Završen je prvi i do početka sezone Formule 1 jedini radni vikend u kojem su timovi morali da otkriju šta su pripremili
Završen je prvi radni vikend Formule 1 u Bahreinu na Stazi Sakhir. U skladu sa novim pravilima koja bi trebala da vode ka smanjenju troškova, svi timovi a i njihovi vozači imali su na raspolaganju samo tri dana da otkriju i razumeju šta su pripremili za sezonu 2021. Tačnije, samo dan i po po vozaču, koji će sledeći sastanak uživo sa svojim bolidima imati 26. marta na prvom slobodnom treningu upravo staze Sakhir.
Obzirom da bolidi, barem teoretski, nisu mnogo menjani u odnosu na prologodišnje, tri test dana zvučala su kao dovoljna, međutim, i mala promena na bolidu Formule 1 znači mnogo. To je najbolje na svojoj koži osetio tim koji je od 2014. nepobediv – Mercedes-AMG. Iako je Valtteri Bottas drugi dan završio sa najboljim vremenom, problemi sa menjačem, a pogotovo sa stabilnošću zadnjeg dela kada se potroši veći deo goriva pokazali su se evidentni. Odavno Lewisa Hamiltona i njegovog kolegu Bottasa nismo videli zalepljene za dno tabele, pa ma koliko ne znali ko kakav program testiranja i razvoja čega ima planiran. Sto je najčudnije, “kilavi” rezultati Mercedes na deluju kao bacanje prašine u oči, nego realna slika, tim pre što su izvezli više od stotinu krugova manje od plana – Mercedes je godina bio rekorder na testovima upravo po toj osnovi.
Na mesto Mercedesa došao je, barem prema prikazanom, Red Bull. Tačnije i seniorski i juniorski tim Alpha Tauri, ali u Honda koja pogoni njihove bolide. Šta više, nije preterano iznenađenje što je Max Verstappen stalno bio najbrži, ali jeste činjenica jedna druga.
To je da se mladi Japanac Yuki Tsunoda, početnik u Formuli 1, snalazi kao riba u vodi i što je poslednju sesiju trećeg dana završio na drugom mestu iza Verstappena, završio sa zanemarljivimm zaostatkom od 0.093 sekunde. Za sada, novopridošlica u tim Red Bull, Sergio Perez nije pokazao ni blizu brzinu koja bi mogla parirati prvom vozaču tima Verstappenu.
Solidno, čak jako soldno deluje McLaren, koji je imao najkomplikovaniji posao u među sezoni – promenu dobavljača motora. Renault u zadnjem delu McLarena zamenjen je najpoželjinijom pogonskom grupom na “gridu” Mercedes-AMG. Za sada, paket funkcioniše odlično, a novi vozač tima Daniel Ricciardo se pokazao kao dobro pojačanje.
Prekršteni i prefarbani tim Racing Point, koji je dobio i status fabričkog tima uradio je sve da početak sezone ne (do)čeka mirno. Imao je slične tehničke probleme sa menjačem kao i Mercedes, napravio je 100 krugova manje od planiranog, a brzinu je pokazao samo u jednoj sesiji. Za sada ni od preporoda Sebastiana Vettela nismo videli ništa, a najbolji rezultat testova za tim Aston Martin F1 Racing postavio je Lance Stroll. Vettel je i poslednji dan završio pre vremena, kada je ostao bez pritiska turbine, nakon samo 56 krugova.
Trenutno najveća nepoznanica grida je Ferrari. Ili ne pokazuje šta može ili nema šta da pokaže. Nije najsporiji, ali nije ni najbrži, uz povremene bljeskovo Leclerca, i mnogo manje impresivnog Sainza. Leclerc tvrdi da je problem deficita maksimalne brzine rešen i pokazalo se da je pogonska grupa Ferrari koja se nalazi i u Alfa Romeu i u bolidima Haas, pouzdana. Koliko brza, to još niko ne zna.
Za Alfa Romeo brži vozač je bio Giovinazzi, ali vredniji Kimi Raikkonen. Samo poslednjeg dana Finac je napravio neverovatnih 166 krugova i dan završio sa solidnim četvrtim vremenom i krugom ispod 1′:30”.
Tim koji deluje veoma čvrsto i ukomponovano je Alpine, bivši Renault. Možda nije najbrži, ima najčudniji “nabubreni” uvodnik vazduha i poklopac motora na gridu, ali je pozudan. Fernando Alonso je svoj povratak u bold Formule 1 obeležio vrlo solidnim, preciznim i samouverenim vožnjama, i poprilično sigurno može se pretpostaviti da Alpine nije želeo da pokaže sve što može, obzirom da je vrlo malo vremena koristio najbrže meke pneumatike.
Najslabiji timovi će izgleda ostati tamo gde su i bili. Haas sa dva vozača početnika već je javno otpisao sezonu 2021. najavio sezonu učenja za Micka Schumachera i Nikitu Mazepina i sezonu u kojoj sve što zna i ume baca na razvoj novog bolida za 2022. Ono što je bitno, uspeli su da naprave velik broj krugova.
Williams je jedan od samo tri dana na raspolaganju poklonio (najverovatnije prodao) svom razvojnom vozaču diskutabilnog kvaliteta, Royu Nissaniju, i ostavio samo po jedan dan za redovne vozače Latifija i Russela Dobra vest po Willams F1 tim je da je imao tri dana bez većih tehničkih problema.
Na potezu su inženjeri koji pokušavaju da razaznaju količine goriva i korišćene pneumatike da bi shvatili ko šta i koliko zapravo može. Direktor Alpine Marcin Budkowski kaže da nema predstavu ko je gde, ali i da više ne posoji sredina tabele i sredina terena, nego tabela i teren. Veruje da će Mercedes (ipak) i Red Bull biti brzi, ali svi ostali poprilično izjednačeni. Sledeći susret sa Formulom 1 zakazan je za 26. mart, kada u petak počnju prvi slobodni treninzi maratonske sezone od čak 23 trkačka vikenda, i tek tada ćemo videti ko je tokom zime dobio, a ko izgubio.
# |
Vozač |
Tim |
Vreme |
Zaostatak |
Pneumatici |
Krugova |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | M. Verstappen | Red Bull | 1:28.282 | S | 64 | |
2 | Y. Tsunoda | AlphaTauri | 1:29.053 | 0.093 | S | 91 |
3 | C. Sainz | Ferrari | 1:29.611 | 0.651 | M | 79 |
4 | K. Raikkonen | Alfa Romeo | 1:29.766 | 0.806 | S | 166 |
5 | L. Hamilton | Mercedes | 1:30.025 | 1.065 | S | 54 |
6 | G. Russell | Williams | 1:30.117 | 1.157 | S | 158 |
7 | D. Ricciardo | McLaren | 1:30.144 | 1.184 | S | 76 |
8 | S. Perez | Red Bull | 1:30.187 | 1.227 | S | 49 |
9 | F. Alonso | Alpine | 1:30.318 | 1.358 | S | 78 |
10 | C. Leclerc | Ferrari | 1:30.486 | 1.526 | M | 80 |
11 | L. Norris | McLaren | 1:30.661 | 1.701 | M | 56 |
12 | P. Gasly | AlphaTauri | 1:30.828 | 1.868 | S | 76 |
13 | E. Ocon | Alpine | 1:31.310 | 2.350 | H | 61 |
14 | N. Mazepin | Haas | 1:31.531 | 2.571 | M | 67 |
15 | M. Schumacher | Haas | 1:32.053 | 3.093 | M | 78 |
16 | V. Bottas | Mercedes | 1:32.406 | 3.446 | H | 86 |
17 | S. Vettel | Aston Martin | 1:35.041 | 6.081 | M | 56 |
18 | L. Stroll | Aston Martin | 1:36.100 | 7.140 | M | 80 |
Show Comments