fbpx

Hyundai Ioniq 5 N ide na Pikes Peak

Hyundai Ioniq 5 N ide na Pikes Peak na 102. takmičenje na legendarnoj brdskoj stazi na koju dolazi sa čak četri automobila

Hyundai Ioniq 5 N

Hyundai Ioniq 5 N ide na Pikes Peak na 102. takmičenje na legendarnoj brdskoj stazi na koju dolazi sa čak četri automobila. Misija i vizija Hyundaija na čuvenom usponu u Americi koji se penje pod oblake su jasni – što efikasnije promovisati električnu, sportsku N verziju visokih performansi uspešnog hatchbacka Ioniq 5.

Hyundai Ioniq 5 N

Na 102. Pikes Peak koji se održava 23. juna, Hyundai dolazi sa čak četiri primerka Ioniq 5 N. Dva će se takmičiti u serijskom izdanju i kojima će praktično jedina izmena biti zaštitni kavez umesto zadnje klupe. Zapravo, u “serijskim Hyundai Ioniq 5 N ipak će biti malo više modifikacija i to u enterijeru, tako da se baš neće uklapati u “stock” katergoriju. Osim iznačene zadnje klupe, podrazumeva se da ulazi trkačko Recaro Pro Racer SPA Hans sedište sa sigurnosnim pojasevima u šest tačaka, a u Hyundai Ioniq 5 N za Pikes Peak ugrađen je u obavezni protivpožarni sistem. Sve ostalo na ovom vozilu biće serijsko, što znači pogon od dva elektromotora koji u Boost modu isporučuju 650 KS, a u regularnom modu takođe impresivnih 605 KS. Tolika snaga dovoljna je da Hyundai Ioniq 5 N do 100 km/h zalete za 3.4 sekunde.

Hyundai Ioniq 5 N

Paul Dallenbach, koji ima 11 pobeda na Pikes Peaku će voziti jedan od “serijskih” Hyundai Ioniqa 5 N, dok će drugo sedište pripasti rukiju na Pikes Peaku Ronu Zarasu, nekadašnjem menadžeru u Hooniganu.
Dva modifikovana Hyundai Ioniq 5 N dodeljena su vozačima sa ozbiljnim iskustvom. Jedan će voziti WRC vozač tima Hyundai Dani Sordo, a drugi četvorstruki generalni pobednik Pikes Peaka Robin Shute. Hyundai već uveliko testira svoje Ioniq 5 N na Pikes Peaku u Koloradu, koji za trku ipak neće biti crveni nego će biti u plavim Hyundai N bojama.

Hyundai Ioniq 5 N

Takmičare 23. juna čeka zastrašujući uspon dug 20 kilometara sa 156 krivina i visinskom razlikom od 1.440 metara između starta i cilja koji se bukvalno nalazi nebu pod oblake – na 4.302 metra nadmorske visine. Trenutni rekord “brda” već pripada električnom automobila. Postavio ga je Romain Dumas u nameski napravljenom Volkswagenu ID.R sa vremenom 7′:57”:148 još 2018. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Loeb pobeđuje, hoće li ugroziti fabričke gigante?

Devetostruki šampion sveta u reliju stigao je do svoje treće pobede na ovogodišnjem Dakaru ...

Test: Opel Grandland Ultimate 1.5D 130 A8

Test: Opel Grandland je SUV koji je nastao u uzburkanim vremenima po nemačku marku, ...

U kvalifikacijama Formule 1 u Istambulu potpuni haos

Kako su počeli slobodni treninzi Formule 1 u Istambulu tako su prošle i kvalifikacije ...

Toyota predstavlja Corollu Cross Hydrogen Concept

Toyota Corolla Cross Hydrogen Concept jedan je od pravaca razvoja Toyote na putu ka ...

McLaren F1 službeno skinut sa trona

Legendarni McLaren F1 je i službeno skinut sa rona kao najbrži ikada napravljeni McLaren ...

Renault i Dacia spremni za Sajam u Ženevi

Renault i Dacia: Noviteti na Ženevskom salonu automobila 2019 Novi Renault Clio Model Clio ...