fbpx

Formula 1 – rasplet među šefovima timova

Formula 1 je u jednom danu praktično donela raspet klupka koje se zamotavalo mesecima, ali uz poneko iznenađenje

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Formula 1 je u jednom danu praktično donela raspet klupka koje se zamotavalo mesecima, ali uz poneko iznenađenje. Jutrošnja informacija da Frederic Vasseur napušta tim Sauber, odnosno Alfa Romeo koji je plasmanom na šesto mesto doveo do najboljeg rezulatata u poslednjih 10 godina bila je uvertira za ono što je usledilo. Tim Ferrari Formula 1 saopštio je da je novi šef “Scuderije” Francuz, koji je mesecima unazad viđen kao naslednik Binotta. To znači da Vasseur ima malo više od dva meseca da se uhoda sa celim timom u Maranellu, pre prvih predsezonskih testova. U osnovi, većim delom i bolid i motor za sezonu 2023. su već gotovi, ako se zna da timovi u avgustu mesecu pripremaju kalupe za odlivanje karoserija bolida. Iako je razvoj pogonskih grupa zamrznut, postoje zone u kojma se još može raditi, a po nekim informacijama Ferrarijev hibridni pogon će iduće godine biti pravi monstrum. Naravno, takve vesti treba uzeti sa rezervom. Činjenice gde nema rezerve su da će Vasseur naslediti od Binotta tehnički visoko postavljen tim i verovatno dobar bolid, ali i tim koji ume da pravi velike greške.

Foto: Stellantis Media / Alfa Romeo Orlen Formula 1 Team

Takođe, Vasseur je poznat kao šef tima koji ne veruje u ravnopravnosti u timu i voli da ima prvog vozača. Poznato je da je u veoma dobrim odnosima sa Charlesom Leclercom sa kojim je već dosta radio i zbog mnogi pretpostavljaju da će Monačanin biti njegov izbor. Da li će Vasseur uspeti tako da postavi stvari, videćemo, a naročito moćnog Carlosa Sainza seniora, koji neće biti blagonaklon prema mogućnosti da njegov sin Sainz junior bude i formalno drugi vozač.
Međutim, iako je u prvom planu bio odlazan Binotta iz Ferrarija i imenovanje njegovog zamenika, dešavale se se i druge promene. Tim Wlliams je napustio Jost Capito otvorio još jedno radno mesto na čelu tima Formule 1, ali je iz tima velikog imena ali već dugo slabih rezultata otišao i tehnički šef FX Demasion što je sigurno velik udarac za tim koji je već dugo na kolenima.

Foro: McLaren Formula 1 Team Media

A sada se saznalo da se u tim McLaren što šta dešavalo iza kulisa i da je još letos počeo da traži naslednika za mesto šefa tima koje je zauzimao Andreas Seidl. Seidl je napustio McLaren, a o svojoj želji je obavestio CEO-a tima Zaka Browna još letos, kada je saopštio da želi da napusti tim pre isteka ugovora koj je važio do 2025. godine. Odluku Seidla samo je ubrzao odlazak Vasseura iz Saubera. Zapravo, prelazak Seidla u Sauber je potpuno očekivan. Nemački inženjer je godinama svoju karijeru gradio i sticao iskustva kroz Porsche Motorsport i trke izdržljivosti, pa je potpuno prirodno da se što pre priključi timu koji će se od 2026. i zvanično zvati Audi Formula 1 tim. Sa druge strane, evidentno je da Audi nije ni video Vasseura kao šefa svog tima, pa kolko god bio odlazak na vetrometinu prvog čoveka Ferrarija delovao rizičan, Vasseurov odlazak iz Saubera je već bio oročen najduže do kraja sezone 2025. Brown kaže da je na konkretno pitanje Finna Rausinga (jednog od vlasnika Saubera) sa li bi pre vremena oslobodio Seidla odmah odgovorio pozitivno, a u skladu sa željom samog Seidla, koji će na CEO mestu Sauber F1 dočekati i voditi transformaciju u Audi F1 tim.
A ni McLaren nije sedeo skrštenih ruku. Kako Bown kaže, Seidl je bio vrlo transparentan u svojoj odluci da pre vremena napusti tim, pa je timu dao vremena da nađe njegovog zamenika. To će biti Italijan Andrea Stella (51), za kojeg Brown tvrdi da je odavno bio njegov prvi zbor. Stella, inženjer aeronautike, vrlo je iskusan u Formuli 1 u koju je u tim Ferrari ušao 2000. godine kao inženjer performansi, što je bio za Michaela Schumachera od 2002. do 2006. godine, a po tom i za Kimija Raikkonena od 2006. do 2008. godine, i Fernanda Alonsa kada se priključio timu Ferrari. U tim McLaren prešao 2015. ma mesto šefa operacija, pre nego što je 2018. postavljen na mesto direktora performansi , a 2019. na mesto izvršnog trkačkog direktora.
Sve skupa, u jednom danu rasplelo se klupko koje se mesecima unazad zaplitalo. Ko će ići unapred, a ko unazad pratićemo već od marta meseca, ali u tome je draž Formule 1, zar ne?

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Otkrivamo trikove pakovanja automobila za letovanje

U zavisnosti kakvu vrstu odmora priželjkujete, razlikuju se zahtevi za pakovanje automobila za put ...

Audi se povukao iz DTM šampionata

Audi je iznenada saopštio da se povlači iz DTM šampionata, i popularno takmičenje ostavio ...

Unapređen je Mercedes‑AMG GT 4‑Door Coupé

V8 modeli Mercedes‑AMG GT 4‑Door Coupé dodatno su unapređeni i dostupni za naručivanje a dobili su veću ...

Subaru predstavio novi Outback na Salonu u Njujorku

Subaru je na Salonu automobila u Njujorku predstavio praktičniju i sposobnjiju varijantu novog Legacy ...

Audi e-tron uz stazu za spust

Električni automobili će morati još dosta da se dokazuju, a Audi je demonstrirao snagu ...

Formula 1 – nove gume su nekima problem

Formula 1 – nove gume su nekima problem kaže Fernando Alonso, koji u Aston ...