fbpx

Test: Nissan Juke N-Design – “napakovani” šarmer

Novi Nissan Juke ima samo jedan motor u izboru, ali zanimljive pakete opreme koji donose maštovitost i personalizaciju – najviši je N-Design

Zvuči neverovatno, ali prvi Nissan Juke pojavio se 2010. godine, i potrajao čitavu večnost – sve do današnjih dana. Kada je prvi put ponuđen kupcima, Nissan je krenuo u (tada) nepoznato. Mali i povisoki hatchback bio je nešto između B segmenta i „kvazi“ terenca, potpuno nekonvencionalnog izgleda i diskutabilne funkcionalnosti. Dok su se jedni oduševljavali njegovim izgledom, drugi su okretali glavu na drugu stranu. Niti pravi gradski, niti terenski, niti porodični, Juke gotovo da nije imao direktne konkurencije. Ali, više „štosan“ nego objektivno jako dobar, očigledno je bio privlačan nekima i dostigao je vrtoglavu brojku od prodatih preko milion komada. I tako celu deceniju. Dok je Nissan odlagao drugu generaciju, a kupci je čekali, stigla je (mnogo)brojna konkurencija iz praktično svih marki i kvalitativnih segmenata, kojih se na spisku sada može naći više od 30.
Nissan je zaista bio na muci u kom pravcu da usmeri novi Juke. Da li da ga poveća, obogati, osiromaši, podigne, spusti, učini konvencionalnijim ili još nekonvencionalnijim. U B SUV segmentu pravi je pakao od ponude i konkurencije, ali i pomame za gradskim „terencima“ koji ništa više nisu terenci od nekadašnjeg zastavinog Yuga.
Da li smo se privikli na imidž Jukea tokom godina ili je u drugoj generaciji malo ipak umekšan teško je odlučiti. Najkarakterističniji prednji deo izgubio je „izbuljene“ oči, dobio je gril hladnjaka kakav se nalazi na X-Trailu i Qashqaiju, i očigledno igra na kartu sličnosti kojom će zadržati i svoje dosadašnje kupce. Da, ipak, Nissan je krenuo malo konvencionalnijim putem, mada svakako ne i dosadnim. Juke i dalje ima svoje prepoznatljive „hifne“ na zadnjem delu, osnovne crte prve generacije se naziru, ali dosta svežije i dinamičnije.
Da bi ga napravio funkcionalnijim, da bi se mogao pohvaliti sa malo više prostora za putnike ali i prtljag Nissan je mogao jednostavno povećati Juke, samo tada bi izgubio svoju gradsku praktičnost, koju niko nikada nije osporavao. Međutim, nije, ne jako. Novi Juke duži je 75 mm, ali ima povećan međuosovinski razmak za velikih 106 mm.
U „prevodu“, osovine su pomerene prema odbojnicima, unutrašnji blatobrani koji oduzimaju prostor su pomereni unapred i unazad, i novi Juke se, barem u fabričkim brojkama, može pohvaliti sa više prostora u kabini i znatno većim prtljažnikom.
Subjektivno, da, kabina jeste nešto prostranija, ali nemojmo se zavaravati da je Juke postao „lađa“. U osnovi, prostora napred ima prijatno dovoljno, a se pozadi mogu smestiti dve odrasle osobe komfornije nego do sada, mada svakako neće moći baš da “ispruže” noge. Koristan detalj je da se vrata spuštaju skroz preko pragova, pa pragovi uvek ostaju čisti, kao i nogavice vaših pantalona. Dodatna pogodnost za ulazak u vozilo i izlazak iz njega je činjenica da se prednja sedišta mogu poprilično visoko podići, pa se pored odlične preglednosti iz vozila u njega vrlo lako ulazi ili izlazi, što je često jedan od motiva za kupovinu SUV-a.
Ono što je objektivno, prtljažnik je sa 355 litara porastao na dosta upotrebljivije 422 litre, a sa jednostavnim i lakim preklapanjem zadnjeg naslona raste na preko 1.100 litara. A objektivno, čak i u prtljažniku, novi Juke deluje kvalitetnije i preciznije napravljen.
Prvo upoznavanje sa Nissan Jukeom imali smo prošlog leta, kada je do nas stigao u najčešće i najviše traženoj Tekna opremi. Za drugi i duži susret sa Nissan Jukeom testirani model je stigao u najvišem N-Design paketu opreme, međutim, visoki paket opreme ne utiče na evidentno kvalitetnije materijale armature, oplata na vratima i uređenje prostora između sedišta.
U N-Design paketu moguće su vrlo maštovite personalizacije i uklapanja boja kompletnog enterijera, sve do vrlo sveže i razigrane kombinacije sa mnogo narandžaste boje, koja definitivno odskače od ustaljenih tamnih i zagasitih tonova.
Kožom presvučena sedišta su odlično dimenzionisana, čak možda i previše ambiciozno masivna, ali ono što je jako nedostajalo u prvoj generaciji, konačno je ispravljeno – upravljač je podesiv i po dubini, i samim tim se vozaču obezbeđuje mnogo bolje prilagođavanje i udobniji položaj sedenja.
Instrument tabla nije digitalna ni u opcijama, ali se zato uz N-Design pakete opreme dobija velik 8.0“ višenamenski ekran visoko postavljen na armaturi u tablet stilu. Između analognih instrumenta je dovoljno veliki višenamenski ekran sa dobrom grafikom, pa kompletna digitalna tabla u osnovi i ne nedostaje.
Nissan Juke druge generacije nije tehnološko čudo kada je mehanika u pitanju. Ispod „kože“ nalazi se gotovo ista mehanika kao u modelu Nissan Micra i Renault Clio ili Renault Captur. Prednje oslanjanje je standardno MacPherson tipa sa opružnim nogama, pozadi je torziona osovina, a dok se ne pojavi hibridna ili neka snažnija opcija, nema glavobolje oko izbora pogona – postoji samo jedan. DIG-T trocilindarski turbo benzinac radne zapremine 1.0 biće dobra vest prilikom registracije vozila, a sa 117 KS i 180m Nm, trebao bi biti dovoljan, uz komfor koji najavljuje sedmostepeni DCT menjač.
I u vožnji Juke je sazreo. Iako visok, u krivinama se ne naginje, upravljanje je veoma direktno i precizno i vozna dinamika je dobro ukomponovana. Samo, od malog trocilindraša ne treba očekivati čuda. I uz sport mod vožnje potrebno je ozbiljno pritisnuti papučicu gasa ako se želi uverljivije ubrzavanje, ali ni tada nije fascinantno. Juke sa 1.0 DIG-T motorom nije jurilica i to od njega ne treba ni očekivati. Za ubrzanje do 100 km/h potrebna je 11.1 sekunda, mada, su međuubrzanja potrebna prilikom preticanja sasvim solidna. Šta više, u verziji sa manuelnim menjačem do „stotke“ ubrzava za skoro sekundu brže.
Sedmostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom (DCT), koji podiže cenu za 1.900 evra donosi komfor i nerazmišljanje o „šaltanju“, ali ne fascinira svojim uglađenim radom, i ume da bude neodlučan pri malim brzinama, pa i polasku iz mesta koji ume da bude uz trzaj. Koga ne mrzi da se bavi manuelnim menjačem i papučicom kvačila, može lepo da uštedi ako se odluči za klasiku.
Ipak, Juke, iako mali i visok, a u N-Design opremi „posađen“ na ogromne točkove od 19“ je udobno i pristojno tiho vozilo, čije osnovno okruženje je grad, ali se ne boji otvorenog puta. Šta više, uz opcioni ProPilot paket dobija se dosta vrlo efikasnih vozačkih asistencija i delimično autonomna vožnja. Obzirom da Juke nije šampion po preglednosti unazad, svakako preporučujemo i 360 kameru, koja blaga vredi na skučenim parkinzima. Jedino, iako malen, sa malim motorom, Juke nije impresivno ekonomičan i u kombinovanoj vožnji u gradu i van grada potrošnja će biti između 6.5 i 7.0 litara.
Novi Nissan Juke, malo je porastao, ali jako je sazreo. Činjenica je da je u svom segmentu dobio mnogobrojnu konkurenciju, ali ima čime i da odgovori na izazove. Gotovo pa možemo biti sigurni da oni koji su do sada imali Juke, nemaju nijedan razlog da od njega odlaze, a oni koji u B SUV modelu vide vozilo po svom ukusu i potrebama, biće potpuno zadovoljni. Juke je manje ekstravagantan nego ranije, ali znatno više praktičan. Testirani model u najvišoj N-Design opremi trenutno košta od 22.890 evra, ali za verziju sa manuelnim menjačem, dok je cena sa DCT menjačem 24.520 evra.

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Opel Grandland X spreman za javnost

Baziran na platformi Peugeota 3008, Opel Grandland svoju svetsku premijeru će doživeti na Sajmu ...

Rimac se personalno značajno pojačao

Rimac je u svoje redove doveo ozbiljno pojačanje – bivšeg glavnog inženjera Aston Martina ...

Renault uskoro počinje da prima porudžbine za novi Kangoo

Renault Kangoo, omiljen francuski multipraktik je već 23 godine prisutan, a na pragu je ...

Počele rezervacije i za Fiat 500 La prima hatchback

Sa željom da se nadoveže na uspeh ograničene, numerisane edicije novog „la Prima“ kabrioleta, ...

Novi standardi trkačkih kaciga od 2019

FIA je objavila da će od 2019. u Formulu 1 biti uveden novi obavezni ...