fbpx

Završen je prvi i jedini testni radni vikend Formule 1

Završen je prvi i do početka sezone Formule 1 jedini radni vikend u kojem su timovi morali da otkriju šta su pripremili

Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103130177 // Usage for editorial use only //

Završen je prvi radni vikend Formule 1 u Bahreinu na Stazi Sakhir. U skladu sa novim pravilima koja bi trebala da vode ka smanjenju troškova, svi timovi a i njihovi vozači imali su na raspolaganju samo tri dana da otkriju i razumeju šta su pripremili za sezonu 2021. Tačnije, samo dan i po po vozaču, koji će sledeći sastanak uživo sa svojim bolidima imati 26. marta na prvom slobodnom treningu upravo staze Sakhir.

Footo – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Obzirom da bolidi, barem teoretski, nisu mnogo menjani u odnosu na prologodišnje, tri test dana zvučala su kao dovoljna, međutim, i mala promena na bolidu Formule 1 znači mnogo. To je najbolje na svojoj koži osetio tim koji je od 2014. nepobediv – Mercedes-AMG. Iako je Valtteri Bottas drugi dan završio sa najboljim vremenom, problemi sa menjačem, a pogotovo sa stabilnošću zadnjeg dela kada se potroši veći deo goriva pokazali su se evidentni. Odavno Lewisa Hamiltona i njegovog kolegu Bottasa nismo videli zalepljene za dno tabele, pa ma koliko ne znali ko kakav program testiranja i razvoja čega ima planiran. Sto je najčudnije, “kilavi” rezultati Mercedes na deluju kao bacanje prašine u oči, nego realna slika, tim pre što su izvezli više od stotinu krugova manje od plana – Mercedes je godina bio rekorder na testovima upravo po toj osnovi.

Photo by Joe Portlock/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103140070 // Usage for editorial use only //

Na mesto Mercedesa došao je, barem prema prikazanom, Red Bull. Tačnije i seniorski i juniorski tim Alpha Tauri, ali u Honda koja pogoni njihove bolide. Šta više, nije preterano iznenađenje što je Max Verstappen stalno bio najbrži, ali jeste činjenica jedna druga.

Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103121239 // Usage for editorial use only //

To je da se mladi Japanac Yuki Tsunoda, početnik u Formuli 1, snalazi kao riba u vodi i što je poslednju sesiju trećeg dana završio na drugom mestu iza Verstappena, završio sa zanemarljivimm zaostatkom od 0.093 sekunde. Za sada, novopridošlica u tim Red Bull, Sergio Perez nije pokazao ni blizu brzinu koja bi mogla parirati prvom vozaču tima Verstappenu.

Foto: McLaren Formula 1 Racing

Solidno, čak jako soldno deluje McLaren, koji je imao najkomplikovaniji posao u među sezoni – promenu dobavljača motora. Renault u zadnjem delu McLarena zamenjen je najpoželjinijom pogonskom grupom na “gridu” Mercedes-AMG. Za sada, paket funkcioniše odlično, a novi vozač tima Daniel Ricciardo se pokazao kao dobro pojačanje.
Prekršteni i prefarbani tim Racing Point, koji je dobio i status fabričkog tima uradio je sve da početak sezone ne (do)čeka mirno. Imao je slične tehničke probleme sa menjačem kao i Mercedes, napravio je 100 krugova manje od planiranog, a brzinu je pokazao samo u jednoj sesiji. Za sada ni od preporoda Sebastiana Vettela nismo videli ništa, a najbolji rezultat testova za tim Aston Martin F1 Racing postavio je Lance Stroll. Vettel je i poslednji dan završio pre vremena, kada je ostao bez pritiska turbine, nakon samo 56 krugova.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office – CHARLES LECLERC

Trenutno najveća nepoznanica grida je Ferrari. Ili ne pokazuje šta može ili nema šta da pokaže. Nije najsporiji, ali nije ni najbrži, uz povremene bljeskovo Leclerca, i mnogo manje impresivnog Sainza. Leclerc tvrdi da je problem deficita maksimalne brzine rešen i pokazalo se da je pogonska grupa Ferrari koja se nalazi i u Alfa Romeu i u bolidima Haas, pouzdana. Koliko brza, to još niko ne zna.

Foto: Alfa Romeo F1 Racing Team

Za Alfa Romeo brži vozač je bio Giovinazzi, ali vredniji Kimi Raikkonen. Samo poslednjeg dana Finac je napravio neverovatnih 166 krugova i dan završio sa solidnim četvrtim vremenom i krugom ispod 1′:30”.

Foto: Renault Sport

Tim koji deluje veoma čvrsto i ukomponovano je Alpine, bivši Renault. Možda nije najbrži, ima najčudniji “nabubreni” uvodnik vazduha i poklopac motora na gridu, ali je pozudan. Fernando Alonso je svoj povratak u bold Formule 1 obeležio vrlo solidnim, preciznim i samouverenim vožnjama, i poprilično sigurno može se pretpostaviti da Alpine nije želeo da pokaže sve što može, obzirom da je vrlo malo vremena koristio najbrže meke pneumatike.

Haas F1 Racing/Photo by Mark Sutton / LAT Images

Najslabiji timovi će izgleda ostati tamo gde su i bili. Haas sa dva vozača početnika već je javno otpisao sezonu 2021. najavio sezonu učenja za Micka Schumachera i Nikitu Mazepina i sezonu u kojoj sve što zna i ume baca na razvoj novog bolida za 2022. Ono što je bitno, uspeli su da naprave velik broj krugova.

Foto: Williams Racing media

Williams je jedan od samo tri dana na raspolaganju poklonio (najverovatnije prodao) svom razvojnom vozaču diskutabilnog kvaliteta, Royu Nissaniju, i ostavio samo po jedan dan za redovne vozače Latifija i Russela Dobra vest po Willams F1 tim je da je imao tri dana bez većih tehničkih problema.
Na potezu su inženjeri koji pokušavaju da razaznaju količine goriva i korišćene pneumatike da bi shvatili ko šta i koliko zapravo može. Direktor Alpine Marcin Budkowski kaže da nema predstavu ko je gde, ali i da više ne posoji sredina tabele i sredina terena, nego tabela i teren. Veruje da će Mercedes (ipak) i Red Bull biti brzi, ali svi ostali poprilično izjednačeni.   Sledeći susret sa Formulom 1 zakazan je za 26. mart, kada u petak počnju prvi slobodni treninzi maratonske sezone od čak 23 trkačka vikenda, i tek tada ćemo videti ko je tokom zime dobio, a ko izgubio.

#

Vozač

Tim

Vreme

Zaostatak

Pneumatici

Krugova

1 M. Verstappen Red Bull 1:28.282 S 64
2 Y. Tsunoda AlphaTauri 1:29.053 0.093 S 91
3 C. Sainz Ferrari 1:29.611 0.651 M 79
4 K. Raikkonen Alfa Romeo 1:29.766 0.806 S 166
5 L. Hamilton Mercedes 1:30.025 1.065 S 54
6 G. Russell Williams 1:30.117 1.157 S 158
7 D. Ricciardo McLaren 1:30.144 1.184 S 76
8 S. Perez Red Bull 1:30.187 1.227 S 49
9 F. Alonso Alpine 1:30.318 1.358 S 78
10 C. Leclerc Ferrari 1:30.486 1.526 M 80
11 L. Norris McLaren 1:30.661 1.701 M 56
12 P. Gasly AlphaTauri 1:30.828 1.868 S 76
13 E. Ocon Alpine 1:31.310 2.350 H 61
14 N. Mazepin Haas 1:31.531 2.571 M 67
15 M. Schumacher Haas 1:32.053 3.093 M 78
16 V. Bottas Mercedes 1:32.406 3.446 H 86
17 S. Vettel Aston Martin 1:35.041 6.081 M 56
18 L. Stroll Aston Martin 1:36.100 7.140 M 80
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Pavlović u Barseloni – borba za titulu se nastavlja

Karavan Lamborghini Super Trofeo takmičenja stigao je u Barselonu, na treću rundu u okviru ...

Formula 1 – Audi stvarno sve bliže ulasku u F1?

Audi u Formuli 1 – priča se, spekuliše se, negira, pa ponovo spekuliše, ali ...

Toyota samostalno preuzela pogon u Češkoj

Toyota Motor Europe jedini vlasnik dosadašnjih zajedničkih proizvodnih pogona TPCA, nastalih 2002. godine ulaganjem ...

Najsnažniji električni Nissan Nismo je Ariya

Najsnažniji električni Nissan Nismo je Ariya koja ima i veštački zvuk, ali od Formule ...

VW T-Cross se uveliko priprema

Volkswagen uveliko testira kompaktni crossover T-Cross, koji treba da konkuriše Nissanu Juke, Peugeotu 2008 ...

Vettel kažnjen, Alonso će voziti Indy 500

Vettel je kažnjen zbog nervoze na merenju vozila, ali je zadržao svoju poziciju u ...