fbpx

Alfa Romeo Tonale stigao u Srbiju

Alfa Romeo Tonale, novi italijanski SUV je stigao i u Srbiju, praktično istovremeno kada u celom svetu počinje prodaje

Alfa Romeo Tonale je stigao i u Srbiju, praktično istovremeno kada u celom svetu kreće početak prodaje. Alfa Romeo Tonale je konačno, nakon mnogo odlaganja predstavljen i legendarna italijanska marka se konačno može pohvaliti novim modelom. Alfa Tonale je model trenutno najpopularnijeg SUV segmenta, i evidentno, Stellantis računa na stihiju koja vlada među kupcima, a u koju će Tonale od samog starta prodaje upasti. Tom pre, pripadnost kompaktnom SUV je itekako važna, obzirom da će ova Alfa biti ponuđena čak i na severno američkom tržištu.
Iako pripada kompaktnom SUV segmentu, Tonale i nije toliko mali, Karoserija je duga 4.53 metra, široka 1.84, a visoka 1.6 metara, što znači da će kao konkurenciju imati Audi Q3 i Volvo XC40. Svakako dosta je Tonale manji od modela Stelvio, do sada jedinog SUV-a iz Alfe.
Za Tonale Alfa tvrdi da će biti pravi vozački model. Alfa Tonale ima McPherson oslanjanje napred, ali i pozadi, sa ogibljenjem koje koristi prema frekvenciji selektivnu amortizaciju neravnina, ali i uz raspored mase vozila koji je 56:44% među osovinama, kod verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini. Pored tehničkih novina, uz premijeru Alfa se pohvalila i da Tonale ima „Brake by wire“ kočioni sistem razvijen u saradnji sa Brembom, sa trenutnim odzivom na pritisak na papučicu, dok za upravljanje fabrika tvrdi da je najdirektnije u segmentu. Ipak, treba pomenuti da Alfa Tonale svoju platformu deli sa modelom Jeep Renegade, ali koja je značajno modifikovana, kako bi se postigli upravljivost i vozna dinamika koja se očekuje od modela Alfa Romeo.
Za sada osnovna Alfa Tonale ima dve elektrifikovane varijante sa blagim hibridom koje obezbeđuju 130 il 160 KS, i plug-in hibridnu verziju. Oba blaga hibrida kao osnovu koriste 1.5 litarski benzinac koji je iskombinovan sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukom spojnicom, i elektromotorom od 14 kW, koji radi na 48V, koji se koristi pri polasku iz mesta, pri sporoj vožnji i u potpuno električnom modu vožnje. Snažnija verzija od 160 KS ima turbokompresor sa varijabilnom geometrijom. Jedinstveno rešenje je da se elektromotor nalazi u sklopu DCT menjača. Plug-in hibridna verzija ima 1.3 litarski turbo benzinac sa 121 KS i elektromotor na zadnjoj osovini, a ukupna maksimalna snaga je 272KS. Bateriju čini 15.5 kW paket litijum-jonskih ćelija, a punjenje trake oko dva i po časa, nakon čega se na struju može voziti oko 50 kilometara, ali je zanimljivije da ova AWD verzija do 100 km/h ubrzava za 6.2 sekunde.
Opravdanje za veliko zakašnjenje ovog modela Tonale šef kompanije Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato nalazi u razvoju jedinstvenog softvera po kojem je Tonale prvi na svetu. Tonale ima sistem nezamenjivog tokena (NFT), koji vozilo povezuje sa digitalnom bazom podataka, na kojoj se, uz pristanak vlasnika, pohranjuju svi važniji podaci o vozilu tokom njegove eksploatacije. Time se stvara bezbedan „dosije“ o stvarnom životu vozila, a kojim će se bolje čuvati vrednost vozila za drugu i naredne prodaje.
U enterijeru Alfa Tonale ima sve što se očekuje u premijum segmentu po pitanju infotejmenta, bezbednosti i vozačkih asistencija. Instrument tabla je digitalna a višenamenski ekrani su 12.3“ i 10.25“. Kvalitet izrade i preciznost uklapanja deluje vrlo solidno, isto kao i korišćeni materijali.
Utisci iz prve i naglašavamo kratke vožnje kažu da je Alfa Romeo Tonale model koji će sigurno igrati na kartu šarma što svog dizajna, što marke, ali isto tako da će uveliko tražiti kupce van dosadašnjeg kruga ljubitelja Alfe.
Pozicija sedenja za upravljačem je odlična, ali standadno za SUV malo povišena, što donosi odličnu preglednost iz vozila. Tonale je ipak SUV, koji nije oštar kao što je to glavna osobina italijanske sportske marke. Upravljanje je izuzetno direktno, ali i dosta snažno servo pojačano. Obzirom da je prva vožnja bila ograničena na stazu, ne možemo proceniti nivo udobnosti koji nudi ogibljenje, ali svakako evidentno je da se u krivinama minimalno naginje, što nagoveštava dosta tvrd trim ogibljenja.
Za prvi susret pogon je bio isključivo u verziji od 130 KS, koji deluje dobro ukomponovan sa sedmostenim menjačem. Na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno mesta za smeštaj odraslih osoba čak i preko 180 cm visine. Detaljnije i preciznije utiske imaćemo nakon dužeg testa, ali svakako Tonale, nakon podužeg čekanja ne razočarava.
Međutim, treba biti svetan da Alfa Romeo Tonale smešta u segment modela BMW X1 i Audi Q3, kako stilom, tako i kvalitetom, performansama i cenom. U Srbiji Alfa Romeo Tonale u Launch Speciale paketu opreme koji je vrlo visok, i sa mnogo vozačkih asistencija košta 40.850 evra.
Dobra vest je da neće biti dugih čekanja na isporuke i da će Tonale kupcima biti ponuđen u pet paketa opreme, koji će u dizel verziji počinjati od 35.000 evra, u benzinskoj od 130 KS oko 36.000 evra, dok će vrhunska 1.5 160KS Veloce verzija biti 42.000 evra.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mazda u problemu zbog dobre prodaje SUV-a

Da nekada nije dobra vest odlična prodaja, na svojoj koži upravo oseća Mazda Odlična ...

BMW M Divizija napušta DCT menjače

BMW M Divizija napušta DCT menjače a manuelni menjači će potrajati bar još sedam ...

GT-R kao u igrici na Silverstonu

Porslavljajući početak Gran Turismo Sport video igre koja izlazi 18 Oktobra u Evropi i ...

Osvežena GMC Acadia donosi značajne izmene

GMC je predstavio osveženu Acadiu, koja pored ozbiljnijeg izgleda, pozajmljenog od linije pick-upova, donosi ...

DeLorean se vratio za budućnost uz Alpha5

DeLorean se stvarno vratio, a futurističkim izgledom i rešenjima deluje kao da je stigao ...