BMW X1 18d sDrive najmanji je SUV u ponudi iz Minhena, a protiv sebe ima ozbiljnu konkurenciju u C-SUV segmentu
BMW X1 18d sDrive najmanji je SUV u ponudi iz Minhena. Prošle 2022. godine debitovao je u obnovljenom i zvanično potpuno novom izdanju, prateći novu Seriju 1, mada praviti ikakvu analogiju između ova dva modela nema mnogo svrhe. U osnovi, zajedničko im je da su najmanji modeli u ponudi BMW-a, kao i da za svoju osnovu koriste platformu sa prednjim pogonom i poprečno postavljenim motorom koju preuzimaju od pogona marke Mini.
Po pravilu, među prvim podacima o novom modelu stižu dimenzije, odnosno odgovor da li su izmenjene. Novi BMW X1 jeste malo duži i širi od svog prethodnika. Za pobornike preciznih podataka, sa 4.447 mm, dužina je porasla na okruglo 4.500 mm, širina sa 2.060 na 2.104mm dok je međuosovinski razmak sa 2.670 mm povećan na 2.692mm.
Za one manje zainteresovane za milimetre i centimetre, važniji deo je da novi BMW X1 dizajnom karoserije zadržava bavarski stil kakav je godinama pa i decenijama prihvaćen od strane kupaca. U osnovi, želimo reći da se dizajnom karoserije nije eksperimentisalo kao na nekim drugim BMW modelima, pa eksperimentima otišlo u dizajn koji je podelio ukuse i mišljenja. Ovako, BMW X1 je ostao dovoljno prepoznatljiv i dovoljno osavremenjen u odnosu na prethodnika kada su dizajn i stil u pitanju. Najjednostavnije, zaobljene forme prethodnika prepustile su svoje mesto nešto oštrijim linijama i uglovima. A rezultat je da BMW X1, iako je najmanji, deluje vrlo ozbiljno za svoj „kalibar“, odnosno C-SUV segment. E sad, kako ga ko posmatra u odnosu na konkurenciju tipa Mercedes GLA i Audi Q3, pa i Volvo XC40 stvar je ukusa i afiniteta.
Kabinski prostor je značajno, praktično, potpuno nove arhitekture. Pre svega, iako sa 4.5 metara BMW X1 nije veliko vozilo, ponuda prostora je odlična. Od premijum marke uvek očekujemo najviši mogući kvalitet završne obrade, materijala i preciznost uklapanja, a BMW po ovoj osnovi odavno nema problema. Po toj osnovi potpuno zadovoljava.
Potpuna novina je lebdeća centralna konzola na koju je smeštena komanda menjača, a ispod nje se našao prostor za odlaganje sitnica, i generalno po pitanju tog tipa funkcionalnosti BMW X1 je na visokom nivou.
Jedna od najupadljivijih novina u enterijeru BMW-a X1 je svakako instrument tabla. Pod zajednički ekran smešteni su digitalna instrument tabla dijagonale od 10.25“ i višenamenski ekran osetljiv na dodir dijagonale od 10.7 inča. Osim impresivnog privida da se radi o jednom velikom ekranu, mnogo je važniji BMW operativni sistem 8, koji je najnovija evolucija digitalne platforme koja je zadužena za sve više i više funkcija. BMW X1 praktično više ni nema klasičnih prekidača i komande svih sistema poverene su upravo pomenutom operativnom sistemu, uključujući klimatizaciju kabine, audio sistem, ali i grejače sedišta.
Kao i uvek, paket opreme test vozila značajno menja utisak u enterijeru. U prevodu, testirani BMW X1 18d sDrive stigao je u, verovatno najpopularnijem i najprodavanijem, M Sport paketu opreme, što znači sa, bez preterivanja, sjajnim prednjim sportskim sedištima. Iako bez elektro pomeranja, ova sedišta omogućavaju savršeno podešavanje željene visine i uglova. Isto tako, u nižim paketima opreme ne stiže ni masivni sportski upravljač, koji takođe zaslužuje pohvale.
Zadnja klupa će putnike obradovati odličnom ponudom prostora za kolena i glave, podesivim uglom naslona pa i opcionim uzdužnim pomeranjem. Preklapanje je trodelno 40:20:40, što donosi dodatnu praktičnost.
Na kraju, tek da zaokruži odličnu funkcionalnost BMW-a X1, ni prtljažnik ne razočarava. Već u osnovnoj konfiguraciji je dovoljnih 540 litara, a lako poraste na 1.600 litara. Sve navedeno znači da je BMW X1 ne preterano velik SUV, ali na čijoj funkcionalnosti se mnogo radilo i mnogo postiglo.
Testirani BMW X1 18d sDrive po pitanju motora i pogona spada u početak ponude, odnosno najslabiju opciju. Iz četvorocilindarskog twinpower turbo dizela zapremine 2.0 litara prednjim točkovima se isporučuje 150 KS, uz 360 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Sve komponente na automobilu su izmenjene u odnosu na prethodnu generaciju ovog modela, a unapređeni su i sistemi oslanjanja pa su tako amortizeri na prednjoj osovini promenjive tvrdoće u zavisnosti od hoda oslanjanja. Uz to, moguća je doplata za M adaptivno oslanjanje, kao i sportsko upravljanje. Najveća novina po pitanju prenosa je sedmostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom, koji je potpuno, bez obzira na motor, zamenio osmostepeni automatik.
Na dmotion.rs testu se našao BMW X1 18d sDrive, u M Sport paketu opreme koji je doneo čak i adaptivno ogibljenje. U prevodu, praktično najslabiji motor od 150 KS uz praktično vrlo visok nivo opreme. I kako takva kombinacija funkcioniše? Kada bi nam profesionalizam dozvoljavao, napisali bi funkcioniše kao BMW i završili ovaj test. Međutim struka nam nalaže da ipak eleboriramo svoje svoje zaključke argumentima.
Za početak u BMW X1 18d sDrive nam se vratio prepoznatljiv BMW „feeling“, koji nam je u Seriji 1 jako nedostajao. Kao da ovom crossoveru dobro dođe skoro 200 kilograma više mase od Serije 1. Šta god da je uzrok, posledica je da BMW X1 18d sDrive ima odličnu voznu dinamiku. Upravljanje je precizno i direktno, naginjanja u krivinama nema uopšte. Da, BMW X1 18d sDrive je nešto tvrđe trimovan, što se više čuje zvukom nego udarcem na neravnini. Pozicija sedenja za upravljačem i sposobnost sportskih sedišta da telo drže na svom mestu su vrhunski, bez da se plati cena u udobnosti sedišta. Pohvale zaslužuje i infotejment sistem. Najnovija platforma donosi jasne i jednostavne komande i veoma brz sistem uključujući i upravljanje navigacionim sistemom
Sa svojih 150 KS dvolitarski dizel je pre svega tih i kultivisan agregat. Prelazak na DCT menjač umesto automatika doneo je smanjenje mase menjačke kutije i bržu i precizniju promenu stepena prenosa. Međutim, iako brojke kažu da sa 8.9 sekundi dovoljnih za dostizanje brzine od 100 km/h BMW ponovo i uz relativno malu snagu čini čuda, treba imati na umu da za međuubrzanja sa 70-80 km/h ipak treba nešto više vremena. Rezerve snage nema za razbacivanje. Sa druge strane, ako se želi mogućnost dinamične i ekonomične vožnje, BMW X1 18d sDrive je odlična opcija, obzirom da se, na primer, pri vožnji regionalnim putevima potrošnja spušta na samo 5.4 litre.
Navikli smo da nas na kraju testa modela iz premijum segmenta kao hladan tuš čeka cena. Međutim, obzirom na aktuelne trendove i zastrašujuća poskupljenja, cena testiranog modela koja je 55.025 evra je, rekli bismo, adekvatna onome što nam je BMW X1 18d sDrive pružio. Ne, ne kažemo da je to mali iznos, niti da je povoljna cena, ali spram onoga što ovaj, po pitanju motorizacije ulazni model nudi, moramo da konstatujemo da nesporno i vredi.
Model |
BMW X1 18d sDrive |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.500/ 1.845/ 1.642 |
Međuosovinski razmak (mm) |
2.692 |
Masa vozila praznog (kg.) |
1.575 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) |
2.150 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg |
1.800 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) |
540/1.600 |
Motor |
Dizel |
Gorivo |
Dizel |
Broj cilindara/ ventila |
4/16 |
Radna zapremina (ccm) |
1.995 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 150 pri 3.750 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) |
360 / od 1.500 do 2.500 o/min |
Menjač |
7 DCT |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8.9 |
Maksimalna brzina km/h |
210 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km |
6.6 |
Zapremina rezervoara |
45 |
Cena testiranog modela |
55.025 evra |
Show Comments