Hyundai Ioniq 5 N ide na Pikes Peak na 102. takmičenje na legendarnoj brdskoj stazi na koju dolazi sa čak četri automobila
Hyundai Ioniq 5 N ide na Pikes Peak na 102. takmičenje na legendarnoj brdskoj stazi na koju dolazi sa čak četri automobila. Misija i vizija Hyundaija na čuvenom usponu u Americi koji se penje pod oblake su jasni – što efikasnije promovisati električnu, sportsku N verziju visokih performansi uspešnog hatchbacka Ioniq 5.
Na 102. Pikes Peak koji se održava 23. juna, Hyundai dolazi sa čak četiri primerka Ioniq 5 N. Dva će se takmičiti u serijskom izdanju i kojima će praktično jedina izmena biti zaštitni kavez umesto zadnje klupe. Zapravo, u “serijskim Hyundai Ioniq 5 N ipak će biti malo više modifikacija i to u enterijeru, tako da se baš neće uklapati u “stock” katergoriju. Osim iznačene zadnje klupe, podrazumeva se da ulazi trkačko Recaro Pro Racer SPA Hans sedište sa sigurnosnim pojasevima u šest tačaka, a u Hyundai Ioniq 5 N za Pikes Peak ugrađen je u obavezni protivpožarni sistem. Sve ostalo na ovom vozilu biće serijsko, što znači pogon od dva elektromotora koji u Boost modu isporučuju 650 KS, a u regularnom modu takođe impresivnih 605 KS. Tolika snaga dovoljna je da Hyundai Ioniq 5 N do 100 km/h zalete za 3.4 sekunde.
Paul Dallenbach, koji ima 11 pobeda na Pikes Peaku će voziti jedan od “serijskih” Hyundai Ioniqa 5 N, dok će drugo sedište pripasti rukiju na Pikes Peaku Ronu Zarasu, nekadašnjem menadžeru u Hooniganu.
Dva modifikovana Hyundai Ioniq 5 N dodeljena su vozačima sa ozbiljnim iskustvom. Jedan će voziti WRC vozač tima Hyundai Dani Sordo, a drugi četvorstruki generalni pobednik Pikes Peaka Robin Shute. Hyundai već uveliko testira svoje Ioniq 5 N na Pikes Peaku u Koloradu, koji za trku ipak neće biti crveni nego će biti u plavim Hyundai N bojama.
Takmičare 23. juna čeka zastrašujući uspon dug 20 kilometara sa 156 krivina i visinskom razlikom od 1.440 metara između starta i cilja koji se bukvalno nalazi nebu pod oblake – na 4.302 metra nadmorske visine. Trenutni rekord “brda” već pripada električnom automobila. Postavio ga je Romain Dumas u nameski napravljenom Volkswagenu ID.R sa vremenom 7′:57”:148 još 2018. godine.
Show Comments