Renault Captur – kako zadržati već postignuto

Renault Captur, namerno ili slučajno uz savršen tajming plasiran je 2013. i postao hit, ali kako zadržati isti status sedam godina kasnije novim modelom?

Renault Captur je hirurški preciznim tajmingom plasiran na tržište, u trenutku kada je počela “suvmanija”, i kupcima doneo ono što se tražilo. Nije Captur bio ni prvi ni jedini, ali je uz razumnu cenovnu politiku, izbor motora i paketa opreme, povišeni Clio na nekim tržištima bio prodavan bolje od Meganea, ali i Clia.

Iako ne preterano komplikovan konstrukcijom, Captur je, očigledno, imao sve začine potrebne da postane bestseller – upotrebljivost, funkcionalnost, bezbednost i okretnost. Zapravo, prvi Captur bio je stvoren po proverenom i uspešnom receptu Renaulta da bude nenametljivi i pouzdani sluga u kući. Samo, tada, 2013. na tržištu je bilo desetak ili malo više konkurenata, a drugu generaciju Captura dočekuje više od 30.
Renault je jako dobro znao da će u istom trenutku sa novim Capturom biti lansirano nekoliko direktnih konkurenata (Peugeot 2008, Nissan Juke, Ford Puma, Škoda Karoq…), a i da će ga dočekati mnogo već etabliranih (VW T-Roc, Seat Arona, Mazda CX3…), pa je možda najteža bila strateška odluka da li ići u kompletnu revoluciju modela ili evoluciju uspešnog i prepoznatljivog. Rizične su obe, a kao što smo se već uverili, novi Clio je išao putem evolucije spolja, revolucije unutra.
Nije više “dobrica”
Novi Renault Captur postavljen je na novu CMF-B platformu koju deli sa Cliom i Nissan Jukeom. Pored činjenice da će modularna platforma omogućiti elektrifikaciju i plug-in verziju koja stiže, donela je i znatno drugačije dimenzije. Novi Captur duži je 110 mm, širi 19 mm i viši 17 mm od prvog modela. Stilski, iako siluetom dosta slična prvom modelu, karoserija je novim proporcijama ali i dizajnom svetlosnih grupa i LED potpisom sasvim dovoljno udaljena od prethodnika, kako ne bi bilo zabune o kojoj generacija Captura se radi. A ono što je upadljivo, svakako je činjenica da Captur više nema lik “dobrice” nego je postao ozbiljni “čika”, ali i nedvosmisleno pripadnik renaultovog jata.
Centimetri su bitni
U kontekstu automobila, produžavanje od 110 mm je ogromno, i pre svega treba da se reflektuje na ponudu kabinskog i prtljažnog prostora. Iako znatno povećan, Captur je sa 4.22 metra i dalje kompaktan SUV, ali ponuda prostora kabine zadovoljava potrebe porodice.

Povišena i uspravna prednja sedišta oslobodila su dovoljno prostora putnicima pozadi, koji mogu biti i preko 180 cm visine. “Trik” sa uzdužno pomičnom zadnjom klupom pali, pa ako su pozadi deca manje visine, može se dobro profitirati na prtljažniku.

Renault deklariše da u svom segmentu Captur ima najveći prtljažnik od 536 litara, što je tačno, ali samo kada je zadnja klupa pomerena skroz unapred. Međutim, i u standardnoj konfiguraciji, sa 422 litre zapremine, prtljažnika ima sasvim dovoljno.

Tu je i mogućnost preklapanja 60:40 deljivog zadnjeg naslona, ali se klupa uzdužno pomera isključivo u jednom komadu. Sve skupa, da, Captur je dobio nešto više prostora od prvog modela, ali možda važniji deo je funcionalnost. Ima dovoljno mesta za odlaganje sitnica, iza menjača, ispod konzole na kojoj je ručica menjača smeštena, kao i u velikoj “fijoci”, koncepcijski mudro preuzetoj od prethodnika.
I još nešto je upadljivo u novom Capturu. Enterijer je mnogo manje plastičan od prvog modela. Deluje zrelije, skuplje, dovršenije i elegantnije. Prednja sedišta su dobro dimenzonisana i izrazito visoka, što posebno prija svima koji ne vole saginjanje pri ulasku u vozilo ili izlasku iz njega, a isto važi i za putnike pozadi.
Digitala ali uz opremu
Novi Renault Captur je dobio novu generaciju digitale, ali će instrument tabla biti digitalna uz više pakete opreme, dok je za baznu opremu i dalje namenjena stara dobra analogija, sa relativno velikim ekranom putnog računara u sredini. Ako se odluči na malo više opreme, neće se zažaliti. Pregledna, čitljiva i ne preterano “kitnjasta” digitalna instrument tabla dijagonale 10” ima odličnu rezoluciju i funkcionalnost. Mnoge će obradovati informacija da se za provetravanje i klimatizaciju kabine ne mora pipkati po višenamenskom ekranu. Ove funkcije su na jednostavnim mehaničkim prekidačima. Renaultova multimedija je jednostavna za korišćenje, i u zavisnosti od opreme može biti sa ekranom od 7” ili znatno veća od 9.3”. za sve pakete opreme standardne su Android Auto i Apple CarPlay aplikacije.

Nakon dosta godina, Renault je Capturu, kao i Cliu dodelio novi upravljač sa dobro organizovanim komandama, ali i novu satelitsku komandu audio sistema iza upravljača, koja lepše izgleda, ali nije funkcionalnija od stare korišćene godinama unazad.
Proverena mehanika
Iako je na novoj CMF-B platformi, Captur koristi uobičajenu kombinaciju MacPherson opružnih nogu napred i torzije pozadi. U pogonskom izboru kupcima su ponuđene tri benzinske i dve dizel opcije. Benzinci su 1.0 TCe turbo trocilindraš sa 100 KS ili 1.3 TCe sa 130 ili 154 KS, dok je u dizel ponudi 1.5 dCi sa 95 ili 115 KS. Pogon je isključivo na prednjim točkovima, a alternativa manuelnom menjaču je sedmostepeni DCT.
Jača i skuplja kombinacija
Na Dmotion.rs testu bila je snažnija i najskuplja kombinacija opreme i dizel motora, pod zvaničnom oznakom Edition One Blue dCi 115 EDC. Da, reč je o veoma dobro opremljenom vozilu, sa sedmostepenim DCT menjačem, svim vozačkim asistencijama, uključujući i poprilično skupim Multi Sense paketom koji donosi prilagodljivu digitalnu instrument tablu i ambijentalno osvetljenje. Iako zbog velike visine vozila ogibljenje mora biti tvrdo trimovano, Captur nije neudoban i dosta dobro apsolvira neravnine. Upravljanje nije preterano ambiciozno direktno, pa je Captur očigledno orijentisan ka vozačima koji preferiraju komfor u odnosu na dinamičnost.

U krivinama nema izrazitijeg naginjanja, a relativno visoko vozilo sa kratkim međuosovinskim razmakom lako održava preciznu putanju. Ono što evidentno prija u gradskoj vožnji je odlična preglednost zbog uspravnog i povišenog sedenja, međutim za vožnju unazad svakako je dobrodošla neka od opcija koje donose kameru. Izrazito široki C stubovi umeju da zaklone prepreku. Dobro znani dizel agregat ima odličnu kulturu rada, a maksimalni obrtni moment od 260 Nm dohvata od 2.000 o/min.

Sedmostepeni DCT diskretno radi svoj posao pogotovo u gradskoj vožnji, ali pri ubrzanjima od 80 km/h pa naviše ne treba očekivati preteranu eksplozivnost, čak ni kada je vozilo minimalno opterećeno. Ubrzanje do 100 km/h traje 11 sekundi, pa Captur sa dizelom ne spada među uverljive sprintere, ali svakako spada među “štedljivce”. Sa jednim rezervoarom autonomija je preko 700 kilometara, na otvorenom putu se može računati sa potrošnjom od 5, a u gradu oko šest litara na 100 kilometara. Zvučna izolacija je vrlo solidna, pa vožnja na dužim relacijama ne izaziva zamor ni vozaču ni putnicima.
Dobra cenovna politika
Nov, povećan i tehnološki unapređen Renault Captur dobio je nove kvalitete, ali i novu, višu cenu u odnosu na prethodnika, koja kreće od 13.990 evra za verziju sa 1.0 TCe motorom. Testirani model je cenom od 23.890 znatno iznad toga, ali pregledajući spiskove standardne i dodatne opreme, kao pogonskih opcija, zaključujemo da se solidno motorizovan i opremljen Captur mora platiti između 17.000 i 19.000 evra. Nije malo, ali moramo dodati da je cenovnom politikom Renault svoj Captur smestio ispod konkurencije, koja sa sličnom ponudom ume da košta i dosta više.

Model

Renault Captur Edition One Blue dCi 115 EDC

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.227/ 2.003/ 1.585
Međuosovinski razmak (mm) 2.639
Masa vozila (kg.) 1.442
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.877

Zapremina prtljažnog prostora (l)

536- 1.275

Motor

Blue dCi 115

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.461

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

115/85 pri 3.750

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 260 pri 2.000
Menjač

Sedmostepeni automatski sa dvostrukom spojnicom

Ubrzanje 0-100 km/h

11

Maksimalna brzina km/h

186

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

46

Potrošnja na testu (l/100 km)

5.0 – 5,7

Cena testiranog modela 23.890 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bottasu zaslužena pobeda za Veliku nagradu Japana

Valtteri Bottas konačno nije morao da propušta svog timskog kolegu i došao je do ...

Već postoji Corvette sa motorom u sredini, i na prodaju je

Oni koji ne mogu da dočekaju Chevrolet C8 Corvette sa motorom u sredini, utehu ...

Nema odlaganja za Volkswagen I.D.3

Volkswagen priznaje da ima problema sa kompleksnim softverom modela I.D.3 ali da odlaganja početka ...

McLaren ne odustaje od Mercedes-AMG motora

Iako se početak sezone Formule 1 ni ne nazire, uveliko se razmišlja o narednoj ...

Novi Mitsubishi Outlander dobija Nissan motore?

Aktuelni Mitsubishi Outlander bliži se kraju svog modelnog života, a naslednik bi mogao dobiti ...

Porsche proslavlja 70. godina sportskih automobila

„Mi smo ono što nikome ne treba, ali što svako želi.“ Ovo je vrlo ...