fbpx

Šta je jače – aluminijumski ili čelični točak?

Sezona zimskih setova točkova je ispred nas, pa je možda korisno videti razliku u karakteristikama čeličnih i aluminijumskih naplataka

Finski YouTube kanal, „Hydraulic Press Channel, već par godina daje odgovore na neka od pitanja koja niko nikad nije postavio. Glavno pitanje ovog kanala je „Šta će se desiti ako stavimo (objekat) pod vrlo snažnu hidrauličnu presu.“ Iako se testiranja vrše pod kontrolisanim uslovima, ishodi se često pokažu vrlo opasnim. S obzirom da nam se sezona „ružnih, zimskih, setova točkova“ brzo približava, finski voditelj ovog kanale je odlučio da nam pokaže razliku u čvrstoći čeličnih i naplataka od legure. Dakle, pitanje je: šta je jače? Čelik ili legura?

Video nam pokazuje da se aluminijumski naplatak, skinut sa američke verzije zaboravljene Opel Sintre (koja je diskutabilno bila opasnija od same prese), sa pneumatikom raspada pri 20 tona pritiska. Presa zapravo simulira šta jedna velika rupa na putu može da uradi naplatku – čelični se krivi, dok aluminijumski jednostavno puca. Zanimljivo postaje kada voditelj YouTube kanala postavi aluminijumski naplatak na unutrašnju stranu. Tek tada dolazi do eksplozije. U međuvremenu, čelični naplatak se pod istim uslovima ponaša baš onako kako smo i očekivali – krivi se. Video odlično pokazuje karakteristike različitih materijala, što je posebno korisno srpskim vozačima, čija prirodna okolina su rupe i neravnine na putevima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota samostalno preuzela pogon u Češkoj

Toyota Motor Europe jedini vlasnik dosadašnjih zajedničkih proizvodnih pogona TPCA, nastalih 2002. godine ulaganjem ...

Bizaran epilog “trke” Formule 1 u Belgiji

Zbog loših vremenskih uslova, trka Formule 1 za Veliku nagradu Belgije nije ni vožena ...

Osvežen je Hyundai Tucson i to poprilično

Osvežen je Hyundai Tucson za 2025. godinu i to poprilično, a prvenstveno u enterijeru ...

Nissan vraća svoj legendarni RB26DETT motor u proizvodnju

Nissanov šestocilindarski twin-turbo motor, pod oznakom RB26DETT, dostigao je legendarni status, a uskoro se ...

Kupe automobili umiru zato što nema para za razvoj

Kupe automobili gotovo su izumrli, a kako stoje stvari, neće uskoro ni oživeti zbog ...

Toyota spremila dve nove verzije modela Aygo za Ženevu

Nastupajući Salon automobila u Ženevi obeležiće dvostruka svetska premijera modela AYGO: X-cite i X-style ...