fbpx

Tavares kaže da Euro 7 normu ne treba ni uvoditi

CEO Stellantisa Carlos Tavares kaže da je potpuno besmisleno uvoditi Euro 7 normu u vozila, koja će trajati samo par godina

CEO Stellantisa Carlos Tavares kaže da je potpuno besmisleno uvoditi Euro 7 normu u vozila, koja će trajati samo par godina. Početkom marta meseca Stellantis je objavio svoj „Dare Forward 2030“ plan, prema kojem će do kraja tekuće decenije prestati da proizvodi i prodaje automobile koji za pogon koriste motor sa unutrašnjim sagorevanjem. To znači da u narednih osam godina marke Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Vauxhall više neće imati nijedan model koji pokreće benzinski ili dizel motor. Neke od marku u Stellantis grupi to će uraditi ranije, neke kasnije, ali sve do 2030. godine. To znači da će kompletan Stellantis biti spreman za zabranu prodaje novih automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, koja se priprema za 2035. godinu u Evropskoj Uniji.
U međuvremenu, regulatorni organi ipak žele da kao obavezan uvedu Euro 7 standard (koji bi poskupeo vozila od 1.500 do 2.500 evra) izduvnih gasova, kojim bi automobili postali još manji zagađivači okoline. Do sada, uvođenje Euro 7 norme odlagano je nekoliko puta i malo je verovatno da Euro 7 može stupiti na snagu pre 2028. godine. Logično pitanje je čemu Euro 7 kada će važiti samo nekoliko godina, do zabrane SUS motora berem kada je EU u pitanju.
CEO Stellantisa Carlos Tavares je tokom premijere Jeep Avengera prvog električnog SUV-a ove marke na salonu u Parizu rekao da od Euro 7 norme treba potpuno odustati. Tavares u obrazloženju tvrdi da je bolje ulagati sredstva u elektrifikaciju mobilnosti umesto u Standard koji će mnogo koštati i kratko trajati. Stav portugalskog biznismena je da jasan, bolje razvijati pogon budućnosti, obzirom da je za benzince i dizele prekasno. „Iz perspektive autoindustrije Euro 7 nam je nepotreban, pošto će odvlačiti novac i resurse potrebne za elektrifikaciju. Trošiti novac za još jedan korak u tehnologiji SUS motora za normu koja će početi da važi 2028. a zabraniti te motore već od 2035. je besmisleno. Industriji je Euro 7 nepotreban i kontraproduktivan“, rekao je Tavares. Tavares je podsetio da je Euro 7 odlagan nekoliko puta, a poslednji put prošle nedelje, i da ga treba preskočiti obzirom da je autoindustrija spremna za elektrifikaciju. Međutim, upravo iz perspektive Stellantisa, „Dare Forward 2030“ plan giganta u Americi ima sasvim drugačiju dinamiku. Stellantis će prema planu u SAD do 2030. godine prodavati 50% električnih automobila, dok će ostali imati SUS motore.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyotini dizeli koristiće i gorivo iz 100% obnovljivih izvora

Toyotini najsnažniji modeli moći će uskoro da koriste i HVO100 dizel, nefosilno gorivo napravljeno ...

Test: Land Rover Defender SE 110 D250 – tranzicija uspela

Land Rover je određenu populaciju „hardcore“ ljubitelja offroada ostavio u suzama novim Defenderom 110 ...

Switchblade – leteći automobil spreman za 2018.

Ideja o letećim automobilima sve je više. Već za narednu godinu najavljen je Samson ...

Hyundai uvodi novi i10 i širi N porodicu

Hyundai Motor Company u Frankfurtu predstavila svoj prvi električni model trkačkog automobila To je ...

“The Grand Tour” najavio svoju video igru

Radoznali ljubitelji video igara će uskoro moći da istražuju sa igrom zvanom “The Grand ...