Kompanija Bosch sledeće godine počinje proizvodnju novih mikročipova, koji u EV mogu stići u naredne tri godine
U naredne tri godine u serijskim električnim vozilima trebali bi se pojaviti novi mikročipovi, koje 2020. Bosch počinje serijski da proizvodi. U odnosu na mikročipove koji se trenutno koriste, nova generacija čipova koristi drugačiji poluprovodnički materijal, nazvan „Silikon Karbid“ (SiC). Zahvaljujući ovom poluprovodniku, čipovi mogu da izdrže više temperature, i napone, u kontrolnim jedinicama vozila zaduženim za cirkulaciju električne energije između baterija i pogonskog sistema. Kompanija je odbila da saopšti ko je glavni poručilac novih čipova. Poznato je da Bosch snabdeva Volkswagen, Mercedes-Benz i BMW, a sva tri giganta najavljuju ekspanziju svojih električnih vozila, koji bi trebali konkurisati Tesli. Iako su novi čipovi složeniji u proizvodnji, njihova unapređena provodljivost stvara 50% manje gubitaka energije koji odlaze iz sistema u formi toplote. Po vozača to znači da će iz istog baterijsko-pogonskog paketa dobiti 6% veću autonomiju vožnje. Prema analizama ove fabrike, kupce i dalje odbija ograničena autonomija kretanja, kao i strah od ostanka bez struje na putu, a u skladu sa tim neophodno je i povećanje autonomije vozila. Uz nove čipove koji trpe veće temperature, proizvođači će moći da sa istim baterijama koriste manje kompleksne i lakše sisteme za hlađenje, i time povećaju autonomiju, uz pojednostavljenje proizvodnje i smanjenje cene vozila.
Sa druge strane, Bosch indirektno priznaje i da su novi SiC mikročipovi skupi, ali da u odnosu na cenu baterije koja može imati i 100 kWh, više od 50 čipova koji se nalaze u vozilu ne predstavljaju stavki koja se ne može tolerisati.
Bosch je šesti najveći dobavljač poluprovodnika na svetu, a ovaj biznis ukupno je vredan čitavih 35 milijardi evra, pa ne treba da čudi što se nemački gigant trudi da sebi obezbedi što veći deo ovog kolača, iako godišnje proizvođačima automobila proda delova u vrednosti od oko 47 milijardi evra.
Show Comments