Posle osam godina u prodaji i par restilizacija aktuelnog modela, Peugeot je predstavio potpuno novu generaciju svog popularnog 308
Peugeot 308 je stigao u svojoj trećoj generaciji sa unapređenim dizajnom koji se uklapa u aktuelni trend novijih modela francuskog brenda, kao što su 208, 508, 2008 i 3008. Prednji deo karakterišu tanke svetlosne grupe sa LED dnevnim svetlima u obliku “kljova” sabljozubog tigra i ogromna rešetka hladnjaka sa novim logom francuske firme. Peugeot 3008 će biti prvi model sa novom značkom, iza koje se krije radar koji je deo sistema pomoći vozaču.
Peugeot 3008 je u trećoj generaciji 110 mm duži od modela koji nasleđuje, ima 55 mm duže međuosovinsko rastojanje i 20 mm je niži nego pre. Povećano međuosovinsko rastojanje bi trebalo da ponudi više prostora putnicima na zadnjoj klupi, dok smanjena visina, dugačak i zaobljen poklopac motora i još zakošenije vetrobransko staklo pozitivno utiču na aerodinamiku efikasnost vozila.
Novi 308 ima koeficijent otpora vazduha od 0.28, što je blago unapređenje u odnosu na drugu generaciju modela. Uprkos većim dimenzijama novog 308, zapremina prtljažnog prostora se smanjila sa 420 litara na 412 litara. Preklapanjem zadnje klupe se dobija 1,323 litara upotrebljive zapremine.
U skladu sa ostatkom Peugeotove linije modela, i novi 308 sada dolazi za avagardnom instrument tablom. 10 inčni centralno postavljeni infotejment ekran je deo osnovne opreme, dok će 10 inčna digitalna instrument tabla biti rezervisana sa skuplje pakete opreme.
Tu su i sportski orijentisan upravljač malog prečnika i selektor stepena prenosa u obliku oštrice žileta smešten na centralnoj konzoli ispod dugmeta sa startovanje motora. Uprkos velikom infotejment ekranu preko kojeg se može upravljati sistemom provetravanja, grejanja i hlađenja, kao i mnogim drugim opcijama, Peugeot je ostavio i red fizičkih prekidača.
Novi 308 je zasnovan na poznatoj EMP2 platformi koju između ostalih koriste novi 508, Citroen C5 Aircross i Opel Grandland, što znači da će biti dostupan u benzinskoj, dizel, i hibridnoj varijanti. U ponudi klasičnih motora naći će se 1.2 litarski trocilindarski turbo benzinac u verzijama sa 110 KS ili 130 KS, i 1.5 litarski četvorocilindarski dizelaš sa 130 KS. Snažniji benzinac će moći da se poruči sa opcionim osmostepenim automatikom, dok će druge dve verzije biti dostupne isključivo sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Dve elektrifikovane verzije 308 će biti dostupne pri početku prodaje. One se sastoje od kombinacije četvorocilindarskog turbo benzinca snage 150 KS ili 180 KS u kombinaciji sa elektromotorom snage 109 KS uparenim sa osmostepenim automatskim menjačem i litijum-jonskom baterijom kapaciteta 12.4 kWh. Ovo znači da slabija hibridna verzija raspolaže sa ukupnom snagom od 180 KS, dok jača proizvodi 22.5 KS. Autonomija na elektropogon iznosi 60 km prema WLTP ciklusu merenja.
Novi Peugeot 308 kreće da se prodaje u drugoj polovini godine i proizvodiće se u Stellantisovoj Mulhouse fabrici u Francuskoj. Iako još uvek nije zvanično predstavljena, karavanska verzija novog 208 se očekuje vrlo uskoro.
Show Comments