fbpx

Mercedes-AMG E53 predstavljen sa plug-in pogonom

Mercedes-AMG E53 predstavljen sa plug-in pogonom u novoj generaciji sa mnogo snage i bez smanjenja zapremine i broja cilindara

Mercedes-AMG E53

Mercedes-AMG E53 predstavljen u novoj generaciji sa mnogo snage i bez smanjenja zapremine i broja cilindara Dva nova najsnažnija AMG predstavnika u ponudi Mercedesa E-Klase (limuzina i karavan) su se preselili u plug-in hibridni sektor.

Mercedes-AMG E53

Međutim, iako aktuelna praksa (kojom svakako nisu svi oduševljeni) podrazumeva i smanjenje broja cilindara i radne zapremine motora sa unutrašnjim sagorevanjem u slučaju modela Mercedes-AMG E53 to nije slučaj, Ne samo da nije smanjen motor sa unutrašnjim sagorevanjem, nego je čak i pojačan povećanim pritiskom nadpunjenja turbokompresora na 1.5 bara.

Mercedes-AMG E53

I dalje je pod poklopcem motora redni turbo šestocilindraš od 3.0 litara, koji je zadužen za 449 KS pogona (14 KS više nego u W213 seriji), dok je u kućište devetostepenog automatskog menjača smešten elektromotor od 120 kW (164 KS). Nominalna snaga pogonskog sistema je 585 KS, a u Race start modu je čitavih, ali i kratkotrajnih 612 KS, uz monumentalni maksimalni obrtni moment od 750 Nm

Mercedes-AMG E53

Mercedes-AMG E53 u limuzinskoj karoserijskoj verziji do 100 km/h stiže za 3.8 sekundi, dok je nešto težem karavanu potrebna desetinka više – 3.9 sekundi. Maksimalna brzina za obe verzije je elektronski ograničena na 250 km/h, dok opcioni AMG Drivers Package limiter brzine pomera na 280 km/h. Zanimljivo je i da smo na struju Mercedes-AMG E53 dohvata čak 140 km/h.

Mercedes-AMG E53

Obzirom da je plug-in hybrid, Mercedes-AMG E53 ispod poda prtljažnika ima smeštenu bateriju kapaciteta 21.22 kWh, sa kojom se prema WLTP ciklusu merenja može preći i više od 100 kilometara, mada je u stvarnom saobraćaju ta brojka sigurno manja. Standardno punjenje baterije je na 11 kW punjaču, dok je opciona mogućnost punjenja na 60 kW punjačima na kojima se od 10 do 80% dopunjava za 20 minuta.

Mercedes-AMG E53

Mercedes-AMG E53 se donjim postrojem poprilično razlikuje od ostatka E-Klase. Proširen je trag prednjih točkova, ukućena je karoserija,povećani su kočioni diskovi, a standardno je i upravljanje na zadnjoj osovini.

Mercedes-AMG E53

Mercedes ne planira Mercedes-AMG E53 Coupe niti Cabriolet, na čije mesto je postavljen AMG CLE 53, takođe sa šestocilindrašem i hibridom, ali ne i plug-in sistemom. Novi AMG E63 takođe stiže, ali bez legendarnog V8, koji svoje mesto ustupa šestocilindrašu i hibridnom sistemu. Evidentno, odbrojani su dani AMG pogonu bez elektrifikacije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Izašla knjiga o delu uticajnog dizajnera Peter-a Schreyer-a

Knjiga Roots and Wings o Peter-u Schreyer-u je tekst o životu i nasleđu jednog ...

McLaren P15 potvrđen

McLaren je potvrdio svoj sledeći super automobil, naslednika brutalnog modela P1. Predstojeći model će ...

Do pune baterije bez zaustavljanja

Renault je sa dva modela Kangoo Z.E. uspešno demonstrirao mogućnost dopunjavanja električnom energijom u ...

Ferrari hybrid sa 1000 KS debituje 31. maja

Ferrari je brže usvojio hibridni pogon nego što je priznavao da će se dogoditi ...

Renault uskoro počinje da prima porudžbine za novi Kangoo

Renault Kangoo, omiljen francuski multipraktik je već 23 godine prisutan, a na pragu je ...

Nissan Qashqai – sa dva nova turbo srca

U automobilizmu vreme jako brzo prolazi, a svežinu modela teško je zadržati pred naletom ...