fbpx

Polestar šalje tehnologiju i u nautiku

Polestar jeste proizvođač električnih sportskih automobila, ali to ne znači da ne može da napravi izlet u nautiku

Polestar sve stabilnije stoji na sopstveni, nogama kao odvojena marka koju je osnovao Volvo 2017. godine. Misija i vizija Polestara su jasni – kupcima ponuditi električne automobile sa akcentom na luksuzu i sportskim performansama. Međutim, to što je Polestar marka automobila, ne znači da svoje znanje i rešenja ne može da plasira u neku drugu oblast mobilnost, kao što je to, na primer, nautika.
A upravo to će se i dogoditi, to imeđu dve švedske kompanije, doduše, ne baš sličnih dimenzija. Naime, Polestar neće početi da proizvodi plovila, ali će svoje baterije i sisteme za punjenje baterija isporučivati brodogradilištu Candela, koje trenutno u svojoj ponudi ma četiri modela glisera. Svakome ko se iole razume u hidrodinamiku, odma na pada pamet činjenica kolike ogromne otpore stvara voda i kako se to može odraziti na autonomiju glisera sa elektro pogonom.
Međutim Candela se orijentisao ka plovilima koji problem velikih otpora koje stvara trup plovila u vodi rešava tako podiže trup iznad vode. Candela gliseri koriste hidroprofile, mala krila koja su ispod vode, a koja generišu dovoljno uzgona da od određene brzine gliser izdižu iznad vode. Na ovaj način za frapantnih 80% se smanjuje otpor vode, a pored toga, vožnja na nemirnoj vodi i po talasima postaje mnogo udobnija, naravno za one koji ne uživaju u skakanju po talasima. Ipak, ogromna redukcija otpora u odnosu na klasične glisere je ono što Candela gliserima i omogućava da koriste elektro pogon. Šta više, dodatno smanjenje otpora postiže se i time što je eliminisan klasična „čizma“ stabilnog ili vanbrodskog pogona – pogonski elektromotor je ugrađen u zadnji hidroprofil.
Detalji saradnje između Polestara i Candele nisu objavljeni, osim da će Polestar nekolioko godina isporučivati baterije i kontrolnu elektroniku za Candela gliser.
Sa svoje strane, Polestar se koncentriše na svoje modele, od koji je najnoviji kabriolet Polestar 6, sledeći model Polestar 3 trebao bi se pojaviti u oktobru, a nakon toga, 2023. stići će SUV Polestar 4., a limuzina Polestar 5 biće spremna za 2024. godinu.
Brodogradilšte Candela trenutno zvanično ima četiri modela, koji baš nisu jeftini. Candela C8 je otvoreni gliser od 8.5 metara ima elektromotor od 50kW. Proizvođač deklariše automomiju od 50 Nm, odnosno 90 kilometara pri krstarećoj brzini od 40 km/h sa jednim punjenjem baterije koje traje dva časa. Hidroprofili se sklapaju pri plovidbi u plitkoj vodi, a o njihovim uglovima u plovidbi brine složena elektronika koja obezbeđuje stabilnost i minimalne otpore. Cena osnovnog Candela modela je 290.000 evra bez poreza. P-8 Voyager je sličan C-8 ali ima zatvorenu kabinu. Potpuno zatvoreni P-9 je model koji je deklarisan kao voden taksi, dok je Candela P-12 još veće plovilo, iz obavezne hidroprofile.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

HondaJet najprodavaniji u svojoj kategoriji

Honda je u tišini završila projekat svog poslovnog mlaznog aviona koji je postao najprodavaniji ...

Prva luksuzna jahta sa oznakom Lexusa

Ove godine debitovaće prva Lexus LY 650 jahta, a partner u projektu je Marquis ...

Toyota i JAXA se spremaju da idu na Mesec

Toyota i Japanska agencija za istraživanje svemira (JAXA) imaju u planu da šalju ljude ...

Jedrilice ili lebdilice za America’s Cup

Počela su takmičenja za naprestižniji trofej u jedriličarstvu – America’s Cup, koja se održavaju ...

Mercury šokirao nautički svet svojim Verado V12

Mercury je šokirao nautički svet i ponudio mu Verado V12, toliko traženi moćni vanbrodski ...

Održana još jedna Aquabike škola u Žitištu

U Žitištu je održana još jedna uspešna Aquabike škola za najmlađe, čime je nastavljena ...