Lancia Rally 037 osvojila je svoju petu titulu reli Šampiona Sveta pre tačno 40 godina, 7. oktobra 1983., pobedom na San Remo reliju
Pre tačno 40 godina, 7. oktobra 1983., pobedom na San Remo reliju Lancia Rally 037 osvojila je svoju petu titulu reli Šampiona Sveta u konkurenciji konstruktora. Ovo je bio neočekivan uspeh automobila sa zadnjim pogonom u konkurenciji vozila sa pogonom na svim točkovima. Sa odvojenih 15 WRC titula, tri titule u konkurenciji konstruktora u WEC šampionatu, pobedom na 1000 Miglia, dve pobede na trci Targa Florio i jednom na Carrera Panamericana, ime Lancia je još uvek najupešnija marka u reliju svih vremena.
„Lancia Rally 037 u potpunosti donosi duh marke svojim radilanim geometrijski pravilnim linijama kareserije u koje su uklopljene i elegandija i ekskluzivan dizajn. Ova kombinacija stvara automobil spreman da prevaziđe svaku prepreku. Pobeda osvojena pre 40 godina ostaje istorijski trenutak za reli ustoličava Lanciju Rally 037 u globalne besmrtne modele. Nije koincidencija da je Lancia Rally 037 jedan od samo devet automobila koji inspirišu dizajn naših budućih modela“, kaže Luca Napolitano, CEO marke Lancia.
Taj 7. oktobar 1983. predstavlja nezaboravan trenutak za marku Lancia, neizbrisiv dan u očima i srcima svih ljubitelja trkanja – Lancia Rally 037 pobedila je na San remao Reliju, i obezbedila petu konstruktorsku titulu dva relija pre kraja sezone. To je bilo neverovatno dostignuće za reli koji je „overila“ italijanska marka. U pet prvih pozicija bile su četiri Lancie Rally 037 – Markku Alen i Walter Röhrl na prve dve, treći je bio Henri Toivonen u Opel Manti 400, a četvrti Attilio Bettega, dok je peti bio tada mladi Miki Biasion. Takav rezultat bio je pravi podvih i sa tehničke strane. Za razliku od konkurenata koji su imali pogon na svim točkovima, vozači Lancie Rally 037 imali su pogon samo na zadnjim točkovima. Čitavih 40 godina kasnije, ovakav rezultat nije ponovljen.
Pobeda na San Remu 1983. označila je početak zlatne ere za Lanciu Rally 037, koja je za kratko vreme privukla milione obožavalaca. Pored tutule u konkurenciji konstruktora, Walter Röhrl je bio vice šampion u konkurenciji vozača, kao i titule Mikija Biasiona u šampionatu Evrope i Italije za zvanični Lancia Martini tim.
Lancia Rally 037 svoj pohod započela je premijerom na auto salonu u Torinu 1982. i to drumskom verzijom, koja je imala 205 KS, dvogrli karburator i volumetrički kompresor. Taj automobil je već bio namenjen za ulazak u šampionat Sveta u Reliju. Napravljeno je obaveznih 200 komada, kako bi mogao ući u legendarnu Grupu B šampinata sveta u reliju. Lancia Rally zapravo je najprepozantljivioja po oznaci „037“ i bila je pravi sportski automobil po svim osnovama. Imao je funkcionalne oblike i detalje na prednjem i zadnjem delu. Bila je bazirana na modelu lancia Beta Montecarlo, kompaktnom kupeu sa motorom u sredini, modelm karakterističnim za 70-e godine prošlog veka.
Sve ostalo donelo je sportski duh modelu Lancia Rally 037 – brutalan i efikasan dizajn. Uz spartanski dizajn i minimalnu opremu kabine stigli su aerodinamički dodaci, uključujući i ogromno zadnje krilo. Karoserija je bila izrađena od poliestera sa ojačanjima od fiberglasa, a poklopci motora i prtljažnika mogli su se potpuno ukloniti.
Zbog svega navedenog, ne treba se čuditi da će budući modeli Lancia svoju inspiraciju tražiti u modelu Lancia Rally 037, ali i ništa manje spektakularnom reli automobilu Lancia Startos, koja je bila prethodnica modelu 037.
Show Comments