fbpx

Za zabavu na snegu i ledu: Opel Insignia Country Tourer

Opel Insignia Country Tourer sa visokotehnološkim pogonom na sve točkove

Foto: Opel

Ljudima koji žele da se zabavljaju na snegu i ledu, potrebna je samo jedna stvar: Opel Insignia Country Tourer sa Twinster integralnim pogonom i vektorisanjem obrtnog momenta. Ovaj automobil je idealan za hvatanje u koštac sa ledenim, snežnim uslovima u Tomatalu, gde se obavljaju Opelovi zimski treninzi (Opel Winter Trainigs). Program ne samo što uključuje kočenje i ubrzavanje, te dovođenje vozila do limita kada je prijanjanje u pitanju i savladavanje ekstremnih uslova, već je takođe i veoma zabavan. To je moguće zahvaljujući Opelovoj perjanici, Insigniji, odnosno vrhu ponude koju čini Insignia Country Tourer. Sa dodatnim klirensom od 25 milimetara i zaštitnom oplatom, Opel Insignia Country Tourer budi želju da napustite glatke asfaltne puteve, i da se umesto njih uputite na izazovniji teren. Tajna ovog zadovoljstva u vožnji bez ograničenja je skrivena ispod karoserije: Twinster pogon na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta. „Ekstremno dobro prolaženje krivina i uzdužna stabilnost vozila, čak i pri vožnji na ekstremno teškim podlogama, u najvećoj meri karakterišu Opelov integralni pogonski sistem, rekao je Andreas Holl, direktor sektora kontrole i razvoja pogona na sve točkove u Opelu.

Foto: Opel

Inovativni AWD pogon je baziran na čistoj visokoj tehologiji: „Kod Twinster sistema sa vektorisanjem obrtnog momenta, dvostruka spojnica zamenjuje konvencionalni diferencijal na zadnjoj osovini. Rezultat se ogleda u tome što sistem može da distribuira obrtni moment na oba ili na po jedan zadnji točak individualno, i to u deliću sekunde“, objasnio je Hol. To znači da se snaga sve vreme šalje optimalno. „Twinster omogućava ekstremno visok kapacitet distribucije obrtnog momenta, od 0 Nm na jednoj strani, pa do 1.500 Nm na drugoj. Pored toga, distribucija obrtnog momenta može nezavisno da se reguliše u odnosu na proklizavanje i brzinu okretanja točka. Tu je i kompaknta konstrukcija: s obzirom na to da su dve spojnice prisutne ispred pogonskih vratila, diferencijal zadnje osovine je izostavljen. Tu se dobija ušteda kako na prostoru, tako i masi“, nastavio je on. Ova tehnologija takođe omogućava Insigniji Country Tourer da bude agilnija i preciznija prilikom prolaska kroz krivine. Ona nudi izvanrednu uzdužnu kontrolu vozila u cilju ostvarivanja maksimalne stabilnosti i imponuje prijanjanjem za primer, bez obzira o kakvoj voznoj podlozi se radi, pa čak i kada su u pitanju led i sneg. Generalno, viši obrtni moment se šalje na spoljni zadnji točak, vozilo se stabilizuje a Insignia prolazi krivinu sa više preciznosti, reagujući spontanije na komande vozača. Vektorisanje obrtnog momenta, iz tog razloga, znači i poboljšanje aktivne bezbednosti.

Foto: Opel

Mehatronička FlexRide šasija predstavlja osnovu za optimalnu upravljivost, u zavisnosti od situacije u vožnji. Ona prilagođava rad amortizera, kalibraciju papučice gasa i tačke promene stepena prenosa (na automobilima sa automatskim menjačem) automatski, ili bazirano na „Tour“ i „Sport“ režimima, koje bira vozač. U odnosu na odabrani režim, odziv na volanu i papučici gasa biva mekši ili direktniji, a ESP po potrebi interveniše ranije ili kasnije. Oni koji su za nešto oštriju, sportsku vožnju sa ESP sistemom i integralnim pogonom, odabraće „Sport“ režim. U ovoj postavci, sistem dozvoljava silovit pokret oko vertikalne ose koja prolazi kroz težište vozila, u isto vreme podržavajući agilni karakter Insignije Country Tourer. Oni koji preferiraju komforno krstarenje treba da pritisnu „Tour“ dugme. Centralni kontrolni sofver kontrole režima vožnje (Drive Mode Control) čini srce i dušu ove adaptivne šasije. On bez prestanka analizira informacije koje obezbeđuju senzori i podešavanja, i u isto vreme prepoznaje individualni stil vožnje.

Foto: Opel
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Nissan X-Trail konačno stiže u Evropu

Novi Nissan X-Trail je u SAD predstavljen pre skoro dve godine, a na jesen ...

Porsche predstavio “kupe” SUV – Cayenne Coupe

Porsche Cayenne će moći uskoro da se dobije u sportskijem obliku, zahvaljujući dolasku modela ...

VW Gen.Travel nema čak ni volan

VW Gen.Travel dizajn studija nema volan i vizija je autonomnog prevoznog sredstva na duže ...

Kalifornija bi mogla da dobije svoj “Autobahn”?

Kalifornija razmatra izgradnju novih saobraćajnih traka na putevima „Interstate 5“ i „State Route 99“ ...

Volvo i zvanično na struju – prvenac je XC 40 Recharge

I Volvo je zvanično ušao među električna vozila, uz zanimljivo ime električnog XC40 – ...

Posebne pogodnosti za kupce Renault i Dacia vozila

Renault i Dacia spremili posebne pogodnosti za svoje kupce tokom oktobra Tokom oktobra Renault ...