fbpx

PHEV pionir Opel Ampera slavi 10. rođendan

Opel Ampera bio je jedan od pionira plug-in hibridnog pogona u serijskim automobilima i upravo proslavlja 10. rođendan

“Ako želimo postići buduće klimatske ciljeve, udeo električnih vozila mora se znatno povećati“, kaže Opelov izvršni direktor Michael Lohscheller. Shodno tome, Opel će na tržištu imati devet elektrifikovanih vozila (EV) do kraja ove godine – od Corsa-e, Mokka-e, Zafira-e Life, Grandland X plug-in hibrida i sledeće generacije Astre, do Comba -e, Vivaro-e i Movano-e koji su laka komercijalna vozila. Do 2024. godine brend će ponuditi elektrificiranu varijantu svakog modela.
Međutim, Opel je svoj prvi doprinos povećanju prodaje EV već dao pre deset godina, 2011. godine lansiranjem Ampere – prvog električnog automobila proširenog dometa evropske marke – Opel se postavio kao pionir na putu ka električnoj mobilnosti. Revolucionarna, uglađena i praktična Ampera bila je prvo evropsko električno vozilo koje je omogućilo mobilnost „idi bilo gde u bilo koje vreme“. Kada je puštena u prodaju krajem 2011. godine, Ampera je osnovala potpuno novi segment vozila na evropskom tržištu automobila.
Opel Ampera je imala oduševljene kupce širom sveta. Više od 5.000 „e-pionira“ izjavilo je da su potencijalni kupci i pre nego što je automobil krenuo u prodaju.
Mediji su bili podjednako impresionirani, žiri vodećih međunarodnih novinara izabrao je Opel Amperu i njen sestrinski model Chevrolet Volt za dobitnike nagrade „Evropski automobil godine u 2012.“. Dugoročnim testom koji je iste godine započeo nemački automobilski klub ADAC, Ampera je pokazala svoju trajnost prešavši više od 200.000 km za osam godina.
Ne zadovoljavajući se samo popularnošću i nagradama, Ampera se dokazala i u konkurenciji.  2012. godine Opelovo električno vozilo proširenog dometa pobedilo je na 13. međunarodnom reliju Monte Carlo za električne automobile i alternativne pogonske sisteme. Pobedničku Amperu vozili su francuska legenda relija Bernard Darniche i Joseph Lambert, a još trojica završili su među prvih deset.
Prednji točkovi Ampere su u svakom trenutku električno pogonjeni. Litijum-jonska baterija od 16 kWh napaja naprednu električnu pogonsku jedinicu od 111kW/150ks da bi isporučila između 40 i 80 km čistog električnog pogona sa nula emisija – u zavisnosti od terena, tehnike vožnje i temperature – kada je potpuno napunjena. Prema tadašnjim propisima za merenje potrošnje goriva i emisije CO2, Ampera je trošila 1,2l/100 km i emitovala 27 g/km CO2 kombinovano u NEDC ciklusu.
Na putu, Voltec električni pogonski sistem Ampere osigurava živahne performanse. Trenutni obrtni moment od 370Nm omogućava ubrzanje od nula do 100km/h za oko devet sekundi i maksimalnu brzinu od 161 km/h. Ampera nudi gotovo tihi električni pogon pod napajanjem iz baterije i prefinjene performanse čak i u režimu vožnje produženog dometa.
Pored čiste baterije, domet vožnje sa nultom emisijom dovoljan je bio da zadovolji dnevne potrebe većine evropskih vozača. Ampera je takođe obezbedila ukupan domet vožnje veći od 500 kilometara zahvaljujući svom benzinskom motoru koji proširuje domet. On se bez problema uključuje u proizvodnju električne energije kada baterija dostigne minimalno stanje napunjenosti.
Električna pogonska jedinica, smeštena ispod haube uz benzinski motor, sastoji se od električnog motora, električnog generatora i seta zupčanika koji poboljšava ukupnu efikasnost smanjenjem kombinovane brzine rotacije elektromotora. Za razliku od konvencionalnog pogonskog sklopa, ne postoje stepenasti prenosnici.
U režimu proširenog dometa, koji se aktivira kad god bi baterija dostigla minimalno stanje napunjenosti, pogonska snaga generatora neprimetno se isporučuje na električnu pogonsku jedinicu. Generator pokreće visoko efikasni benzinski motor od 1,4 litra snage 63kW / 86ks.
Paket baterija u obliku slova T, 198 kg, 16 kWh, postavljen je u središnji tunel vozila. Sadrži 288 litijum-jonskih baterija, konfigurisanih za optimalne performanse i trajnost. Koristi sistem za termičko upravljanje tečnošću i u to vreme je bio jedina masovno proizvedena baterija koja se mogla zagrejati ili hladiti – prva u industriji.
Ampera je isporučena sa šest metara dugačkim kablom za punjenje koji je smešten u prtljažnik. Korišćenjem utičnice od 230V / 6 ili 10A, vlasnici su mogli u potpunosti napuniti bateriju za oko devet ili pet sati i programirati vreme punjenja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault – Nissan Alijansa jača uz investicije

Renault – Nissan Alijansa jača uz investicije – japanska strana ulaže velik novac u ...

Aston Martin pokazao Valiant

Aston Martin pokazao Valiant ekstremnog sportistu za stazu legalnog za drum a konicipiranog od ...

Zbog čega se redni šestocilindarski motori polako vraćaju?

Iako je „downsize”-ing vrlo često teška i tužna tema za ljubitelje, ipak postoji bonus ...

Renault traži harmoniju svih zvukova u automobilu

Zašto ulažemo napore da bismo stvorili zvukove koji se čuju samo u automobilu? O ...

Tavares – prelazak na električna vozila je izbor političara

CEO Stellantisa Carlos Tavares kaže da je prelazak na električna vozila politička odluka koja ...

Dakar reli 2024 – dvostruka pobeda za Audi

Dakar reli 2024 – dvostruka pobeda za Audi, ali za vozače koji više nemaju ...