Aktuelni Fiat Punto, model koji je krenuo u prodaju još krajem 2005, je prvi automobil koji je dobio nula zvezdica na Euro NCAP testu.
Aktuelni Fiat Punto, model koji je krenuo u prodaju još krajem 2005, je prvi automobil koji je dobio nula zvezdica na Euro NCAP testu, koji se vrši već 20 godina. Rezultati možda i nisu iznenađujući kad se uzme u obzir da je, aktuelna, treća generacija Punta na tržištu duže od decenije. Godine, kao i manjak unapređenja na polju sigurnosti kao što su autonomno kočenje u vanrednoj situaciji i sistemi za održavanje trake na putu su dotukli ocenu ovog, širom Evrope popularnog, gradskog mališana. Euro NCAP je testirao Punta u verziji sa pet vrata, opremljenom 1.2 litarskim agregatom od 65 KS, i petostepenim manuelnim menjačem. U konkretnom slučaju, stepen zaštite odraslih putnika je 51%, dece 43%, a pešaka 52%.
Pored Punta, Euro NCAP je testirao i druge modele kao što su nova Dacia Duster, Kia Stonic i MG ZS. Od tri navedena, svi su dobili po tri zvezdice, dok uz dodatnu opremu, Kia Stonic postaje automobil sa pet zvezdica. Pored njih, tri zvezdice su dobili i Alfa Romeo Giulietta, Ford C-MAX/Grand C-Max, Opel Karl, kao i DS 3. Ako vam je bezbednost prioritet, pet zvezdica su dobili BMW Serije 6 GT, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace, Kia Stinger i Toyota Yaris. Da podsetimo, nedavno je i američki IIHS objavio svoju listu 15 najsigurnijih automobila.
Show Comments
Dejan
Ovaj Grande Punto je 2005. dobio 5 zvezdica na N cap crash testu.
Tada te 2005. je bio redak model B segmenta sa 5 zvezdica. Na trzistu je 12 godina.
Mnogo je ruzno ne pomenuti da je 2005. dobio svih 5 zvezdica.
Novi Sandero bi danas dobio 0 zvezdica takodje iako je samo 4 godine na trzistu. Zato sto su kriterijumi poostreni, a boduju se senzori i radari za samozaustavljanje i upozorenje. Koji u slucaju samog udesa ne spasavaju zivot
Aleksandar Ugljesic
Dejane,
sve navedeno je tačno, ali auto industrija ide napred pa se u skladu sa tim pooštravaju i kriterijumi testiranja. Šta tek reči za motore koji su pre 10 godina bili super čisti i super efikasni, a kojima se danas zabranjuje ulaz u gradove zato što onečišćavaju. U neku ruku, i nama u redakciji gotovo da je žao zbog ovog rezultata Punta koji je mnogima i da dan danas, potpuno opravdano, drag automobil. Samo u celoj priči, Marchionneu treba postaviti pitanje zbog čega je zaustavo lansiranje novog Punta, koji je, zna se, bio spreman, ako ne grešim, 2011. a za koji je rekao da neće praviti ništa veći profit od aktuelnog, pa je stiglo do ovog rezultata. Tada je važnije bilo uraditi nešto sa posrnulim Chryslerom, Lanciom itd…
Dejan
Marchione je student američkog univerziteta, kao i naša Premijerka. Ona je postavljena da privatizuje EPS, navodno njena uloga je da do 2020. ukine fosilna goriva (neobnovljive izvore). Dotična radi na uvođenju vetroparkova (hekatri zasada vetrenjača) po nalogu EU komisije, a Marchione je tu da gleda samo kapital i profit, bez obzira na sve. Novi Punto je trebao da izađe 2011. doduše nešto kao i Korsa D facelift koju sada zovu Korsa E. Malo dorađena i ubačeni senzori i radari, kamere i dioda za mrtav ugao.
A konstrukcijski ista kao Grande Punto. Zajednički projekat Opela i Fiata