fbpx

Volkswagen Grupa dala otkaz Diessu

Volkswagen Grupa dala je otkaz Herbertu Diessu koji je bio CEO i to dok je bio na službenom putu u Americi

Herbert Diess, CEO Volkswagen Group

Volkswagen Grupa dala je otkaz svom prvom operativcu, Herbertu Diessu i to dok je bio na službenom putu u Americi. Tačnije, moćni Porsche-Piech klan milijardera koji je većinski vlasnik Volkswagen Grupe odlučio je da Diess treba da ide zbog neuspeha najvažnijih projekata i nezadovoljstva radnika.
Iako je za otkaz saznao dok je bio na putu, akcija otpuštanja borbenog CEO-a VW Grupe počela je pre nedelju dana i to od strane onih uz čiju podršku je i ostajao na svojoj poziciji u trubulentnim razdobljima. Šta više, prebogati Porsche-Piech članovi porodice (klana) osnivača kompanije (koji ni međusobno nisu baš uvek u dobrim odnosima) ne tako davno spasli su Diessa od moćnog sindikata koji je želeo da ga smeni zbog oštrog i borbenog stava, a ujedno i takvog stila vođenja kompanije.
Prema informacijama upućenih u razvoj događaja u jednoj od najvećih automobilskih kompanija na svetu, 20. jul je bo odlučujući dan. Glavni komitet nadzornog odbora VW Grupe, predstavnici pokrajine Donje Saksonije, predstavnici radnika, odnosno sindikata i predstavnici porodica Porsche i Piech odlučili su da su dani Diessa na kormiliu VW Grupe odbrojani i da je vreme da ide. Diessu je vest o tome da je dobio otkaz stigla u vreme ručka, nakon što je obišao pogon za proizvodnju SUV modela u Chattanoogi u državi Tenesi.
Odluka je definitivna, i brutalna lustracija izazova pred kakvima su (milionima plaćeni) vrhunski menadžeri u autoindustriji, a koje donosi aktuelna era elektrifikacije, digitalizacije i automatizacije. U Volkswagenu, čak i za nemačke standarde, sindikat radnika ima ogromnu moć i više od polovine mesta u nadzornom odboru koji donosi sve odluke. Predstavnici radnika i država, zajednički su velika opozicija drastičnim promena u poslovanju koje mogu ugroziti radna mesta.
Dok se Diess isticao strategijom koja je trebala postaviti VW Grupu na drugačije, efikasnije osnove, oko njega je letelo perje, a tada ga je podržao klan Porsche-Piech, koji ga je sada oterao. Realizacija promene koje je Diess pokušavao bila je spora, površna i nikada sprovedena do kraja. Diess, autsajder koji je 2015. doveden iz konkurentske kuće BMW, u VW Grupi nije sakupio dovoljno saveznika koji ni mu bili pouzdan oslonac. Diess je postajao sve usamljeniji na vrhu. Damoklov mač za Diessa ispostavila su se velika zakašnjenja u razvoju softvera za buduće nove modele.

Herbert Diess (left), CEO of the Volkswagen Group.

Industrijski analitičari kažu da otkaz CEO-u VW Grupe nije iznenađenje i da je dugo „visio u vazduhu“, ali da je trenutak potpuno pogrešan i da pokazuje evidentnu disfunkcionalnost u vrhu uprave Volkswagena. Diess uzdrma celu upravu kada je skrenuo pažnju na neproduktivnost u proizvodnji, za primer uzeo Teslu, i upozorio da će američka tehnološka kompanija, koja proizvodi i automobile, prestići Volkswagen. Diess je želeo efkasniju proizvodnju i smanjenje broja radnika i troškova, ali je dobio otkaz.
Zapravo, još u decembru 2021. godine, upravni odbor VW-a je Diessa oslobodio određenog dela obaveza, ali mu je na vođenje predao CARIAD, Volkswagenovu softversku kompaniju. Pokušaji Diessa da obezbedi podršku za 89 miliona evra „tešku“ strategiju razvoja tehnologija za električne automobile i autonomnu vožnju, nisu naišli na podršku (pre svega Porsche-Piech porodice), a kao epilog, projekti CARIAD-a su u velikim zakašnjenjima, i doveli su do kašnjenja novih i važnih modela kao što je novi, električni Porsche Macan.
Šta dalje? Poznat je naslednik Diessa u vrućoj stolici na kojoj sedi CEO Volkswagena. To je Oliver Blume, koji je uspešno bio CEO Porschea, i menadžer sa dugom istorijom na odgovornim pozicijama u Volkswagenu, ali i jedan od zaslužnih za uspešan oporavak i odlično poslovanje marke Porsche. Poziciju će preuzeti u narednih mesec dana, obzirom da je Diess odlučio da protivljenja, a u konsultaciji sa svojim pravnim timom, prihvati otkaz, jednoglasnu odluku nadzornog odbora.
Ipak, nije sve tako crno po Diessa, koji će po svemu sudeći sve do kraja važećeg ugovora koji ističe u oktobru 2025. godine, biti plaćan prema ugovoru, a u zavisnosti od zarade kompanije, mogao bi biti plaćen čak do 30 miliona evra.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mercedes predstavio Maybach GLS 600 4Matic

U Kini, trenutno najpotentnijem tržištu na planeti, predstavljen je Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC, koji ...

Hamiltonu ubedljiv, Vettel upropastio i sebe i Bottasa

Prvu trku na stazi Paul Ricard nakon 28 godina, Hamilton je odvezao bez greške ...

Formula 1 – Mercedes-AMG W13 legalan ili ne?

Formula 1 nije ni ušla u sezonu 2022. prvom trkom, a Mercedes-AMG je konstrukcijom ...

Od 1. novembra obavezni zimski pneumatici

Od 1. novembra vozila moraju biti opremljena zimskim pneumaticma Od 1. novembra do 1. ...

Ambiciozno: Ford GT za pistu i ulicu

Poreklo Ford GT-a se zna, a možda vredi podsetiti. Henri Ford II je stao ...

Audi RS 7 sa 700KS

Audi će po prvi put ponuditi model RS 7 sa dve pogonske opcije, V8 ...