Mazda je pokrenula proizvodnju rotacionih motora nakon pauze od 11 godina i nagoveštaja koji su dugo vremena kružili medijima
Mazda je pokrenula proizvodnju rotacionih motora nakon pauze od 11 godina. U januaru ove godine Mazda je i zvanično najavila da će crossover pomalo složenog imena MX-30 e-Skyactiv R-EV sa plug-in hibridnim pogonom imati rotacioni motor koji koristi Wankel princip, iako se već godinama unazad spekulisalo da bi se rotacioni motor trebao vratiti u Mazdu.
Sada je zvanično – posle pauze od 11 godina, Mazda u svom pogonu u Hiroshimi ponovo proizvodi Wankel motore sa jednim rotorom, zapremine od 830cm³ .
Koincidencija ili namerno, ali pre tačno 11 godina, u junu 2012 prestala je proizvodnja sjajnog modela RX8. Verovali ili ne, do sada je Mazda, uvek osobena i originalna, napravila 1.99 miliona vozila opremljenih rotacionim motorima.
Šta više, tokom pomenute pauze od 11 godina Mazda je radila na projektima rotacionih motora, što se znalo prema brojnim patentima koji su prijavljeni, isto kao što se znalo i da Mazda nije odustala od sportskog modela sa rotacionim motorom. Doduše, dug je put od patenta do modela u salonu spremnog za prodaju, ali nada očigledno postoji.
Iz Mazde kažu: “Rotacioni motor je naš simbol”, ali i da je sportista sa rotacionim motorom za sada još uvek samo san, i da nije vreme za takav model.
Iako je prelepi kupe RX-Vision koji je kao pogon predpostavio rotacioni motor predstavljen pre, sada već, osam godina, nije dalje stigao od makete, iako bi ga mnogi videli u svojoj garaži.
Mazda je svoj prvi rotacioni motor primenila u modelu Cosmo Sport 110S, u kojem je Wankel sa dva rotora proizvodio 110 KS. A danas, ostaje tek da vidimo da li će verzija sa jednim rotorom i zapreminom od 830 cm³ sa svojih pristojnih 74 KS ući i u neki drugi model. Za sada, u Mazdi MX-30 e-Skyactiv R-EV ne pokreće točkove nego generator struje, i hrani se iz rezervoara benzina od 50 litara.
Show Comments