Mazda Iconic SP je hibridni sportista i upravo je predstavljena na Japanskom sajmu mobilnosti
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-1-1.jpg)
Mazda Iconic SP je hibridni sportista i upravo je predstavljena na Japanskom sajmu mobilnosti. Ljubav prema vožnji nalazi se u DNK-u svakog dizajnera i inženjera u kompaniji Mazda, a njihova strast je najuočljivija u najprodavanijem dvosedu na svetu, modelu Mazda MX-5, poručuju iz Mazde.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-7.jpg)
Na Japanskom sajmu mobilnosti, zajedno sa premijerom modernizovanog modela MX-5 za 2024. godinu, Mazda je predstavila model MAZDA ICONIC SP, konceptni automobil koji objedinjuje rotacioni motor sa dva rotora sa elektropogonom, što je pristup pogonskom sklopu koji je poslednji put predstavljen u potpuno novom modelu Mazda MX-30 R-EV.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-3-2.jpg)
MAZDA ICONIC SP je koncept kompaktnog sportskog automobila koji je osmišljen kako bi se prilagodio novoj eri i prikazuje kontinuiranu predanost ove kompanije stvaranju proizvoda koji ispunjavaju ljubav kupaca prema vožnji i automobilima. Taj koncept postiže nisko težište zbog obezbeđivanja odličnih performansi vožnje. Njegove jedinstvene proporcije su moguće zahvaljujući niskom poklopcu motora, što je postignuto ugradnjom laganog i kompaktnog rotacionog motora u središte automobila.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-2-1.jpg)
Ideja o rotacionom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem sa dva rotora koji je generator struje za dva pogonska elektromotora obezbedila bi izuzetno fleksibilan i prilagodljiv pogonski sistem sa mogućnošću sagorevanja raznih vrsta goriva, uključujući vodonik, što ga čini jedinstvenom tehnologijom kompanije Mazda koja je idealna za pakete sportskih automobila. A ako se baterija puni strujom koja je dobijena iz obnovljive energije, moguće je voziti u praktično ugljenično neutralnom stanju.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-6-1.jpg)
Mazda Iconic SP nešto je veća od aktuelnog modela MX5 Miata. Sa 4.180 mm duža je za 25 cm, ali visionom od samo 1.150mm i dalje vrlo nizak kupe sa idealnim rasporedom masa među osovinama u odnosu 50:50%. Međuosovinski razmak je 2.590 mm, a masa vozila je relativno mala obzirom da je u pitanju hibrid i iznosi 1.450 kg, pa uz maksimalnih 370 KS, Mazda Iconic SP ima odličan odnos snage i mase koji je 3.9 kg/KS
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-5-1.jpg)
Predstavljajući taj koncept, predsednik i izvršni direktor kompanije Mazda Masahiro Moro rekao je: „Mi volimo MX-5 i svet voli MX-5. U doba elektrifikacije odlučni smo da zadržimo užitak vožnje koji MX-5 predstavlja uživo, a MAZDA ICONIC SP, sa svojim pogonskim sklopom električnog vozila sa dvostrukim rotacionim generatorom snage, naše je rešenje iz snova. Snova koje ćemo predstaviti uz mukotrpan rad. Mazda će uvek proizvoditi vozila koja podsećaju ljude da su automobili čisti užitak i neophodan deo njihovih života.”
Show Comments