fbpx

Dacia poručuje – kupci ne moraju da plaćaju tehnologiju

Dacia poručuje da kupci ne mogu biti primorani da plaćaju skupe tehnologije aktivne bezbednosti ako to ne žele

Dacia poručuje da kupci ne moraju da plaćaju tehnologiju ako to ne žele. Marka nije na najboljem glasu po pitanju bezbednosti, a taj glas ponajviše se čuje nakon Euro NCAP testova. Na poslednjim Euro NCAP kreš testovima Dacia Sandero i Dacia Logan dobili su samo po dve zvezdice za bezbednost. Još lošije je prošao model Dacia Spring, koji je osvojio samo jednu zvezdicu. Da li kupci Dacije treba da budu zabrinuti i da li su šefovi Dacije zabrinuti?
Najkraći odgovor je da ne treba da budu zabrinuti ni jedni ni drugi. Jedan od glavnih razloga loših rezultata na Euro NCAP testovima koje postiže Dacia rezultat su nedostatka aktivnih bezbednosnih sistema, a ne konstruktivne slabosti karoserije. Jednostavno, Dacia u svoje modele ne ugrađuje npr. skupi sistem za pomoć pri održavanju kolovozne trake i to iz dva razloga – da bi održala cenu modela relativno dostupnom, a i zbog stava da bi ga vlasnici vozila svakako držali isključenog.
CEO marke Daca Denis Le Vot je za Top Gear objasnio ovakav stav:
„Mnogo ljudi isključuje lane keeping assist. To čine i činimo zato što smo ljudska bića koja procenjuju situaciju i prilagođavamo joj se. Zbog toga mi kupcima ne prodajemo tehnologiju koju neće korisiti“.
Ne treba biti u zabludi i verovati da su modeli Dacia „mrtvački sanduci“. Prilikom testova Sandera i Logana prošle godine Euro NCAP je i sam pojasnio da su loši rezultati posledica odsustva sistema aktivne bezbednosti, a da je zaštita prilikom sudara respektabilna i da bi donela četiri zvezdice da vozila imaju pomenute bezbednosne sisteme.
Daca i dalje zadržava svoju strategiju da proizvodi i kupcima nudi vozila koja nisu jeftina ali su dostupna i to u svim segmentima u kojima je prisutna, što znači od najmanjeg modela Spring, pa do SUV-a Duster i MPV-a Jogger. Da bi ostala u ovom cenovnom razredu daca najavljuje da će ostati vrena motorima sa unutrašnjim sagorevanjem dokle god to bude moguće, pa čak i iza 2030. godine.
Iako mnogi još uvek marku Dacia drže za malu marku, pod rukovodstvom Renaulta ovo je treća najprodavanija marka u Evropi ove godine kada su u pitanju kupci fizička lica. Uz posojeću modelnu ponudu, novi osveženi imidž i novi SUV veći od Dustera koji stiže 2025. godine, perspektiva Dacije deluje sasvim dobro.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Smart #1 stiže 2023. godine kao električno vozilo

Smart #1 je prvi model iz zajedničke kompanije koju su osnovali Geely Mercedes-Benz, a ...

Novi Nissan X-Trail konačno stiže u Evropu

Novi Nissan X-Trail je u SAD predstavljen pre skoro dve godine, a na jesen ...

Kia izaziva zadnjim delom ProCeeda

Kia ProCeed, čiju skicu je objavila Kijina evropska centrala iz Frankfurta, kombinuje agresivan dizajn ...

Renault 4ever Trophy koncept najavljuje…

Renault 4ever Trophy koncept najavljuje budući mali, električni SUV koji će se pojaviti 2025. ...

VW odlučuje o sudbini Bugattija i Lamborghinja

Volkswagen Grupa do kraja godine donosi krupne odluke o svojim markama Bugatti, Lamborghini i ...

Porsche potvrdio crossover derivat Taycana

Porsche će na jesen ove godine početi prodaju električnog Taycana, a već sprema i ...