Seat Tarraco – SUV za one koji žele mnogo prostora

Nije puka fraza da je Seat marka sa najvećim rastom prodaje u Evropi – ovaj brend sada kupcima nudi dosta toga, pa i sedmosed Tarraco

Ako bi nagradno pitanje bilo šta znači Seat, malo ko bi znao odgovor, isto kao što bi malo ko znao kada i gde je ova fabrika osnovana, i koliki su zapravo njeni kapaciteti. Španska marka Seat decenijama je bila u zapećku, u senci drugih, sa simboličnim udelom na tržištu, osim na svom domaćem tržištu – u Španiji. A u osnovi, Seat nije marka za potcenjivanje.

Kao i mnoge druge (uključujući i našu Crvenu Zastavu), 1950. država je osnovala fabriku čije ime, a danas robna marka znači Sociedad Española de Automóviles de Turismo. Analogija sa Zastavom se ovde ne završava. I “Španska fabrika turističkih automobila” prvo se naslanjala na licencnu proizvodnju modela Fiat, manje-više za sopstveno tržište, potom na, takođe manje-više simboličan izvoz. Za razliku od Zastave, koja je 90-tih godina još uvek držana za “dobru udavaču” i čekala princa na belom konju, Španija je Seat prodala još 1986. Volkswagen grupi. I da ne bude zabune, nije od 1986. počela bajka za Seat, niti je VW bio princ na belom konju. Seat nije guran u prvi plan, i njegova misija nje bila da postane gigant. Pa ipak, uz češće kukanje o gubicima i nesolventnosti nego uspesima, Seat je tu negde oko nas, uz poneki lepi model poput Leona, pa i u svetskom auto sportu i redovno na salonima na kojima se povezuje uz vrelu špansku krv i temperament.
Da li baš vrela španska krv
Koliko je donosio te “vreline” je diskutabilno, ali manje se zna da Seat nije samo “šrafciger industrija”, nego pogon koji u Mantorellu, u blizini Barselone, ima kapacitet od 500.000 vozila, ali i ozbiljan sopstveni dizajn centar (čiji deo i šef je dugo bio legendarni dizajner Walter da Silva, dok nije postao šef dizajna cele VW Grupe) i razvoj koji su stvorili modele Audi A1, A3 Sportback, Q5 i druge.
Ponudom među ozbiljne igrače
Vreme kukanja i gubitaka po Seat je prošlo. I to ne zato što su Španci postali pametniji ili vredniji nego što su bili, nego zbog toga što je VW Grupa odlučila da Seatu dodeli mnogo ozbiljniju ulogu. Čime? Ponudom, naravno. Među ozbiljne igrače Seat je vraćen onim što se trenutno jako traži i tražiće se u narednim godinama – SUV i crossover modelima. Marka Seat je kupcima u poslednje dve godine ponudila kompaktnu Aronu, pa potom Atecu, a SUV priča zaokružena je najvećim Tarracom, modelom kojega su “krstili” sami kupci na javnom izboru za ime, sa uslovom da bude vezan za geografski pojam u Španiji.
Po nas, mnogo važnije od starog imena grada u Španiji je da Tarraco dovodi Seat u ozbiljnu ligu i predstavlja “stegonošu” marke. Ovo je “povelik” SUV od 4.73 metra, sa povišenim klirensom, opcionim pogonom na prednjim ili svim točkovima, a i opcionim trećim redom sedišta. Nije nikakva tajna, nego je dobra vest da svoju platformu deli sa modelima VW Tiguan Allspace i Škoda Kodiaq. Realno, Tarraco sa škodinim modelom deli i dimenzije, međuosovinski razmak od 2.79 m, ali i osnovne konture karoserije. Srećom po marku, a i sve kupce koji preferiraju stil Seata, Tarraco je svojim izraženo uglastim linijama prepoznatljivi Seat. Sva svetla od glavnih farova, preko maglenki do zadnjih svetlosnih grupa su LED tehnogije, i gotovo da nam je žao što je na zadnjim vratima crvena aplikacija koja povezuje svetlosne grupe samo ukras, a ne i pravo stop svetlo.
Glavna prednost ponuda prostora
Glavna karateristika Tarraca je ponuda prostora u kabini, koja je gotovo neverovatna uz činjenicu da ovo nije preterano veliko i nezgrapno vozilo. Kada se tome doda tradicionalni Seatov minimalizam u uređenju enterijera, deluje da mesta ima još više.

Jasno, postoje ukusi kojima ne prija ova jednostavnost, ali postoje i oni drugi kojima je funkcionalnost ispred svega. U Tarracu je maksimalno iskorišćeno ono što nudi, a to je prostor.

Prednja sedišta su odlično dimenzionisana i dugih hodova. Isto važi i za zadnju klupu, i više nego odličnu ponudu prostora za glave i noge. Završna obrada je vrlo korektna, a korišćeni materijali ne deluju jeftino. Karakteristično je i da su sedišta, barem u Style opremi, dosta mekana.

Zadnja klupa je podeljena u dva dela 60:40, segmenti su nezavisno pomični po dužini, a preklapanje naslona je polugama iz prtljažnika, i opciono može biti iz dva ili tri dela. Koristan detalj su sklopivi stočići na naslonima prednjih sedišta, kao i po nagibu podesivi nasloni zadnje klupe.

A zapremina prtljažnika od 760 litara će zadovoljiti i najneodlučniju suprugu na svetu prilikom pakovanja stvari za letovanje. Čak i dodavanje trećeg reda sedišta ne umanjuje previše zapreminu, samo 60 litara, naravno, u situacijama kada dva pomoćna sedišta nisu u funkciji.
Digitalno i pregledno
Instrument tabla u Tarracu je digitalna, odlične rezolucije sa izborom tri vrste prikaza, a za multimediju zadužen je “tablet” dijagonale 8”. Kao i sve u svim ostalim modelima marke Seat, korišćenje je maksimalno pojednostavljeno, simboli i grafika su jasni, i bez nepotrebnog šarenila. Podaci o vožnji i ekonomičnosti vožnje se na jednom mestu mogu naći u Ecotrainer aplikaciji koja je deo multimedije.
Dobro poznata mehanika
Pomenuli smo da Tarraco platformu deli sa VW Tigan Allspace-om, pa je razumljivo da kombinaciju 2.0 TDI motora i sedmostepenog DSG menjača, kao i 4Motion, koji je u Seatu nazvan 4Drive dobro poznajemo. Prednje oslanjanje je MacPherson tipa, dok je pozadi multilink.

Osnovni pogon je prednji, a zadnji se uključuje kada sistem prepozna proklizavanje prednjih točkova. Rotacioni selektor ima čak šest modova vožnje i prilagođava rad menjača i isporuku snage u odnosu na podlogu.
Tvrd ali ne i neudoban
Seat tvrdi da je Tarraco najdinamičniji i najsportskiji SUV u svom razredu. Hrabra tvrdnja koja se u vožnji pokazuje kao poprilično istinita i ne preterana. Tarraco nije lagano vozilo, i prazan ima 1.800 kilograma, pa 150 KS iz dizel motora i ne zvuči kao nešto što će zaustaviti dah. Međutim, Tarraco je sa ovim agregatom iznenađujuće živahan, sigurno zahvaljujući i sedmostepenom DSG menjaču koji ima kraće prenosne odnose. Takođe, trim ogibljenja je dosta tvrd, pa je uzdužno i poprečno naginjanje iznenađujuće malo za visoki SUV. Samim tim i upravljanje je precizno, i odlučno, isto kao i, za VW prepoznatljive, oštre i snažne kočnice. Kada se shvati koliko je tvrdo trimovan Tarraco, postaju jasnija i meka sedišta. Ova kombinacija donosi vrlo dobru voznu dinamiku i udobnost. Takođe, odličan posao je urađen po pitanju akustičke izolacije koja je odlična.

Poznati dvolitarski turbodizel ima dobru kulturu rada, 340 Nm maksimalnog obrtnog momenta isporučuje već od 1.750 o/min, pa nema razloga terati ga u visoke obrtaje čak ni ako se odluči za manuelnu promenu stepena prenosa papučicama na upravljaču. Obzirom na visinu i masu, Tarraco je uglavnom neutralan, sa blagom tendencijom podupravljanja kada se u krivini dovede do zone klizanja. Na klizavoj podlozi, pogon na svim točkovima će sam stupiti u akciju, ali tom prilikom neće izazvati iznenadne i nagle promene karaktera vozila. Od bezbednosne opreme u Style paketu opreme nalazi se racionalan “komplet” sa diskretnim ali efikasnim održavanjem kolovozne trake, i automatskim prepoznavanjem prepreke sa kočenjem, HDC-om i hill holderom.
Seat je ušao u ozbiljnu ligu
Seat je uz Tarraco ušao u ozbiljnu ligu i u svoju ponudu dodao veoma prostran porodični SUV, što bi bila najbolja definicija ovog modela. U osnovi zamerki na Tarraco ima malo, pa se možemo zapitati zbog čega isporučuje klasičan “skakvac” ključ uz model koji ima startovanje motora bez ključa, ili zbog čega je u Style opremi manuelna, a ne automatska klima, ali nam to ipak ne kvari generalno dobar utisak. Tim pre što se testirano vozilo po aktuelnim cenama može kupiti za 32.990 evra, a zanimljiva za razmišljanje je i kombinacija istog dizel motora ali prednjeg pogona i manuelnog menjača koja je 28.990 evra.

Model

Seat Tarraco Syle 4Drive DSG

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.735/ 1.839/ 1.658
Međuosovinski razmak (mm) 2.790
Masa vozila (kg.) 1.803
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2.410

Zapremina prtljažnog prostora (l)

760

Motor

2.0 TDI

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.968

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

150/ 110 pri 3.500 – 4.000

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 340 Nm pri 1.750 – 3.000
Menjač

Sedmostepeni sa dvostrukom spojnicom

Ubrzanje 0-100 km/h

9.8

Maksimalna brzina km/h

198

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

58

Potrošnja na testu (l/100 km)

6.7-7,5 l/100 km

Cena testiranog modela 32.990 evra sa popustom
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Pre 90. godina, Fritz von Opel je postigao 238 km/h sa Rak 2

Opel danas slavi 90. godišnjicu modela Rak 2 „futurističkog trkačkog automobila“, jednog od najluđih ...

Hyundai Motor i Čelsi započinju novo partnerstvo

Hyundai Motor započeo je višegodišnje partnerstvo sa fudbalskim klubom Čelsi i kao njihov globalni ...

Mlađe generacije preuzimaju tržište klasičnih automobila

Po prvi put ikada, članovi Generacije X i Milenijalci su nadmašili “Najslavniju generaciju” i ...

Nissan Qashqai – da li je zasluženo bestseler?

Nissan Qashqai se pojavio pre 11 godina. Da li je bio rodonačelnik danas toliko ...

Elektrifikovani turbo kompresori stižu u velikoserijske automobile

Garrett Advancing Motion, vodeći dobavljač turbo kompresora, najavio je da će uskoro lansirati elektrifikovane ...

Počela prodaja Peugeota 508

Nakon dizajnerskih uspeha sa SUV modelima, Peugeot je kompletirao svoju gamu  “fastback” modelom koji ...