fbpx

Naslednik Bugatti Chirona dobija V16

Naslednik Bugatti Chirona dobija V16 koji će uz pomoć elektromotora naslediti W16 koji je do sada krasio francuski hiperautomobil

Bugatti V16

Naslednik Bugatti Chirona dobija V16 koji će uz pomoć elektromotora naslediti W16 koji je do sada krasio francuski hiperautomobil. Spekulisalo se a ljubitelji motora sa velikom zapreminom i mnogo cilindara su se nadali (više da bi se divili nego da bi kupili) da će naslednik Bugatti Chirona ipak imati veliki benzinski motor. Spekulacije su se pokazale tačnima, budući hiperautomobil iz Molsheima će imati i mnogo litara i mnogo cilindara, a naravno i mnogo “konja”.
Za kompletne podatke moraćemo da sačekamo do juna meseca kada će biti zvanično prikazan naslednik Bugatti Chirona, ali za sada se zna, a objavio je Mate Rimac, CEO Bugatti Rimca, da će motor imati 16 cilindara u V rasporedu, umesto u W. Dodao je i da će veliki benzinac niti potpomognut sa hibridnim pogonom, odnosno elektromotorom ili čak više njih.

Bugatti V16

Sve ostalo su još uvek spekulacije, od toga da ima 8.3 litre zapremine, pa toga da ga razvija Cosworth. U osnovi, kada se čuje motor u kratkom videu koji najavljuje buduće drumsko čudovište, nije isključeno da je Cosworth umešao svoje znanje. Po zvuku se može oceniti da se radi o visokoturažnom agregatu koji limiter obrtaja dohvata na 9.000 o/min, što znači da bi moga biti čak i atmosferski. Čak i tu postoje spekulacije koje kažu da je upravo na tom mestu limiter obrtaja, ali i da če biti još tri elektromotora (kao što ima Ferrari SF90), uz koje bi budući Bugatti mogao doći do čak 1.800 KS. Naravno, za sada je jedino sigurno da je agregat V16, a sve ostalo su nagađanja, mada je sam Rimac najavio da stiže “potpuno lud” automobil.

Bugatti V16

Doduše, bilo je i luđih ideja, obzirom da je 1999. na salonu u Frankfurtu prikazan 18/3 Chiron sa čak 18 cilindara i 6.3 litre zapremine, kakav je pokretao i koncept limuzine EB218. U svakom slučaju, budući Bugatti neće biti prvi automobil sa V16 motorom, obzirom da je prvi ikada bio Cadillac V-16 iz 1930. godine. A upravo Cadillac je podsetio na svog “monstruma” 2003. kada je predstavio “Sixteen” koncept sa V16 agregatom. Godinu dana kasnije i Rolls-Royce je u svoj 100EX ugradio V16, a pojavljivali su se i drugi sa sličnim idejama, uključujući BMW Seriju 7 Goldfish, Bentley Mulsanne, a na pozornici je bila i Cizeta-Moroder V16T sa V19 motorom.

Bugatti V16

Što se naslednika Bugatti Chirona tiče, u junu će se sve saznati. Prema najavama, biće potpuno novi model, a ne evolucija Chirona, a ujedno će biti i oproštaj direktora dizajna Bugattija Achima Anscheidta. Dizajnom narednih modela rukovodiće Anscheidtov naslednik Frank Heyl.
Iako će biti predstavljen za četiri meseca, dovoljno bogati da ga kuše će morati da ga rezervišu, plate i sačekaju do 2026. da ga dobiju. Do tada su proizvodni kapaciteti Bugattija zauzeti izradom Mistrala i Bolidea.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bugatti napravio prvu 3D štampanu kočionu čeljust

Bugatti je daleko od prvog proizvođača automobila koji eksperimentiše sa 3D štampom, ali zato ...

Maserati najavljuje superautomobil Project24

Maserati najavljuje Project24 koji će biti samo za stazu i biće proizveden u vrlo ...

Hollywood se već sjatio oko Carlosa Ghosna

Bivši šef Renault Nissana Carlos Ghosn još nije rešio svoje pravne probleme, a oko ...

Mercedes V 300d – stvoren za transport sa stilom

Mercedes V Klase osvežen je za 2019.g., a pored manjih kozmetičkih zahvata, dobio je ...

Renault Kadjar dCi 150 4WD – udobno na put

Kada neko želi da ga omalovaži, nazove ga podignuti Megane, ali, u praksi Renault ...

Pagani Huayra R zvanično debitovala sa 850 KS

Pagani je zvanično predstavio model Huayra R, hardcore verziju Huayra super automobila rezervisanu samo ...