fbpx

Test Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i

Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i još jedan je član crossover porodice japanskog giganta i pitamo se koliko stvarno ima veze sa Corollom?

Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0 HSD AWD-i još jedan je član je bogate crossover porodice japanskog giganta i pitamo se koliko stvarno ima veze sa Corollom. Toyota, kompanija koja praktično sama proizvede polovnu od svih automobila koji se godišnje proizvedu na planeti zemlji, ima neke luksuze, koji drugi sebi ne mogu da priušte. A luksuz je kupcima u svakom segmentu i podsegmentu ponuditi svoj model. Toyota u svojoj ponudi može da ima sve, uključujući model u A segmentu i limuzinu, od kojih su mnogi pobegli zbog, navodnog, nedostatka interesa od strane tržišta.
Toyota ima mnogo toga i u SUV i crossover segmentu, na prvi pogled možda čak i previše. Od Yarisa Cross, preko modela C-HR, odavno etabliranog Rav 4, pa sve do velikog Highlandera i svakako Land Cruisera. Ipak, u vreme kada praktično svi od svojih modela u C segmentu prave i crossover verziju, zašto i Toyota ne bi imala crossover verziju svoje Corolle?
Sada je ima, a Corolla Cross je zapravo išla sličnim putem kao i Yaris Cross, koji, vizuelno, nema baš nikakve veze sa Yarisom. Nema ni Corolla Cross sa Corollom kada je u pitanju karoserija. Vizuelno, stil karoserije je nešto što bi se pre moglo tražiti u smanjenom modelu Rav 4, što znači nema ni traga od klinastog prednjeg dela, nego je tu zaravnjeni potpuno uspravni gril hladnjaka. I zadnji deo Corolle Cross, odnosno C stub je gotovo vertikalan u stilu karavana, i jasno je da je Toyota imala funkcionalnost i ponudu prostora visoko na spisku prioriteta za ovaj model.
Iako deluje kao dosta veliko vozilo, Toyota Corolla Cross nije preterano velika, mada je ipak desetak centimetara duža o hatchback verzije imenjaka. Međuosovinski razmak je 2.640 mm, ali je visinom od 1.620 dobila potpuno drugačije proporcije u odnosu na ostale članove Corolla porodice, uz relativno kratke prepuste preko točkova, koji su proporcionalno vrlo slični rešenju primenjenom na modelu Yaris Cross.
Ako se za reper uzme vizuelni utisak eksterijera, u enterijeru se očekuje odlična ponuda prostora, ponajbolja u celoj Corolla porodci. Po toj osnovi Toyota Corolla Cross definitvno donosi očekivano – odličnu ponudu prostora u ne preterano velikom automobilu, čiji koren je u C segmentu. Po već ustaljenom pravilu, na Dmotion.rs test je stigao vrhunski opremljen model u Executive opremi sa panoramskim krovom.
Ta činjenica svakako u mnogome menja generalni utisak o enterijeru obzirom na sedišta presvučena eko kožom i veliki panoramski krov koji u vozilo propušta mnogo svetala i prostor čini još većim. U svakom slučaju, Toyota Corolla Cross Executive i subjektivno i objektivno nudi vrlo funkcionalan automobil po osnovi ponude prostora.
Prednja sedišta su odlčno dimenzionisana a vozač dobija i komfor električnog podešavanja uz izdašno duge hodove. Suvozač takav luksuz nema, pa ga očekuje dosta visoka ali udobna pozicija sedenja. Generalno, ergonomija kabine je odlična i sve je na dohvat ruke i tamo gde logika nalaže. Toyota tradicionalno ima solidan kvalitet završne obrade, pa i testirani Toyota Corolla Cross Executive model po toj osnovi ne zaostaje. Ono što nam se ponajmanje dopada je ipak vidljiva štednja i traženje zarade kroz štednju na materijalu. Od modela ovog cenovnog razreda ipak očekujemo manje tvrde plastike, a pogotovo na armaturi instrument table.
Zadnja klupa je odlična po pitanju prostora za glave, čemu je definitivno doprineo oblik karoserije. Po pitanju ponude prostora za kolena situacija je takođe vrlo dobra, pa će osobe i preko 180 cm na prednjim sedištima ostaviti sasvim dovoljno mesta za kolena putnicima pozadi.
Prtljažni prostor je zapremine 433 litre, pravilnog oblika i jednostavnog sistema preklapanja naslona uz koji zapremina raste na 1.337 litara, pa i po ovoj osnovi Toyota Corolla Cross Executive upotpunjuje sliku o prvenstveno funkcionalnom porodičnom crossoveru.
Instrument tabla je digitalna, nove generacije, dijagonale 12.3″ u svim paketima opreme, a od Toyote više ni ne očekujemo previše boja i previše maštovitosti u smislu dizajna. Sve je na svom mestu, svedeno i dovoljno pregledno.
Toyota Corolla Cross Executive je dobila novi Toyota Smart Connect infotejment sistem sa softverski unapređenom platformom, novim ekranom dijagonale od 10.5” već od osnovne opreme, a 12.3 za više pakete opreme, bežičnim ažuriranjem i konekcijma za AppleCar Play i Android Auto, kao i solidnim JBL audio sistemom koji je među opcionalima, ali standardan za Toyota Corolla Cross Executive. Isto tako, visoko vrednujemo i Safety Sense paket bezbednosnih asistencija, koje donose adaptivni tempomat, automatsko kočenje i još mnogo toga.
U osnovi, Toyota Corolla Cross vezu sa svojom „porodicom“ ima u TNG-AC platformi, koju dele sve Corolle, a znači da je na zadnjoj osovini multilink, odnosno tačnije, dvostruka trouglasta ramena sa poprečnim stabilizatorom. Iako deklarisana kao crossover, Toyota Corolla Cross baš i nije ni pripremljena ni predviđena za terenske izazove, obzirom da je ubedljivo najniži deo donjeg postroja zapravo cev izduvnog sistema koja je najbliža podlozi. Sa druge strane, crossover nosi sa pravom obzirom da do kupaca stiže i sa opcijom pogona na svim točkovima, ali po oprobanom receptu Toyote, bez centralnog diferencijala i kardana. U AWD verziji pogon zadnjih točkova je elektromotor.
Potuni naziv testiranog modela je: Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i 5D E-CVT Executive Panorama. Skraćeno, pogon je hibridni pete generacije koja je kompatnija i lakša nego ikada. Pogon je na svim točkovima, a prenos je preko bezstepenog CVT menjača. Osnova pogona koji je označen sa Dynamic Force je 2.0 benzinski agregat koji radi u Atkinson ciklusu idealnom za hibridne pogone kombinovane sa CVT menjačem, obzirom da je najefikasniji i ima najveći obrtni moment u uskom rasponu obrtaja. U brojkama, motor sa unutrašnjim sagorevanjem zadužen je stvaranje 152 KS pri 6.000 o/min i 190 Nm u uskom rasponu od 4.400 do 5.200 o/min. Toyotin Dynamic Force pogon specifičan je po tome što prednja osovina pomoć od jednog elektromotora sa 113 KS i 20 Nm, dok je poprečno na zadnju osovinu ugrađen još jedan elektromotor od 41 KS i 84 Nm. Kada bi u pomoć pozvali prostu matematiku, Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i ima instaliranih preko 300 KS. Međutim, ne može sve da ih iskoristi – do točkova stiže maksimalno 197 KS i 190 Nm. Uz činjenicu da točkovima šalje 100 KS manje od ukupno raspoložive snage, dobra vest je da je masa vozila iznenađujuće skromna, samo 1.500 kg.
Poznajući tradicionalnu pedantnost Toyote, iznenadio nas je poprilično neuredan motorski prostor, koji deluje kao da bedostaju oplate i prgušivači. Jasno, kupca to u osnovi ne treba da zanima i to je zona za servisere, ali deluje da se i u ovom delu vozila štedelo na svakom zavrtnju.
U vožnji nije nikakvo iznenađenje saznanje da Toyota ume da napravi odličan hibridni pogon nakon dve decenije iskustava i razvoja hibridnih pogona. Pogon je tih i uglađen. Tačnije, uglađen je uvek, ali ne tako tih kada je potrebno ubrzanje. CVT menjač momentalno motor šalje u visoke obrtaje koji su mu potrebni za efikasno ubrzavanje. A Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i ume da “povuče” kad treba i pokazuje da je pogon prijatno elastičan i spreman na akciju kada sa 60-70 treba ubrzati do 100-120 km/h. To će uraditi bez pogovora.
Po pitanju vozne dinamike, napreciznije je reći da je Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i trimovana “porodično”. To znači ne preterano oštro upravljanje i ne preterano tvrdo trimovano ogibljenje. Rekli bi smo – taman za prijatno porodično putovanje. A na dužem putovanju u Executive paketu najviše će uživati upravo vozač zbog najboljeg podešavanje sedišta. Sa svojih 197 KS Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i je dobro motorizovana, a pogon na svim točkovima brine se da kontakta sa podlogom nikada ne zafali ni kada se poželi maksimalno oštar start.
A Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i ume da sprinta i do 100 km/h stigne za manje od 8 sekundi. Maksimalna brzina je kao i kod drugih modela it ponude Toyote ograničena na 180 km/h. Svakako važno pitanje je koliku ekonomičnost donosi pogon sa čak tri motora? Odgovor je osetnu, u gradu ovaj model može da se vozi sa 5 l/100 km, dok na autoputu potrošnja pri 130 km/h raste na 6.7 litara, što je sasvim prihvatljivo.
U zaključku testa modela Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i bez rezerve bi mogli da kažemo odličan automobil za svaki dan i za dugo putovanje. I dalje ostajemo pri stavu da ovo jeste dobar automobil, ali koji za naše pojmove mora previše da se plati, poštujući i najviši paket opreme i dugogodišnje fabričke garancije i svakako tradicionalnu pouzdanost i trajnost marke Toyota. Cena testiranog modela Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i 5D E-CVT Executive Panorama je 51.090 evra. I startna cena za Luna paket opreme koji donosi isti pogon i što je jednako važno isti bezbednosni paket opreme je 40.300 evra i tek ako se obezbedi subvencija od države, cena se spušta ispod magičnih 40.000. Kako god pogledamo, deluje da je kvalitetan i dobro opremljen automobil sve dalje od prosečnog srpskog kupca. Ispravite nas ako grešimo…

Model Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.460/ 1.825/ 1.620
Međuosovinski razmak (mm) 2.640
Masa vozila praznog (kg.) 1.505
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) /
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 750
Zapremina prtljažnog prostora (l) 433/1.337
Motor Benzinski
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.987
Snaga pri o/ min. (KS) 152 pri 6.000
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 190 / od 4.400 do 5.200 o/min
Elektromotor 1 snaga 111 KS(83 kW)
Max obrtni moment 206 Nm
Elektromotor 2 snaga 41 KS (30 kW)
Max obrtni moment 84 Nm
Maksimalna snaga pogona 197 KS (145 kW)
Menjač CVT
Ubrzanje 0-100 km/h 7.5
Maksimalna brzina km/h 180
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 6.3
Zapremina rezervoara 43
Baterija Litijum-jonska 4.8 Ah
Cena testiranog modela 51.090 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Opel Grandland X značajno osvežen i unapređen

Opel Grandland je osvežen, ali i tehnološki unapređen uključujući i ‘Night Vision’ sistem Nakon ...

Nova Porsche Panamera je puna ekrana

Nova Porsche Panamera je puna ekrana kako se može videti na službenim fotografijama pred ...

Grand Motors je novi sponzor Košarkaškog saveza Srbije

Ford, verni pratilac vrhunskih sportista širom sveta, obnavlja marketinšku saradnju sa srpskim najtrofenijim sportom ...

Land Rover Defender dobio V8 verziju sa 525 KS

Land Rover je predstavio dugo očekivani Defender V8 koji za modelnu godinu 2022 stiže ...

Yugo 1.3 GVC Cabrio u Americi prodat za 12.100$

Na aukciji u Barrett-Jackson, jedne od najpoznatijih za storijske automobile, prodat je i nama ...

Formula 1 – Ferrariju prvi startni red u Meksiku

Ferrariju prvi startni red u Meksiku, Leclercu pol pozicija, a Ricciardo odličan u bolidu ...