fbpx

Predstavljena nova Dacia Spring

Predstavljena nova Dacia Spring, druga generacija malog pristupačnog, električnog, gradskog automobila

Dacia Spring

Predstavljena nova Dacia Spring, druga generacija pristupačnog, električnog, gradskog automobila, a pored novog izgleda, u Daciu Spring se „uselilo“ i mnogo tehnoloških novina. Kompletna evropska autoindustrija pokušava da kupcima ponudi relativno pristupačne električne automobile, koji su, još uvek, evidentno preskupi za „široke narodne mase“, odnosno za broj kupaca koji bi povećao volumen proizvodnje.

Dacia Spring

Ako je imperativ pristupačnost, Dacia Spring je u prvoj generaciji uspela u svojoj misiji. Predata je u preko 140.000 primeraka, a za 2024. godinu spremna je u potpuno novom izdanju. Tačnije, ipak bi novo izdanje Dacie Spring mogli nazvati detaljnim osvežavanjem i unapređivanjem, nego potpuno novim modelom.

Dacia Spring

Na eksterijeru Dacie Spring su svi novi stilski elementi koji se nalaze i na svom ostalim modelima iz porodice Dacia, a pogotovo na novom modelu Duster. Lukovi točkova Dacie Sring postali su uglasti, čime bi se trebao izazvati lagani SUV imidž i snažniji nastup. U osnovi, izmena na karoseriji je toliko da novi Sping zaosta deluje sveže i moderno, i znatno više u toku sa vremenom nego do sada.

Dacia Spring

I u enterijeru Dacia Spring je nova. Pored nove digitalne instrument table dobila je i novi, veći infotejment sa ekranom dijagonale od 10“, potpuno nove kontrole klimatizacije i provetravanja, kao i novi oblik ventilacionih otvora. Upravljač je novi, naravno sa novim Dacia logom, a pored toga postao je podesiv po visini. Iza upravljača sada je selektor pogona, ali i držač za mobilni telefon.

Dacia Spring

Za ovako mali automobil, Dacia Spring može se pohvaliti sasvim pristojnim prtljažnim prostorom. Glavni prtljažnik pozadi je zapremine 308 litara, a na raspolaganju je i prednji „frunk“ sa dodatnih 35 litara.
Kada već pominjemo da je Dacia Spring mali automobil, podsećamo na dimenzije – dug je 3.701 mm, širok 1.767 mm a visok 1.519 mm, dok je međuosovinski razmak 2.423 mm. Točkovi su prečnika 15“ ili 16“.

Dacia Spring

Dacia Spring se kupcima nudi sa dva motora. Slabiji je sa 45 KS a snažniji 65 KS. Spram raspoložive snage, ubrzanja do 100 km/h su 20 sekundi za slabiju i 14. sekundi za snažniju verziju, ali namena Dacie Spring sigurno nije sprintanje od semafora do semafora. Baterija je mala, kapaciteta 26.8 kWh i trebala bi biti dovoljna za oko 220 kilometara vožnje, za na DC punjaču od 30 kW sa 20 na 80% dopunjava se za 45 minuta. Novina je da Dacia Spring sada podržava i dvosmerno punjenje, pa energiju može primati, ali i predavati potrošačima.

Dacia Spring

Iako podaci o autonomiji svakako ne deluju impresivno, Dacia tvrdi da analiza dosadašnjih korisnika kaže da prosečno dnevno prelaze 37 kilometara, da je 90% svih putovanja bilo kraće od 70 kilometara, kao i da 75 procenata vlasnika Dacie Spring svoje vozilo puni kod kuće.
Za sada još nije objavljena cena za novu Daciju Spring, ali svakako je zanimljiva najava da će biti nešto niža od dosadašnjih 20.000 evra, iako se u novom modelu nalazi i dosta novih vozačkih asistencija, koje su zbog ispunjavanja zakonskih regulativa morale biti ugrađene u Daciu Spring.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Treća pobeda za Verstappena četvrta za Red Bull

Sada više sigurno nije slučajno – Max Verstappen Red Bull su počeli redovno da ...

Angela Merkel kritkuje milionske bonuse

Nemačka kancelarka Angela Merkel izjavila je da nisu fer multi milionski bonusi koje dobijaju ...

Evropski Lynk & Co SUV-ovi će se proizvoditi u Belgiji

Nova „mobility firma“, Lynk&Co, je otkrila da će sve svoje automobile namenjene za Evropu ...

Saga o Toyoti Supri konačno završena

U Detroitu je službeno završena saga o renesansi toyotine nekadašnje sportske ikone. Supra je ...

Pogledaj iPhone pa napravi Volkswagen

Volkswagen gleda u iPhone i iPad tražeći inspiraciju za dizajn električnih vozila Klaus Bischoff ...