Za sve ljubitelje hot-hatcha Volkswagen je predstavio Golf GTI Clubsport verziju, koja do kupaca stiže sledeće godine
Za sve one kojima elektrifikacija nije prirasla srcu, a žele ozbiljnu i kompaktnu jurilicu, Volkswagen je predstavio Golf GTI Clubsport, čija prodaja bi trebala početi tokom prve polovine sledeće godine. Novi Golf GTI Clubsport obeležava 45 godina od rađanja prve GTI generacije popularnog hatchbacka, kao što je upravo Clubsport verzija pre pet godina obeležila okruglo 40 godina GTI-a.
Novi Golf GTI Clubsport neće biti najsnažniji GTI, obzirom da njegov 2.0 TSI stiže do tačno 300 KS i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a sa 245KS, koliko ima standardni GTI, pojačan je zahvaljujući novom turbokompresoru. Pogon je na prednjim točkovima, ali za razliku od GTI verzije, GTI Clubsport će se moći kupiti samo sa sedmostepenim DSG menjačem.
Golf GTI Clubsport, pored dodatne sportske “šminke” ima zanimljivih i ne baš nevažnih unapređenja. Umesto elektronskog, na kočnicama baziranog, zatvarača diferencijala, dobio je mehanički “šper”, a oslanjanje je spušteno za dodatnih 15 mm u odnosu na GTI, dok se ogibljenje opciono može unaprediti sistemom adaptivnog ogibljenja.
Standarni točkovi su od 18”, ali se mogu unaprediti u 19” i biti “obuveni” u Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatike, uz koje fabrika tvrdi da ovaj Golf može obići Nürburgring za 7:54, što je, ruku na srce, malo sporije od onoga što je 2016. napravio GTI Clubsport S sa 7:49:21. Uzgred, fabrija je već najavila da aktuelni Golf 8 neće dobiti GTI Clubsport S verziju. Sa druge strane, vozačima će biti stavljen na raspolaganje poseban Nürburgring mod vožnje, koji na maksimum diže sve performanse, ali adaptivno ogibljenje ostavlja na mekšem podešavanju, kako bi se izborilo sa neravninama “Zelenog pakla”. A performase su dovoljno impresivne za hatchback sa prednjim pogonom – ubrzanje 0 – 100 km/h završava se za šest sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h.
Sve navedeno nije malo, ali iz Volkswagena 4. novembra stiže i Golf R i to u hatchback i karavan karoserijskom izdanju, za koji se očekuje da će imati 320 KS i 420 Nm, mada možda čak ni tu ne bude kraj. Početkom godine spekulisalo se da bi Golf R mogao dobiti 2.5 TFSI od Audija, ali su te priče od strane fabrike odbačene. Međutim, nikad ne reci nikad, pa se možda u Golf useli redni “petak” sa 400KS, obzirom da je Audi popustio, i za Cupru Formentor navodno dao pomenuti motor.
Show Comments