana. Činjenica je da oni više nisu uvodnici vazduha do hladnjaka motora i klima uređaja, nego nosač raznih senzora koji su do sistema inteligentne vožnje.
U enterijeru se nalazi potpuno nova generacija kokpita čiji najupadljiviji deo je zakrivljeni ekran osetljiv na dodir, koji legendarnu BMW orijentaciju ka vozaču dovodi u vreme digitalizacije.
Iako je BMW i4 baziran na platformi aktuelne Serije 3, i proizvodiće se u Minhenu, kompanija je u proizvodni pogon morala da uloži oko 200 miliona evra, kako bi ga prilagodila za montažu vozila sa visokonaponskim baterijama. Preciznije, kompletan novi sistem koji služi da ugradnju baterije u pod vozila i to odole.
Isporuke i4 počeće sledeće godine, a BMW planira da ove godine proizvede oko 140.000 vozila koja će biti elektrifikovana, od čega 40.000 čisto električna, sa planom da emisiju CO2 u 2020 smanji za 20%, i time ispuni svoje ekološke obaveze i za 2021. godinu.
Show Comments