Novi Bugatti Tourbillon je monstrum sa 1.800 KS iz V16 atmosferskog motora ali i moćnog hibridnog sistema
Novi Bugatti Tourbillon je monstrum sa 1.800 KS iz V16 atmosferskog motora ali i moćnog hibridnog sistema. Ne predstavlja se svaki dan zaista ‘potpuno novi’ Bugatti. Brend je stalno bio pionir u oblasti hiperautomobila, a novi Bugatti Tourbillon se ne razlikuje od Veyron-a i Chiron-a po tome što predstavlja ogroman korak unapred za ovaj najegzotičniji automobilski segment, u skoro svakom smislu. Još jednom, ovo je automobil definisan brojevima, ali način na koji se oni postižu je veoma drugačiji nego ranije, i verovatno čak i impresivniji.
Nestao je V16 motor, ali Bugatti nikada nije bio sklon smanjenju veličine i taj časni agregat je zamenjen potpuno novim, atmosferskim V16. U velikoj meri, pomaže mu veliki hibridni modul sastavljen od tri elektromotora i baterije od 25 kWh. Najveća kombinovana snaga je vrtoglavih 1.800 KS, a Bugatti je potvrdio da će Tourbillon takođe imati električni domet od 50 kilometara. V16 motor za Bugatti Tourbillon je razvijen u saradnji sa britanskim čarobnjacima za spektakularne motore firmom Cosworth, a do trenutka kada Tourbillon bude počeo da se serijaksi proizvodi 2026. godine, to će biti prvi serijski automobil koji će imati V16 motor u poslednjih više od 85 godina.
Zapreminom od 8,3 litara, ovo je ogroman pogonski sklop koji može sam da proizvede 1.000 KS – istu snagu kao originalni Bugatti Veyron koji je imao pomoć četiri turbo punjača. Sa ovim motorom su povezana tri elektromotora koji koriste znanja i iskustva proizvođača električnih superautomobila Rimac nakon njegove integracije sa Bugattijem u stabilnu VW Grupu. Prvi motor je u sendviču između benzinskog motora i menjača, dok druga dva pokreću potpuno elektrifikovanu prednju osovinu na sličan način kao najnoviji Lamborghini Revuelto.
Bez fizičke veze između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i prednje osovine, Bugatti je uspeo da iskoristi slobodan prostor unutar centralnog tunela automobila za smeštaj baterije od 25 kWh i mnogo njegove elektronike. Hibridna tehnologija radi na električnom sistemu od 800 V i sadrži najnovija napredna dostignuća u tehnologiji elektromotora, i spada među jedinice sa najvećom snagom na raspolaganju. Ova tri motora proizvode preostalih 788 KS kako bi stvorili zapanjujuću ukupnu snagu Tourbillon-a.
U ovoj fazi nema mnogo podataka sa verifikovanim performansama, ali Bugati kaže da će Tourbillon dostići 100 km/h za dve sekunde, 200 km/h za manje od pet sekundi, 300 km/ za manje od deset sekundi i 400 km/h za manje od 25 sekundi. A šta je sa maksimalnom brzinom? Ciljana maksimalna brzina Bugatti Tourbillon-a je 450 km/h – 50 km/h manje od manje od Bugatti Chiron Supersport 300+, što je verovatno posledica elektromotora i njihove opadajuće efikasnosti kako brzine rastu do tih visokih nivoa.
Kao podrška ovom zapanjujućem pogonskom sistemu je potpuno nova samonoseća karoserija, koja koristi najnovija dostignuća u tehnologiji materijala. Nova kompozitna struktura izgrađena je na sasvim drugačiji način od Veyron-a i Chiron-a, sa zadnjom strukturom od karbonskih vlakana i elementima kao što su uvodnici vazduha koji su sada sastavni deo celokupne strukture automobila. Prednje i zadnje oslanjanje su i dalje učvršćeni na aluminijumsku subšasiju, ali su sada napravljene od novih 3D odlivaka tankih zidova i koriste 3D štampanje za složene strukturne podupirače. Ista tehnologija 3D štampanja je takođe u velikoj meri korišćena u ogibljenju.
Novi rasporedi prednjeg i zadnjeg oslanjanja sa više tačaka oslanjanja zamenjuju prethodna dvostruka trouglasta ramena, a svi imaju „organski“ dizajn koji teži 45 % manje od prethodnih kovanih predmeta u Chironu. Zadnja osovina takođe ima 3D štampane šuplja oscilujuća ramena, optimizovane za aero efikasnost. Kočnice su od karbon keramike i kontrolisane su optimizovanim brake by wire koji kombinuje regenerativni i frikcioni kočioni sistem. Michelin Pilot Sport Cup 2 guma od 20 i 21 inča je jedinstvena, dizajnirana posebno za Tourbillon.
Na prvi pogled, moglo bi vam biti oprošteno što mislite da dizajn Bugatti Tourbillon-a možda i nije tako dramatična promena kao motor, ali iako su teme dizajna slične, izvođenje je veoma različito. Bugattijevi dizajneri su se oslonili na njegovo nasleđe uvodeći prepoznatljivu „kičmu“ inspirisanu onom koja se nalazi na Bugatti Tipe 57S Atlantic iz 1936. – koji je bio neophodan dodatak tadašnjem automobilu zbog nemogućnosti zavarivanja magnezijuma.Na bolovima se nalazi klasični Bugatti C-oblik koji i dalje definiše profil automobila, ali umesto opadajuće linije prozora koja se vidi na Chironu je novi pokret nagore koji stvara kompaktniji i agresivniji staklenik.
Unutrašnjost i tehnologija Unutar Bugatti Tourbillon-a, glavne teme iz Chiron-a ostaju sa četiri vertikalno postavljena kontrolna točkića i relativno čistim izgledom instrument table. Ovo je u suprotnosti sa kitnjastim “srcem” volana i instrument tablom koji je, poput Citroena C4 iz sredine 2000-ih, odvojen od samog upravljača. Neobično je to što su paoci postavljene na položajima od 12 i 6 sati, sa kontrolama fiksiranim na statičnu izbočinu i na rotirajući točak.
Tourbillon je takođe prvi Bugatti koji ima ekran za infotejment, ali u pokušaju da sama tabla bude čista, postavljen je na kitnjasti mehanizam za sklapanje koji takođe može da promeni orijentaciju ekrana na portret ili pejzaž, u zavisnosti od slučaja upotrebe.
Još je dosta dug put do ulaska Bugatti Tourbillon-a u proizvodnju, jer brend još uvek treba da završi proizvodnju poslednjih Chirona. Proizvodnja novog modela neće početi do 2026. Biće proizvedeno ukupno 250 Bugatti Tourbillon jedinica, a svaka će koštati 3,8 miliona evra, bez poreza. Varijante, derivati i specijalna izdanja će naravno uslediti, ali za sada razmotrite da je Bugatijeva nova era zvanično u toku.
Show Comments