Uz izostanak osvajača pol pozicije sa starta, i kvar Mercedesa, Red Bullu i Verstapenu otvorena vrata do pobede u Monaku

Po svojoj tradiciji, trka Formule 1 na uličnoj stazi Kneževine Monako, donela je ponajmanje trkanja. Čak, možda smo ove godine imali ponajmanje uzbuđenja na stazi u poslednjih dosta godina unazad. Bez incidenata i vozila sigurnosti, kompletna trka je bila vožnja tempa, čuvanja pozicija čuvanja pneumatika od početka do kraja.
A već na početku, Maxu Verstappenu su se širom otvorila vrata ka pobedi. Osvajač pol pozicije, Charles Leclerc nije izašao na start zbog kvara Ferrarija. Leclercov udarac u zaštitnu ogradu na kraju kvalifikacija ipak je oštetio menjač na njegovom bolidu. Iako je tim nakon pregleda zaključio da nema oštećenja, Leclers je pola sata pre trke, u instalacionim krugovima zaključio da nešto sa zadnjom desnom poluosovinom ipak nije u redu, i tim ga je povukao sa starta, a Verstappenu uklonio direktnog konkurenta. Loša procena tima, ili igranje na sve ili ništa od strane Ferrarija dovela je do nšta za Leclerca, koji je udarcem u ogradu sopstvenom greškom svakako bio ponajveći „kum“ svom izostanku sa trke.

Verstappen je na startu uradio sve što je trebao, odbranio poziciju od Valtterija Bottasa i Carlosa Sainza, i u stilu Monaka gledali smo vozić bolida formule 1 koji jure svako na svojoj poziciji, i čekaju nečiji potez koji se zove zamena pneumatika. Prva i manje više jedina zamena pneumatika donela je Verstappenu još jedno olakšanje i dodatno širom otvorila vrata do pobede. Na Bottasovom Mercedesu matica prednjeg desnog točka je otkazala poslušnost, zbog nemogućnosti da zamene gume, tim povlači Bottasa iz trke. Verstappenu ostaje samo da se čuva od grešaka i sačuva gume do kraja i svog prvog ikada podijuma u Monaku.

Celog vikenda brzi Carlos Sainz nasleđuje drugu poziciju, i sigurnom vožnjom donosi sasvim lepo slavlje za Ferrari – drugo mesto u trci.

Treće mesto, potuno zasluženo ide momku koji je upravo produžio ugovor sa timom. Lando Norris je na najbolji mogući način opravdao potpisivanje ugovora sa McLarenom do 2023. godine, sigurnom vožnjom od početka do kraja, pa čak i odbranom pozicije na potrošenim pneumaticima od Sergia Pereza koji je Red Bullu doneo lepe timske poene.

Pored pobedničkog podijuma kakav odavno nismo videli, među „žive“ se vratio i Sebastian Vettel, koji je za svoj Aston Martin osvojio pristojnu petu poziciju, i možda najavio neke bolje dane.
Što se branioca titule tiče, sigurno jedva žele da se spakuju iz Monte Carla. Lewis Hamilton je završio u više nego skromnom sedmom mestu, izgubio je vođstvo u šampionatu sveta u generalnom plasmanu, a i tim Mercedes-AMG takođe više nije vodeći u plasmanu konstruktora. Koliko će dugo tako ostati obzirom na super brzi Baku koji nam dolazi kao sledeća trka 6. juna, videćemo, ali već jako dugo, niko drugi nije vodio što u plasmanu vozača, što konstruktora a da nema trokraku zvezdu.
Poz |
Br |
Vozač |
Automobil |
Poena |
---|---|---|---|---|
1 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 25 |
2 | 55 | Carlos Sainz | Ferrari | 18 |
3 | 4 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 15 |
4 | 11 | Sergio Perez | Red Bull Racing Honda | 12 |
5 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 10 |
6 | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri Honda | 8 |
7 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 7 |
8 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 4 |
9 | 31 | Esteban Ocon | Alpine Renault | 2 |
10 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Ferrari | 1 |
11 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing Ferrari | 0 |
12 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 0 |
13 | 14 | Fernando Alonso | Alpine Renault | 0 |
14 | 63 | George Russell | Williams Mercedes | 0 |
15 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 0 |
16 | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri Honda | 0 |
17 | 9 | Nikita Mazepin | Haas Ferrari | 0 |
18 | 47 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 0 |
NC | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 0 |
NC | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 0 |
Show Comments