fbpx

Test: Volkswagen Taigo 1.0 TSI R-Line

Volkswagen Taigo na testu nam je pokazao da pažljivim segmentiranjem od strane proizvođača kupci dobijaju novi izbor

Volkswagen Taigo na testu nam je odgovorio na pitanje da li je marki VW uopšte trebao još jedan, treći (pa čak i četvrti) crossover model na istoj platformi, i da li je kupcima modelom Taigo ponuđeno nešto što su već imali na raspolaganju.
Volkswagen je svoju MQB modularnu i prilagodljivu platformu za modele sa prednjim pogonom i poprečno smeštenim motorom strateški više nego pažljivo razvijao. S toga nije nikakvo iznenađenje da su na nekoliko evolucija VW MQB platforme postavljene desetine modela pod svim markama koje se nalaze u okviru Volkswagen Grupe, od samih VW modela, preko Audija i Seata, pa sve do Škode.
Kada se pomene deljenje zajedničke platforme, što po pravilu podrazumeva ne samo donji postroj ne go i motore i menjače, na pamet pada ideja da autoindustrija samo menja pakovanje jednog te istog, a kupcu zapravo ne nudi ništa novo ili drugačije. Ipak, nije baš tako jednostavno, i svaki od modela može da ima drugačiju ciljnu grupu, komunicira sa drugačijim ukusom kupca, a na kraju možda i najvažnije – zadovoljava potrebama.
Volkswagen Taigo je zašao u segment koji je do sada uglavnom pripadao najskupljem segmentu. Kupe crossover forma karoserije bila je rezervisana za Audi Q8, Porsche Cayenne, BMW X6 i Mercedes GLE, međutim, kao što smo navikli da se tehnologije i stilovi od gore spuštaju nadole kupe SUV je stigao u C, a sada i u B segment. Volkswagen Taigo definitivno nije potpuno originalan model. Na MQB A0 platformu, koja nosi VW Polo, stigao je prvo T-Roc (a i T-Roc Cabrio), a nakon njega za nijansu kompaktniji T-Cross, a najnoviji model je Volkswagen Taigo. Sasvim logično pitanje je da nije malo previše modela složenih “na blizu”.
Pod imenom VW Nivus, Taigo je debitovao pre dve godine u Brazilu, pa po tom i na drugim tržištima Južne Amerike, da bi u leto 2021. stigao i do Evrope. Sa punim pravom se Volkswagen Taigo smešta u segment kompaktnih crossovera. Dug je 4.26 metara, međuosovinski razmak je 2.56 metara, ali sa 1.51 metara nije previsok.
Uz zakošene C stubove i u kupe stilu postavljena vrata prtljažnika Volkswagen Taigo izgleda znatno drugačije od svog tođaka, modela T-Cross, ali i od starijeg rođaka model T-Roc. U osnovi, ako bi se poredila ova tri modela, Volkswagen Taigo donosi neki svoj sopstveni šarm luksuza u malom pakovanju. Ne, nismo zaboravili – R-Line paket opreme uvek donosi dodatnog sportskog šarma i ozbiljnosti elementima na karoseriji i naplatcima. Ali, ako nas neko pita, da, Volkswagen Taigo sasvim opravdano zauzima svoje mesto u ponudi kompaktnih crossovera marke Volkswagen, pre svega zbog toga što je ova karoserija u kupe verziji dobila potpuni smisao.
Volkswagen Taigo eksterijerom koketira sa mnogo, mnogo skupljm segmentom, a šta se događa u enetrijeru? Generalno, kabina je odlično organzovana. Da, na oplatama vrata jeste tvrda plastika, ali se armaruri instrument table, centralnoj konzoli i grebenu nema šta zameriti. Materijal solidnog kvaliteta, precizna izrada i dobra ergonomija.
Volkswagen Taigo je digitalizovan. Instrument tabla je digitalna, jednostavne i pregledne grafike koja nam je dobro poznata iz drugih VW modela, sa dosta mogućnosti izbora prikazanih podataka. Višenamenski ekran je (za ovaj segment) povelik, dijagonale od 10”, konekcije za Apple CarPlay Android Auto se gotovo pa podrazumevaju, a na to dolazi i vrlo solidan audio sistem.
Paket vozačkih asistencija zavisi od paketa opreme, ali uz R-Line je potpuno zaokružen, uključujući asistenciju za održavanje kolovozne trake, adaptivni tempomat, automatsko kočenje u slučaju nužde, i svakako korisnu kameru za vožnju unazad. I nikako ne smemo zaboraviti na odlična IQ.LIGHT LED matrix svetla.
Koncept VW T-Roc-a VW-T Cross-a pretvoren u Taigo ništa nije izgubio na funkcionalnosti. Prednja sedišta su odlična, pa makar i bila standardna samo uz R Line opremu, na koju podseća vez na naslonima, a dobrodošao detalj je suvozačevo sedište podesivo po visini, što nije baš slučaj kod drugih proizvođača.
Zadnja klupa je potpuno upotrebljiva i za odrasle osobe, naravno u situacijama kada napred nisu “dvometraši”. Oštro zakošeni C stub be pravi previše problema pri ulasku, mada se evidentno lakše ulazi u T-Cross.
Ali, Volkswagen Taigo se i pored samo 4.2 metra dužine može pohvaliti da je, iako kupe forme, sasvim je upotrebljiv automobil. Zapremina prtljažnika je 438 litara, što je više od onoga što nudi Kia X Ceed. Uz preklapanje naslona i činjenici da se velika prtljažna vrata visoko podižu, Volkswagen Taigo je spreman za pakovanje na more.
Volkswagen Taigo za svoj donji postroj ima odomaćenu konfiguraciju za B segment – napred McPherson opružne noge, a pozadi polukrutu torzionu osovinu. Pogonska i prenosna jedinica u testiranom modelu spadaju u dobro poznate – 1.0 TSI trocilindraš sa 110 KS i sedmostepeni DSG menjač. U osnovi, Volkswagen Taigo ne može previše da se bira. Tri su paketa opreme na raspolaganju (Life, Style i R-Line) i dva motora. U 1.0 TSI stiže 110 KS, a uz 1.5 TSI 150 KS uz obavezan R-Line paket opreme i DSG menjač koji sleduje i uz slabiji pogon. Postoji i verzija sa 95 KS i manuelnim petostepenim menjačem, ali trenutno nije u ponudi uvoznika.495
U vožnji Volkswagen Taigo je siguran na svojim nogama, odnosno točkovima. Trim ogibljenja, preciznost upravljanja i oštrina kočnica dobro su međusobno ukomponovani. Iako sa 110 KS baš nema preterano mnogo snage, nikada se nema osećaj da se motor muči sa ubrzavanjem. Prenosni odnosi sedmostepenog menjača su relativno kratki i raspoloživa snaga motora je potpuno iskorišćena. Iako sa samo tri cilindra, motor ima odličnu kulturu rada, barem u delu koji dopire do kabine i koji vozač i putnici mogu čuti, što je najverovatnije ponajviše zasluga dobre akustičke izolacije, čak za segment, odlične izolacije.
Pozicija sedenja za upravljačem koji nije preterano snažno pojačan je odlična, a upravljanje je prijatno direktno. U krivinama Volkswagen Taigo ima tendenciju laganog podupravljanja, ali, barem sa dve odrasle osobe u vozilu, balans je vrlo dobar. Iako je 1.0 TSI tubo agregat, turbo rupa je jedva primetna. Ako se poželi dinamičnija i oštrija vožnja, svakako treba iskoristiti S mod menjača i poluge na upravljaču za promene stepena prenosa.
Pri umerenoj vožnji menjač vrlo brzo ode u visoki 4. ,5. i 6. stepene prenosa, pa će isporuka snage biti nešto neodlučnija pri, na primer, izlasku iz krivine. Ubrzanje do 100 km/h se obavlja za 10,4 sekunde, a prosečna potrošnja je oko 6.5 l/100 km. U svakom slučaju od izgleda, preko enterijera do pogona i vozne dinamike Volkswagen Taigo je dobro ukomponovan i izbalansiran automobil.
Volkswagen Taigo je definitivno zanimljiv model i deluje nam da je, barem do sada, bio pomalo “ispod radara” i to nezasluženo, ali i uz pomoć nestašica čipova, elektrifikacije i svega što je snašlo autoindustriju, a znad svega kupce. A kupce je snašla i činjenica i da jedva da ima modela u bilo kom od najnižih segmenatna čija cena počinje sa brojkom jedan. Isto važi i za Volkswagen Taigo, koji u testiranom paketu košta 28.642 evra, ali se ne može kupiti ni za mnogo manje od toga. U početnom Life paketu opreme košta 24.200 evra, a u srednjem Style paketu 25.125 evra. Najskuplja verzija je R-Line sa 150 KS, za koju je potrebno izdvojiti 28.200 evra.

Model

Volkswagen Taigo 1.0 TSI R-Line

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.266/ 1.757/ 1.515
Međuosovinski razmak (mm)

2.554

Masa vozila praznog (kg.)

1.260

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.720

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

1.200

Zapremina prtljažnog prostora (l)

440/1222

Motor

Benzinski / Turbo

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila

3/12

Radna zapremina (ccm)

999

Snaga pri o/ min. (KS) 110 / 6.300 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm)

200 pri 2.000-3.000

Menjač

7 DSG

Ubrzanje 0-100 km/h

10.9

Maksimalna brzina km/h

191

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

6.3

Zapremina rezervoara

40

Cena testiranog modela

28.642 evra

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi RS6 i RS7 sa još više snage uz hibrid?

Uz predstavljanje novih RS6 Avant i RS7, Audi nagoveštava još snažnije modele Pored egzotičnog ...

Radnici Opela se pridružuju štrajkovima u Nemačkoj

Desetine hiljada nemačkih industrijskih radnika su spustili svoje alate u utorak, kao podršku radničkoj ...

Top 10 klasičnih automobila koje treba kupiti u 2019.

Nova godina donosi i novu rundu optimističnih nagađanja u vezi automobila koji će u ...

Bentley proslavlja 100 godina uz EXP 100 GT concept

Bentley proslavlja 100 godina postojanja i u tu čast predstavio EXP 100 GT concept ...

Test: Hyundai Ioniq Electric – duboko osvežavanje

U eri totalne elektifikacije Hyundai ide svojim putem – model Ioniq nudi sa čak ...

BMW predstavio novu Seriju 2 Active Tourer

I pored SUV-manije BMW ne odustaje od MPV segmenta i predstavlja potpuno novu Seriju ...