fbpx

Da li će Tavares dobiti 36 miliona evra?

Da li će Tavares dobiti 36 miliona evra, koliko je predloženo da bude njegova plata za 2023. godinu, dok otpušta radnike?

Carlos Tavares

Da li će Tavares dobiti 36 miliona evra, koliko je predloženo da bude njegova plata za 2023. godinu, dok otpušta radnike na sve strane? Na godišnjoj generalnoj skupštini održanoj u utorak, savetodavne kompanije Glass Levis i Prokinvest pozivale su investitore da glasaju protiv odobravanja ukupnog Tavaresovog kompenzacionog paketa od 36,5 miliona evra (39 miliona dolara), što je skoro 60 % više u odnosu na nivo iz 2022. godine. Paket uključuje novu podsticajnu nagradu u vrednosti od 10 miliona evra vezanu za ispunjavanje ciljeva u vezi sa elektrifikacijom i razvojem softvera. Pre dve godine, investitori su odbili Tavaresov plan zarada na neobavezujućem glasanju, a nakon protivljenja u Francuskoj. Stellantis se našao i pod intenzivnim ispitivanjem u Italiji jer nastoji da smanji broj zaposlenih i prebaci proizvodnju električnih vozila u zemlje sa nižim troškovima kao što je Maroko. Stellantis i drugi proizvođači automobila, uključujući Renault, Volkswagen Grupu i ostale, bore se da profitabilno naprave pristupačna električna vozila, što postaje ključno za pobedu nad konkurencijom kineskih rivala i za ponovno pokretanje prodaje elktričnih vozila koja je osetno usporena.
„Investitori, posebno evropski, postaju sve osetljiviji na društvene aspekte preduzeća“, rekao je Čarls Pinel, izvršni direktor Prokinvesta. “Čak su spremni da prihvate niže dividende ili da ulože napore ako je društveni kontekst komplikovan.” Prošle nedelje, hiljade Italijana pridružile su se štrajkačkim radnicima u blizini baze proizvođača automobila u severnoj Italiji, a Tavares i vlada su se mesecima sukobljavali oko planova da se proizvodnja električnih vozila preseli iz Italije. Stellantis cilja na smanjenje svoje radne snage u Italiji za 8 %, odnosno oko 3.700 radnih mesta, prema informacijama iz sindikata Fioma. U SAD, Stellantis je pokrenuo otpuštanje hiljada dodatnih zaposlenih u Detroitu, Toledu i Ohaju, a eliminiše još radnih mesta u Francuskoj, navode lokalni sindikati. Otpuštanja, koja su u suprotnosti sa povećanjem plata rukovodilaca i većom dividendom, mogu pokrenuti pitanja o praksi nagrađivanja „pored izazivanja potencijalnog rizika za reputaciju kompanije“, napisao je Glass Luis u prošlomesečnom izveštaju. Stelantisove oštre mere štednje pri ostvarivanju rekordnih profita uznemirile su radnike koji su se žalili na smanjenje posla i povećanje obima posla, ali i na nehigijenske uslove u pojedinim pogonima, nedostatak opreme za rad i nedovoljno grejanje. Tavares, nastoji da Stellantis Grupu učini štedljivijom kako bi izdržala tranziciju na EV. Isplata Tavaresu bi uključila skok vrednosti akcija Stellantisa od otprilike 60 % u 2023. godini, čak i kada je kompanija izgubila poziciju od rivala u nekoliko zemalja, uključujući Francusku i SAD, prema prognostičaru Jato Dinamics.

Stellantis CEO Carlos Tavares

„Postoji ugovor između kompanije i mene, baš kao što postoje ugovori za fudbalere i vozače Formule 1“, rekao je Tavares novinarima u ponedeljak u poseti fabrici u severnoj Francuskoj. „Takođe, 90 odsto moje plate zavisi od rezultata kompanije, a ovo pokazuje da nisu tako loši. Glass Levis se posebno usprotivio dodatnim podsticajima od 10 miliona evra za rad koji smatra „svojstvenim“ dužnostima izvršne vlasti u kompaniji. „Napominjemo da je takav bonus u suprotnosti sa tržišnom praksom“, rekla je proksi firma. Takođe je bio kritičan prema nekim od ciljeva performansi koje je Stellantis koristio da opravda paket. „Pitamo se da li takvi ciljevi predstavljaju odgovarajući izazov za rukovodioce“, dodao je Glass Luis. Stelantisov godišnji sastanak trebalo bi da počne danas, u utorako 16. aprila u Amsterdamu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Honda pokazuje kako voziti sa manuelnim menjačem

Honda je objavila novi edukativni video u kome objašnjava kako voziti automobil sa manuelnim ...

Test: Dacia Sandero Stepway ECO-G 100 – senzacionalno!

Pitamo se da li je Renault svojom Daciom Sandero Stepway uspeo nemoguće – kupcima ...

Ssang Yong nasatvlja svoje prisustvo u Srbiji

Na 54. Međunarodnom sajmu automobile, Adriatic Auto uvoznik i distributer vozila marke SsangYong, drugu ...

Mercedes Benz GLA – SUV ili hatchback?

Da li je Mercedes GLA samo malo podignuta A klasa pretvorena u nazovi SUV, ...

Rolls-Royce se sprema da oživi ime iz svoje prošlosti?

Rolls-Royce je nedavno podneo zahtev za zaštitu imena koju je nosio jedan od modela ...

Ne maši ručicama u LeMansu!

Strasti i analize nakon LeMansa se još nisu stišale. Trećeplasirana posada u generalnom plasmanu ...